Україна - морська держава: розвиток і перспектива

Україна - морська держава: розвиток і перспектива

Укрінформ
6 грудня 10:00 - Україна - морська держава: розвиток і перспектива

Організатор: Державна служба морського та річкового транспорту України .

Учасники: Дмитро Петренко - голова Державної служби морського та річкового транспорту України; Дмитро Барінов - перший заступник голови Державної служби морського та річкового транспорту України; Дмитро Балибердін - заступник голови Державної служби морського та річкового транспорту України.

Коротко. Учасники прес-конференції поінформують про  діяльність Державної служби морського та річкового транспорту України як новоутвореного центрального органу виконавчої влади, функції та завдання Морської адміністрації та результати роботи.

Підсумкові матеріали:

На іноземних суднах працюють понад 200 тисяч українських моряків - Держслужба морського транспорту

На іноземних суднах працюють понад 200 тисяч українських моряків, які засвідчують високий рівень відповідальності України за підготовку професіоналів.

Про це під час прес-конференції в Укрінформі повідомив голова Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко.

"На суднах під іноземним державним прапором працює понад 200 тисяч українських моряків, які доводять, що Україна - морська держава. Крім того, що вони засвідчують нашу відповідальність щодо умов підготовки моряків, вони також роблять великий внесок в нашу економіку", - сказав він.

Петренко додав, що наразі спостерігається негативна тенденція щодо скорочення попиту на вітчизняних моряків на світовому ринку праці і Україні потрібно докладати зусиль, щоб не втратити потенціал у цій сфері.

Україні потрібна сучасна модель судноплавного бізнесу - Морська адміністрація 

Державна служба морського та річкового транспорту (Морська адміністрація) планує побудувати в Україні сучасну модель судноплавного бізнесу. Передбачено, зокрема, запровадження електронних процедур надання адмінпослуг, створення єдиної інформаційної системи, яка включатиме бази даних перевірок та реєстри суден. 

Про це сказав голова Служби Дмитро Петренко під час прес-конференції в Укрінформі, повідомляє кореспондент агентства. 

"Один із пріоритетних напрямків розвитку - це побудова сучасної моделі судноплавного бізнесу в Україні. Зараз це дуже складна і зарегульована система, яка повністю нівелює можливості оперативно здійснювати швидке реагування для судновласників. Дуже важко розуміти судновласнику, чому немає достатніх електронних сервісів, достатніх умов для створення привабливої атмосфери ведення бізнесу", - сказав він.

За словами Петренка, одним із стримуючих факторів розвитку є чинний Кодекс торговельного мореплавства, який був виданий ще за радянських часів і не відповідає сучасним умовам на міжнародних аренах мореплавства.

Петренко наголосив, що важливим є залучення інвестицій у судноплавство, суднобудування та судноремонт.

"За останні роки ми бачимо гарний розвиток цього напрямку, але держава має зробити вагоміші внески для цієї галузі. Зокрема, повинні бути умови, за яких кожен, хто побудував судно в Україні, матиме підтримку від держави. Ми будемо працювати над тим, щоб було привабливо будувати судна в нашій країні", - додав він.

 Керівник Морської адміністрації зауважив, що також необхідно підвищувати привабливість морських та річкових портів, передусім для вантажопотоків світових судноплавних ліній.

"Ми бачимо, що за останній рік було прийнято кілька важливих рішень, зокрема, щодо зменшення портових зборів, але нам потрібно працювати ще зі ставками фрахту. Нам треба працювати над тим, щоб бізнес у портах був прозорий, щоб можна було отримувати якісний сервіс", - сказав Петренко.

Він зауважив, що з метою створення сучасної моделі судноплавного бізнесу в Україні автоматизують та переведуть в електронний формат процедури надання адмінпослуг. Також передбачене створення єдиної інформаційної системи, яка включатиме в себе бази даних перевірок та реєстри суден. 

"Створення єдиної інформаційної системи - одна з базових умов впровадження незалежного електронного тестування моряків та контролю за його проведенням", - сказав Петренко.

Крім того, заступник голови Морської  адміністрації Дмитро Балибердін заявив, що в Україні створять державне підприємство "Сервісний центр морського та річкового транспорту".

"Це буде сервісний центр, на прикладі ЦНАПів, який об'єднає майже всі послуги морської галузі. Очікувані результати - здійснення чіткої та оперативної перевірки інформації, оперативна взаємодія між державними кваліфікаційними комісіями і службами капітанів портів, що дозволить вести електронний облік на сучасному рівні всіх документів, виданих морякам; створення прозорої системи видачі документів підтвердження кваліфікації моряків відповідно до міжнародних вимог", - сказав він.

За словами Балибердіна, сервісний центр також має допомогти усунути корупційні ризики під час надання адміністративних послуг у сфері морського та річкового транспорту, знизити часові та матеріальні витрати, мінімізувати вплив посадових осіб державних інститутів влади та суб'єктів звернення.

Як повідомлялося, Державну службу морського та річкового транспорту України (Морську адміністрацію) як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом міністрів України через міністра інфраструктури, створено згідно з урядовою постановою від 6 вересня 2017 року №1095. 22 жовтня 2018 року урядом прийнято рішення про можливість виконання Морською адміністрацією функцій та повноважень, покладених на неї міжнародним і національним законодавством.

Міжнародну конвенцію про працю моряків необхідно ратифікувати найближчим часом - Морська адміністрація

Голова Державної служби морського та річкового транспорту України (Морської адміністрації) Дмитро Петренко сподівається на завершення ратифікації в Україні Конвенції про працю в морському судноплавстві найближчим часом.

Про це він сказав під час прес-конференції в Укрінформі, повідомляє кореспондент агентства.

"Важливо, щоб найближчим часом була завершена ратифікація конвенції MLC-2006" про працю моряків. Це саме те, чого не вистачає нашим морякам, коли вони потрапляють у складні ситуації за кордоном. Були ситуації, коли наші моряки не мали можливості повернутися до України, не мали можливості відшкодування збитків, які вони отримали, коли судно було втрачено або був непорядний судновласник, який залишав судно без підтримки, без належних умов. Кожного разу держава втручалась, щоб повертати українських моряків", - сказав він.

Петренко додав, що після ратифікації конвенції збільшиться відповідальність судновласників за дотримання прав моряків.

"Зараз ця Конвенція знаходиться в Адміністрації Президента, тож очікуємо, що глава нашої держави найближчим часом внесе до Верховної Ради цей документ", - сказав він.

Як відомо, Конвенція Міжнародної організації праці  "Про працю в морському судноплавстві"  (MLC-2006) була прийнята на 94-й сесії Генеральної конференції МОП у Женеві 23 лютого 2006 року. Вона встановлює норми трудових прав і соціального захисту моряків, які кожна держава, що підписала Конвенцію, зобов’язується впровадити шляхом змін та доповнень до національного законодавства та гарантує їх дотримання.

Як повідомлялось, у січні цього року  в Україну повернулися десятеро українських моряків, які від серпня 2017 року були на заарештованому судні Starshina Derov N.G. у порту Тартус у Сирії. Екіпаж майже два роки не отримував зарплати, а саме судно було в поганому технічному стані й заарештоване за борги судновласника/оператора за позовом третьої особи. Завдяки діям МЗС України сирійські органи влади повернули паспортні документи морякам, знайшли заміну екіпажу серед місцевих жителів і повернули громадян України до Лівану, де на кордоні їх зустрів український консул. Всі фінансові питання - оплата транспортних витрат, авіаквитків в Україну -  були врегульовані посольством України в Лівані.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-