Безпека на дорогах - від стратегії до плану дій

Безпека на дорогах - від стратегії до плану дій

Укрінформ
13 листопада 13:30 - Безпека на дорогах - від стратегії до плану дій

Організатор: ДУ «Центр громадського здоров'я МОЗ України».

Учасники:  Владислав Збанацький - заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоров'я МОЗ України»; Олег Бурлачук - секретар Національної психологічної асоціації; Олеся Холопік -  заступник директора Центру демократії та верховенства права, координатор адвокаційної кампанії «За безпечні дороги».

Коротко. Учасники прес-конференції розкажуть про реалізацію стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні, психологічне тестування водіїв, необхідність використання пасків безпеки, законодавчі ініціативи, досвід адвокаційної кампанії «За безпечні дороги», яка покликана змінити поведінку використання ременів безпеки в Україні.

Довідково.  За даними Патрульної поліції України, за 9 місяців 2018 року зафіксовано понад 108 тисяч дорожньо-транспортних пригод, а це  396 за добу.  Із них: 17 319 ДТП з постраждалими (63 за добу), загинуло 2 266 осіб (8 осіб за добу), травмовано 22 394 осіб (82 особи за добу). Тільки за вересень загинуло 277 осіб.

Підсумкові матеріали:

За 9 місяців в Україні внаслідок ДТП загинуло понад 2 260 осіб

В Україні за 9 місяців 2018 року зафіксовано понад 108 тисяч дорожньо-транспортних пригод, внаслідок чого загинуло 2 266 людей.

Про це повідомив на прес-конференції “Безпека на дорогах - від стратегії до плану дій” в Укрінформі заступник генерального директора Центру громадського здоров'я МОЗ України Владислав Збанацький.

“За даними Патрульної поліції України, за 9 місяців 2018 року зафіксовано понад 108 тисяч дорожньо-транспортних пригод, тобто 396 за добу. З 17 319 ДТП з постраждалими (63 за добу), загинули 2 266 осіб — це 8 осіб за добу. Фактично щотри години один українець гине у ДТП. Травмовано 22 394 особи (82 особи за добу). Тільки за вересень загинуло 277 осіб”, - зазначив Збанацький.

За його словами, міжнародні експерти наголошують, що в Україні низький рівень безпеки на дорогах.

“В Україні показники смертності та травматизму внаслідок ДТП є одними з найвищих у Європі. Моніторинг міжнародних організацій засвідчив, що рівень організації безпеки дорожнього руху в Україні є досить низьким”, - сказав Збанацький.

Він наголосив, що в Україні є актуальною проблема фальсифікації медичних довідок водіям.

“Ведеться робота стосовно введення медичних комісій та медичних довідок для водіїв до єдиної електронної бази. Ми бачимо досить багато випадків, коли люди отримали посвідчення водія, а в разі ДТП виявляється, що ця людина хвора і не могла керувати транспортним засобом”, - сказав Збанацький.

Він також наголосив, що ДТП є однією з основних причин летальних випадків серед молоді. 

“Внаслідок ДТП щороку у світі гине понад один мільйон 300 тисяч людей, від 20 до 50 млн травмуються. Аварії на дорогах є провідною причиною смертності від травматизму людей віком від 15 до 29 років. Пішоходи, велосипедисти та мотоциклісти є уразливою категорією та становлять 50 % загиблих на дорогах”, - зазначив Збанацький. 

Згідно з дослідженнями, ДТП на 90% зумовлені людським фактором. Це стосується і України. Про це повідомив секретар  Національної психологічної асоціації Олег Бурлачук.

«Наразі нам необхідно взяти за основу досвід Європейського союзу та створити Методологію психологічного тестування, що існує у ЄС вже понад 15 років. Також необхідно запровадити навчання спеціалістів (психологів транспорту), розробити механізм тестування водіїв, впровадити програму проведення корегувальних тренінгів з групами рецидиву та інше.

Існує окрема сфера науки - психологія транспорту (traffic pschycology), що досліджує та пропонує рішення щодо покращення безпеки саме через роботу з водіями. Зокрема - тестування та корегувальні програми. У 12 країнах ЄС проводиться навчання психологів транспорту, у 16 країнах тестування та такі програми - це законодавча норма.

Водію призначають таку програму за рішенням суду або поліції, якщо зафіксовано факт вживання алкоголю за кермом, часті порушення ПДР, перевищення швидкості, агресія тощо.

Досвід ЄС свідчить, що впровадження подібних програм призводять до зниження рецидивів у середньому на 40%», - сказав  Бурлачук.

В Україні лише 15 % водіїв використовують паски безпеки - дослідження

В Україні водії та пасажири ігнорують паски безпеки, зокрема лише 15 % водіїв користуються ними. 

Про це в Укрінформі на прес-конференції “Безпека на дорогах - від стратегії до плану дій” заявила заступник директора Центру демократії та верховенства права, координатор адвокаційної кампанії "За безпечні дороги" Олеся Холопік. 

“За дослідженнями у 2017 році, лише 15 % водіїв користуються пасками безпеки. При цьому ще менші цифри щодо пасажирів передніх та задніх сидінь. Це є найнижчий показник у Європі”, - наголосила Холопік. 

На її думку, одним з чинників масового ігнорування правила щодо паска безпеки у водіїв та пасажирів є наднизька сума штрафу за це порушення.

“В Україні штраф за порушення правила обов'язкового пристібнутого паска у автомобіля становить 51 гривню. Це є дуже незначний розмір, дріб’язковий. Він створює уявлення, що це правило бути пристебнутим є необов’язковим, незначним, що його можна порушувати. Це призводить до того, що в Україні водії та пасажири масово ігнорують використання пасків безпеки”, - сказала Холопік. 

Вона підкреслила, що паски безпеки є найпростішим засобом, що рятує життя при ДТП.

“Пасок безпеки рятує за лобового, бокового зіткнення, при перевертанні автомобіля. Доведено, що навіть у смертельному ДТП шанси на виживання у людини, яка є пристебнутою, зростають до 50 %. Якби в Україні водії та пасажири хоча б у 90 % користувалися пасками безпеки, то щороку було б врятовано близько тисячі життів наших співгромадян”, - наголосила Холопік. 

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-