Чи є корупція на залізниці? Аналіз публічних закупівель та системних порушень

Чи є корупція на залізниці? Аналіз публічних закупівель та системних порушень

Укрінформ
2 серпня 14.00 - Корупція і залізниця 2017-2018

Організатор: ГО  «Залізниця без корупції».

Учасники:  Володимир Даценко  -  голова проекту «Zалізниця без корупції»;  Антон Кирпа - співзасновник проекту «Zалізниця без корупції»; Андрій Рязанцев - директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця".

Підсумкові матеріали:

Громадськість наполягає на необхідності імпортозаміщення Укрзалізницею російських залізничних товарів

Громадська організація «Залізниця без корупції» наголошує на недостатній роботі Укрзалізниці у напрямку імпортозаміщення російських залізничних товарів, обсяг закупівлі яких у 2017 році становив 2,2 млрд грн.

Такі дані були озвучені головою ГО «Залізниця без корупції» Володимиром Даценко в Укрінформі під час прес-конференції «Корупція і залізниця 2017-2018».

«Укрзалізниця поки що не подбала про те, щоб обладнання вироблялося в Україні. Досить слабо ведеться робота в напрямку імпортозаміщення російських товарів... Загалом за 2017 рік залізничне обладнання було закуплено на 2,2 млрд гривень з Російської Федерації», - наголосив голова проекту.

В аналітичних матеріалах по оцінці роботи Укрзалізниці за період з 2017 року по липень цього року зазначається, що для товарів залізничного призначення в більшості випадків тендерною документацією передбачено привілейовані права для постачальників продукції російського походження.

«У випадку вимоги необхідності проходження інспекційного контролю виробництва залізничної продукції підрозділом ПАТ «Українська залізниця» виключно для товарів виробництва РФ надано можливість не проходити вказаний інспекційний контроль підрозділом ПАТ «Українська залізниця», натомість надати підтвердження про проходження інспекційного контролю будь-яким уповноваженим органом Російської Федерації», - зазначається в дослідженні.

Окрім того, у дослідженні наголошується, що корупція залишається головною проблемою для реформування компанії та її оновлення.

ГО зазначає, що за вказаний період було повідомлено про підозру щонайменше 17 службовим особам, зокрема шістьом особам керівного складу департаментів ПАТ «Укрзалізниця», чотирьом керівникам афілійованих підприємств, сімом службовцям залізниці та її філій.

За оцінками аналітиків «Залізниця без корупції», загальний обсяг втрати державних коштів ПАТ від корупціогенних факторів та неефективного менеджменту лише в структурі публічних закупівель становить понад 4 млрд грн на рік.

Як повідомлялося, секретар РНБО України Олександр Турчинов, коментуючи намір ПАТ «Укрзалізниця» закупити в Росії знаки «Почетный железнодорожник», заявив, що повинна бути не лише моральна, а й кримінальна відповідальність за фінансову підтримку країни-агресора у випадку, коли в Росії закуповуються речі, які можуть вироблятися в Україні.

Раніше перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов повідомив, що ПАТ «Укрзалізниця» придбала по прямому договору без тендера у «Российские железные дороги» значки «Почетный железнодорожник» у футлярі на суму 181 927 рублів (96 штук).

Пізніше в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов доручив зупинити процедуру закупівлі знаків «Почетный железнодорожник».

Питання імпортозаміщення російських товарів має вирішуватись на загальнодержавному рівні - ПАТ «Укрзалізниця»

Директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев наголошує, що питання імпортозаміщення товарів російського походження має вирішуватися на загальнодержавному рівні, зокрема шляхом законодавчих змін.

Про це він сказав в Укрінформі під час прес-конференції "Корупція і залізниця 2017-2018".

«Протягом всього цього часу, а вже скоро тридцять років буде (незалежності України - ред.), майже нічого не було зроблено для стимулювання імпортозаміщення. «Укрзалізниця» не може працювати за всю державу в цілому. Ми не є регулюючим органом, ми не встановлюємо правил функціонування ринку, ні закупівель. Ми функціонуємо в тому правовому полі, в якому воно є», - підкреслив Рязанцев.

Водночас він зазначив, що діюче законодавче поле не дозволяє відмовити в участі у торгах на основі країни походження.

 «Будемо говорити відверто - це не є питання «Укрзалізниці». Тому що не має на сьогоднішній день законодавчого права учаснику, який звернувся  на міжнародні торги відмовити на основі походження з тієї чи іншої країни. Це питання нормальної позиції державної влади і законодавства», - сказав фінансовий директор ПАТ.

Рязанцев також звернув увагу на ріст імпорту товарів з Росії в цілому за минулий рік та 6 місяців цього року.

Окрім того, відповідаючи на питання стосовно закупівлі у “Российские железные дороги” значків "Почетный железнодорожник", він зазначив, що не володіє інформацією, чи отримала «Укрзалізниця» відповідь Міністерства інфраструктури на своє звернення щодо перегляду порядку участі в угоді, яким регламентується порядок присвоєння цього знаку.

Як повідомлялося, раніше Громадська організація «Залізниця без корупції» наголошує на недостатній роботі Укрзалізниці у напрямку імпортозаміщення російських залізничних товарів, обсяг закупівлі яких у 2017 році становив 2,2 млрд грн.

Секретар РНБО України Олександр Турчинов, коментуючи намір ПАТ «Укрзалізниця» закупити в Росії знаки «Почетный железнодорожник», заявив, що повинна бути не лише моральна, а й кримінальна відповідальність за фінансову підтримку країни-агресора у випадку, коли в Росії закуповуються речі, які можуть вироблятися в Україні.

Раніше перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов повідомив, що ПАТ «Укрзалізниця» придбала по прямому договору без тендера у «Российские железные дороги» значки «Почетный железнодорожник» у футлярі на суму 181 927 рублів (96 штук).

Пізніше в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов доручив зупинити процедуру закупівлі знаків «Почетный железнодорожник».

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-