Чи стало більше курців електронних сигарет в Україні: презентація результатів опитування КМІС

Чи стало більше курців електронних сигарет в Україні: презентація результатів опитування КМІС

Укрінформ
8 вересня, 11:00 - пресконференція на тему: «Чи стало більше курців електронних сигарет в Україні: презентація результатів опитування КМІС» 

Організатор: ГО «Життя».

Учасники: Лада Булах – народний депутат України, членкиня Комітету Верховної Ради України з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування; Олександр Санченко – народний депутат України, член Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова; Лілія Олефір – виконавча директорка ГО «Життя»; Тетяна Андреєва – кандидатка медичних наук, експертка з охорони громадського здоров’я, головна редакторка міжнародного журналу “Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe”.

Коротко. Учасники презентують результати опитування щодо поширеності куріння в Україні та ставлення громадян до посилення захисту людей від шкоди куріння, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС). Вони проінформують про причини змін поширеності куріння та які наслідки це матиме для суспільства. Також народні депутати розкажуть, які зміни для захисту дітей та юнацтва від шкоди тютюну передбачає комплексний антитютюновий законопроєкт, який можуть ухвалити уже цього року.

Як повідомляють організатори, опитування КМІС  демонструє стрімке збільшення вживання окремих тютюнових виробів у певних вікових групах у той час, як тренд до зниження загальної поширеності куріння зберігається. Серед головних причин – відсутність законодавчого регулювання з боку держави та агресивний маркетинг тютюнової індустрії щодо залучення молоді до куріння.

Контактна особа: Дмитро Полонський, медіакоординатор ГО «Життя», тел.: 063 344 12 69, e-mail: smokefreeukraine@center-life.org .

Акредитація журналістів:  anna@ukrinform.com . 

У звязку з карантинними обмеженнями кількість місця обмежена. 

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV 

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Вхід в зал тільки у масках та рукавичках. Дотримання дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

У Верховній Раді хочуть прирівняти електронні сигарети до звичайних і заборонити до продажу молоді

У Верховній Раді до кінця цього року мають ухвалити закон, який прирівнює електронні сигарети і засоби для нагрівання до звичайних тютюнових виробів з відповідною забороною їх до продажу молоді та юнацтву.

Про це повідомила народний депутат, член Комітету ВР з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування Лада Булах на пресконференції в Укрінформі на тему: «Чи стало більше курців електронних сигарет в Україні: презентація результатів опитування КМІС».

«Ми розпочали роботу над новими змінами до чинного закону №2813, до нового року заплановано винести його на перше читання і ухвалити в цілому. В травні ми розглянули чотири альтернативні проєкти, у вересні ми їх усі об’єднали в один, який найкраще вирішує проблему збільшення кількості людей, які палять, і насамперед – діти», - зазначила Булах.

На її думку, ухвалені 8 років тому законодавчі обмеження дуже прислужилися зменшенню вживання тютюнових виробів, але вони не враховували електронних засобів, яких тоді ще не було на ринку, а отже закон потребує змін.

Згідно з представленим дослідженням, нинішні зміни до антитюнового закону підтримує абсолютна більшість українців. Так, норму законопроєкту, яка пропонує визнати електронні сигарети і засоби для нагрівання новітніми формами сигарет з подальшою забороною їхнього продажу дітям та юнацтву – підтримує 92% українців; збільшення віку для продажу всіх тютюнових виробів до 21 року – 87%; заборону прихованої реклами у вигляді викладок сигарет – 87%; розширення переліку громадських місць, де буде заборонено куріння – гуртожитки, готелі, вокзали, підприємства – підтримують 90%.

«Цим законопроєктом ми хочемо зменшити доступ наших дітей до дебюту куріння. Щоб дитина не мала фізичної можливості купити й вживати сигарети, і електронні сигарети в тому числі. І водночас це наші зобов'язання перед Європейським Союзом, де у 40-ій директиві Україна зобов’язалася боротися з курінням усіма можливими для цього способами», - пояснила Булах.

Тим часом виконавчий директор ГО «Життя» Лілія Олефір нагадала, що у травні цього року Президент підписав ухвалений парламентом закон №466, однією з норм якого є запровадження податків на тютюнові вироби для нагрівання.

«Раніше вони оподатковувалися в 3,5 рази менше. Це означало додаткові прибутки для тютюнових компаній на маркетинг цих виробів. З 1 січня 2021 року податки і на сигарети, і на тютюнові вироби для нагрівання будуть урівняні. Це означає, що будуть більші надходження в бюджет і менше мотивації для потенційних курців, бо це призведе і до зростання ціни, і ці вироби стануть менш доступними для молодих людей, бо реклама цих виробів націлена насамперед на них», - наголосила Олефір.

Вона зазначила, що, орієнтуючись на молодь, реклама тютюнових виробів перебирається у соціальні мережі, і нагадала, що згідно з дослідженням 2018-2019 років, 2,5 тис. постів з хештегами тютюнових виробів від 30 інфлуенсерів (зірок соціальних медіа) охоплювали аудиторію 5,6 млн із загальною вартістю рекламного контенту 1,8 млн доларів.

Як підсумували організатори, попри зниження загальної поширеності куріння, нинішнє дослідження показало стрімке збільшення вживання окремих тютюнових виробів, в основному електронних сигарет молоддю. Серед головних причин – відсутність законодавчого регулювання з боку держави та агресивний маркетинг тютюнової індустрії щодо залучення молоді до куріння.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-