Всеукраїнський референдум: законодавче забезпечення
Організатор: Центр політико-правових реформ.
Учасники: Юлія Кириченко – керівниця проєктів з питань конституційного права Центру політико-правових реформ; Денис Ковриженко – експерт з питань виборів та референдумів; Борис Малишев – експерт Українського інституту прямої демократії; Олександр Марусяк – експерт з конституційного права Центру політика-правових реформ.
Коротко. Як зазначають організатори, станом на сьогодні в межах парламентської робочої групи триває підготовка законопроєкту про необхідність урегулювання проведення Всеукраїнського референдуму на рівні закону.
Під час пресконференції фахівці-конституціоналісти акцентують увагу на положеннях, які обов’язково повинні бути враховані в цьому документі, та обґрунтують їх важливість. Зокрема, захід буде присвячений таким питанням:
- чітке визначення предмета національного референдуму;
- обставини, за яких проведення референдуму є обов’язковим;
- відповідність європейським стандартам.
Довідково. Захід проходить за підтримки Міжнародної фундації виборчих систем (IFES), Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та британської допомоги від уряду Великої Британії. Будь-які думки, висловлені під час заходу, належать його учасникам і не обов’язково відображають погляди IFES, USAID, урядів США або Великої Британії.
Підсумкові матеріали:
Законопроєкт про всеукраїнський референдум цього року не буде внесений до Верховної Ради - експерт
До кінця 2019 року законопроєкт про всеукраїнський референдум не буде внесений до Верховної Ради України.
Про це сказав експерт Українського інституту прямої демократії Борис Малишев під час пресконференції в Укрінформі.
“Насправді робота зараз в активній фазі і найближчим часом, в цьому році його точно не буде внесено у Верховну раду. Це точно. А після нового року складно сказати, яким темпом буде працювати ця робоча група”, - зазначив Малишев.
Він зауважив, що сам бере участь у робочій групі, яка займається розробкою законопроєкту про необхідність урегулювання проведення Всеукраїнського референдуму на рівні закону.
“Є дискусії щодо предмета референдуму, є дискусії щодо певних нюансів цього закону”, - додав експерт.
Зокрема, за його словами, “поки що до кінця не вирішено, що робити з такими законами, які ухвалені на всеукраїнському референдумі, або законами, або рішеннями, якими скасовуються чинні закони.”
“Тобто через який час може ВР прийняти аналогічний закон, який був скасований всеукраїнським референдумом і чи може вона взагалі це зробити....”, - пояснив Малишев.
Окрім того він зауважив, що питання строків ухвалення законопроєкту про всеукраїнський референдум пов’язані з тим, що наразі не можна чітко сказати, коли буде ухвалено Виборчий кодекс.
“Передбачається, що він буде на початку грудня проголосований, але питання в тому, що потрібно буде після ухвалення виборчого кодексу уніфікувати ці процедури. Адже процедури виборів і процедури проведення референдумів — цим займається ЦВК. І звичайно, бажано для спрощення адміністрування цих процесів, для економії коштів, для економії часу, щоб ці процедури були схожими і були гармонізовані між собою. Тому тут ще розробка законопроєкту про всеукраїнський референдум в частині процедур пов’язана з ухваленням виборчого кодексу, з яким буде потім адаптована відповідна частина законопроєкту про всеукраїнський референдум”, - пояснив Малишев.
Як повідомляв Укрінформ, 18 листопада Голова ВР Дмитро Разумков повідомив, що перші законопроєкти з пакета ініціатив про народовладдя, зокрема й референдуми, можуть бути внесені до Верховної Ради та розглядатися в парламенті найближчим часом.
Відео з пресконференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк