Національний екзит-пол‘2019  - парламентські вибори

Національний екзит-пол‘2019 - парламентські вибори

Укрінформ
11 липня, 14:30 - Національний екзит-пол`2019 – парламентські вибори

Організатори: Фонд «Демократичні ініціативи  імені Ілька Кучеріва»; Укрінформ.

Учасники:  Ірина Бекешкіна  – директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва»; Андрій Биченко  –  директор соціологічної служби Центру Разумкова; Євген Бистрицький – представник Наглядової Ради проєкту «Національний екзит-пол`2019»; Володимир Паніотто – генеральний директор Київського міжнародного інституту соціології.

Питання до обговорення:

Методика проведення екзит-полу.

Що забезпечить об`єктивний результат?

Інформаційне забезпечення та порядок оприлюднення результатів.

Довідково. Пресконференція «Національний екзит-пол’2019 - парламентські вибори» проводиться  Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст матеріалів заходу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Підсумкові матеріали:

Національний екзит-пол'2019 – парламентські вибори проведуть три соціологічні центри 

Фонд "Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва", Київський міжнародний інститут соціології та Центр Разумкова у день виборів до Верховної Ради, 21 липня, проведуть Національний екзит-пол’2019 - парламентські вибори.

Про це директор Фонду “Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва” Ірина Бекешкіна повідомила на прес-конференції в Укрінформі.

“Реалізація цього проєкту проходитиме під контролем Наглядової ради, до складу якої увійшли лідери громадських організацій, провідні українські експерти та журналісти. Наглядова рада буде споглядати на дільницях, як відбувається голосування, а по-друге, під час підготовки остаточного звіту буде аналізувати, наскільки ми раціонально використали кошти”, - сказала Бекешкіна.

Вона також повідомила про те, що оприлюднення результатів національного екзит-полу 2019 відбудеться у неділю, 21 липня, в Укрінформі за таким планом. О 14.00 в агентстві проведуть прес-конференцію, присвячену поточному звітуванню про перебіг процесу опитування респондентів на виході з виборчих дільниць, ймовірним проблемам та труднощам, що можуть виникнути у інтерв'юерів під час збору даних. На 19.45 запланована прес-конференція, на якій оприлюднять результати опитування станом на 18.00. О 23.00 відбудеться прес-конференція, на якій оголосять оновлені результати - станом на 20 годину.

За словами генерального директора Київського міжнародного інституту соціології Володимира Паніотто, обсяг вибірки — близько 13 тисяч респондентів (залежно від явки виборців). Кількість опитаних на кожній дільниці — приблизно 43 респонденти у середньому. Кількість інтерв'юерів — на кожній виборчій дільниці працюватиме 2-3 особи, усього буде залучено близько 800 людей, які пройдуть спеціальне навчання. Вони матимуть спеціальні бейджі із символікою Національного екзит-полу.

Як зазначив директор соціологічної служби Центру Разумкова Андрій Биченко, застосовуватиметься методика “таємного голосування”, оскільки вона зменшує кількість відмов і суттєво підвищує надійність даних екзит-полу. Учасник опитування сам заповнюватиме паперову анкету та самостійно вкидатиме її у скриньку екзит-полу. “Ця методика себе виправдала. Якщо хтось із якихось причин боїться чи соромиться свого вибору, він може відповісти”, - додав він.

Польовий етап дослідження здійснюватимуть дві провідні соцкомпанії — КМІС та Центр Разумкова. Вибірка буде репрезентативною для України в цілому й для її чотирьох регіонів (Захід, Центр, Схід, Південь).

Вибірка буде двоетапна. На першому етапі оберуть кількість дільниць відповідно до відсотка виборців у цій області. Самі дільниці обиратимуться випадковим чином. На другому етапі опитуватимуться виборці на виході з виборчих дільниць з певним кроком відбору. Результати декілька разів на день передаватимуться в центральний офіс соціологічних компаній.

“Вибори з точки зору екзил-полу, на мій погляд, будуть надзвичайно складні, вони складніші навіть за президентські, в яких дуже великий розрив був. Зрештою результати екзит-полу будуть цікаві, бо у цих виборах важливо те, що перші п'ять партій зараз, як каже соціологія, вже більш-менш визначені, але є принаймні ще три партії, де може бути похибка досліджень, які дуже близько одна до одної в ось цьому 5%-ому бар'єрі. Значить, конкуренція там буде надзвичайна, і точність необхідна”, - сказав представник наглядової ради проєкту «Національний екзит-пол'2019» Євген Бистрицький.

«Національний екзит-пол’2019 - парламентські вибори» проводиться в рамках програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст матеріалів заходу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

“Пам’ятаю, що минулого разу екзит-пол на 400 дільниць коштував приблизно 200 тис. дол. Оскільки у нас 300 дільниць, то очевидно, що це буде дещо менша сума”, - додала Бекешкіна.

Як повідомляв Укрінформ, консорціум у складі цих організацій брав активну участь у проєкті “Національний екзит-пол 2019” під час першого та другого туру виборів Президента.

Явка на виборах до парламенту становитиме трохи більше половини - експертна думка

Явка виборців на виборах до Верховної Ради 21 липня складе трохи більше половини.

Про це в коментарі Укрінформу сказала голова Фонду “Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва" Ірина Бекешкіна.

“Явка на цих виборах об'єктивно не може бути високою, тому що люди їдуть у відпустки. Я думаю, дещо більше половини - між 50% та 60%”, - сказала Бекешкіна.

Також, на її думку, соціологічні опитування, які проводяться саме в цей період, демонструють дещо інший зріз уподобань населення саме через те, що багато людей їдуть на літній відпочинок і не охоплюються соціологічними дослідженнями.

“Слід мати на увазі, що розпочався відпускний сезон, соціологічні опитування проводяться зараз, а люди йдуть у відпустки. Влітку склад населення міняється, соціологи дуже не люблять працювати влітку, оскільки реальний склад (населення — ред.) відрізняється від статистичного. Очевидно, що середній клас їде відпочивати, але результати (опитувань — ред.) не будуть набагато відрізнятися. Не набагато, але важливий кожний відсоток. Я не кажу про “Слугу народу”, ця партія абсолютний лідер серед молоді — 57%. Середній клас — це “Європейська солідарність” і частково “Голос”. А що стосується політсили Тимошенко, я думаю, у неї буде трохи більше (за результатами опитувань — ред.), тому що її електорат більше сільський, а вони нікуди не їдуть на відпочинок”, - сказала Бекешкіна.

Водночас експертка відзначила, що особливістю цієї кампанії є те, що партія “Слуга народу” одразу після президентських виборів мала високу підтримку, хоча тоді не було зрозуміло, які люди ії представляють.

“Одразу після президентських виборів КМІС провів опитування, тоді там (в партії — ред.) навіть Разумкова не було. Взагалі нікого не було - і було 44% підтримки. На вибір людей впливає мрія. Хочеться мріяти, що молоді, які ніколи не були в політиці, не задіяні в корупції, в різних схемах, вдасться прийти і зробити все, як Голобородько”, - сказала Бекешкіна.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-