Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань. Семінар-тренінг

Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань. Семінар-тренінг

Укрінформ
30 січня, 11:00 - Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань

Організатор: Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва.

Тренери: Ірина Бекешкіна – директорка Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, кандидат соціологічних наук; Андрій Биченко – директор соціологічної служби Центру Разумкова; Юрій Горбань – журналіст, комунікаційний менеджер Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва; Світлана Хутка – експертка Київського міжнародного інституту соціології, наукова директорка Центру «Соціальні індикатори», доктор філософії.

Питання до обговорення:

- Як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань (Приклади свідомого та ненавмисного оприлюднення фальшивих соцопитувань).

- Які запитання має поставити журналіст перед оприлюдненням даних соцопитувань?

- Невинні «маніпуляції» в представленні числової інформації: як від них убезпечитися?

- Важливість розрізнення фактуальної та оціночної інформації.

- Пастки неповної інформації.

- Наскільки точні репрезентативні опитування громадської думки? Що означають похибки й імовірності в дослідницьких пресрелізах?

- Можливі причини розбіжностей у результатах опитувань.

- Якою мірою можливо передбачити результат виборів завдяки передвиборчим опитуванням?

- Де знайти і як користуватись архівами соціологічних даних?

- Специфіка використання соціологічних даних в передвиборчий період.

Довідково. Семінар-тренінг «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Підсумкові матеріали:

Більшість соціологічних опитувань в Україні замовляється за рахунок міжнародних фондів - Бекешкіна

Соціологічні дослідження в Україні замовляються здебільшого на грантовій основі. Держава, хоча і користується результатами опитувань, проте замовником виступає дуже рідко.

Про це заявила директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна під час семінару-тренінгу "Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань", що відбувся в Укрінформі.

"На жаль, дуже мало соціологічних опитувань замовляє держава. В більшості соціологічні опитування, в тому числі щодо реформ, замовляють на грантовій основі, виконують за рахунок різних міжнародних фондів. Але держава цими опитуваннями користується", - зазначила вона.

На думку керівника Фонду «Демократичні ініціативи», на державному рівні спостерігається певне нерозуміння значення соціологічних опитувань. "Не завжди розуміється значення соціологічних опитувань. Я вже не кажу про підрахунок, який замінив перепис (населення, - ред.). Не завжди розуміється значення соціологічних досліджень для тих рішень, які повинні ухвалюватися", - підкреслила Бекешкіна.

Семінар-тренінг «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Метою семінару, який відбувся в Харкові, Краматорську, Сєвєродонецьку, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Чернігові та Києві, є роз'яснення для представників засобів масової інформації, що потрібно знати про соцопитування, як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань (приклади свідомого та ненавмисного оприлюднення фальшивих соцопитувань).

Зокрема, у ході обговорення порушувалися питання, щодо «маніпуляцій», які використовуються при дослідженнях, про важливість розрізнення фактуальної та оціночної інформації, про пастки неповної інформації, можливі причини розбіжностей у результатах опитувань та наскільки точні репрезентативні опитування громадської думки, що означають похибки й імовірності в дослідницьких пресрелізах тощо.

Щодо оцінок реформ в Україні експерти та населення помінялися місцями - Бекешкіна

На сьогодні реформи в Україні найкраще оцінює населення, дещо гірше оцінюють експерти. Хоча трохи раніше саме експертне середовище давало реформам кращі оцінки.

Про це заявила директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна під час семінару-тренінгу "Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань", що відбувся в Укрінформі, повідомляє кореспондент агентства.

"Фонд "Демократичні ініціативи" проводив експертні опитування, одні і ті ж питання з певним проміжком часу ми ставили населенню і експертам. Нам дуже цікаво було побачити різницю в оцінці реформ, оцінці перспектив. Раніше ми казали, що якщо говорити про оцінку наших реформ, то найкраще їх оцінювали наші закордонні колеги, далі за рівнем оцінки йшли наші експерти, і найгірше оцінювало населення. Зараз ми подивилися, ситуація дещо інша. Найкраще реформи оцінює населення, дещо гірше оцінюють експерти", - зазначила вона.

Водночас, Бекешкіна уточнила, що репрезентативно проводити експертні опитування навряд чи можливо.

"Тому, що коло експертів, по-перше, це ті, кого ми знаємо, не факт, що у нас повний реєстр кваліфікованих експертів. Свого часу на замовлення МВФ КМІС робив експертне опитування керівників громадських організацій. Але виявилося, що існує кожна десята. Причому, не на тих координатах, які зареєстровані. Опитування зробили. Але очевидно, що такий реєстр (Реєстр громадських формувань - ред.) не є діючим. Тобто, треба пам'ятати, що експертне опитування не є остаточно репрезентативним", - підкреслила Бекешкіна.

Семінар-тренінг «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Метою семінару, який відбувся в Харкові, Краматорську, Сєвєродонецьку, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Чернігові та Києві, є роз'яснення для представників засобів масової інформації, що потрібно знати про соцопитування, як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань (приклади свідомого та ненавмисного оприлюднення фальшивих соцопитувань).

Зокрема, у ході обговорення порушувалися питання, щодо «маніпуляцій», які використовуються при дослідженнях, про важливість розрізнення актуальної та оціночної інформації, про пастки неповної інформації, можливі причини розбіжностей у результатах опитувань та наскільки точні репрезентативні опитування громадської думки, що означають похибки й імовірності в дослідницьких пресрелізах тощо.

Відео з пресконференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-