Найкращі іграшки, продукти, одяг. Чи готовий вітчизняний виробник забезпечити доступними та якісними товарами українських дітей?

Найкращі іграшки, продукти, одяг. Чи готовий вітчизняний виробник забезпечити доступними та якісними товарами українських дітей?

3023
Ukrinform
20 березня 12.00 - Найкращі іграшки, продукти, одяг. Чи готовий вітчизняний виробник забезпечити доступними та якісними товарами українських дітей?

Організатор: Виставкова компанія «АККО Інтернешнл»; Укрінформ.

Учасники: Ігор Мельник - генеральний директор «АККО Інтернешнл»; Вероніка Іванова - керівник рекламно-інформаційної служби «АККО Інтернешнл»; Юрій  Кіщак - заступник генерального директора «АККО Інтернешнл»; Наталія Фідоренко - директор виставки «BABY EXPO»; Андрій Мельничук - директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА; Людмила Гладун – заступник голови Міжвідомчої художньо-технічної ради з іграшок та навчально-наочних ігрових посібників МОН України; Валентина Андрощук - провідний інженер ДП «УкрНДНЦ»; Максим Гончар – голова правління ГО «Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів «Споживча довіра»; Тамара Нагайцева – генеральний директор Національної асоціації виробників дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції «Укрконсервмолоко»; Людмила Мартинюк - відповідальний секретар Міжвідомчої художньо-технічної ради з іграшок та навчально-наочних ігрових посібників МОН України; Ігор Приліпко - директор філії ПАТ "Яготинський маслозавод" "Яготинське для дітей"; Сергій Клейменов - директор компанії ТОВ «Паритет Тойс»; Олександр Кушнір - представник ТОВ «БЕМБІ»; Євген Олейніков – співзасновник компанії ТОВ «Бомбат Гейм»; Ірина Петрова - директор компанії ТМ «Модний карапуз»; Євген Садовніков - директор компанії ТОВ «КФІ «Енергія Плюс»; Ірина Сивак - директор ПП «МИР ЛЕО»; Олександр Сивак - співзасновник ПП«МИР ЛЕО»; Леонід Татомір - представник компанії ТОВ «КФІ «Енергія Плюс»; Марина Терентіс -  представник ТОВ «Вишнівська Взуттєва фабрика».

Коротко. Під час «круглого столу» мова піде про зміни, які відбулися на ринку дитячих товарів останнім часом, про те, як поточна купівельна спроможність впливає на підходи споживачів до придбання продукції для дітей, про критерії, за якими можна ідентифікувати товари якісні та безпечні. Йтиметься, зокрема, про особливості онлайн-торгівлі дитячими товарами та альтернативи, які пропонують учасники Міжнародного Форуму товарів для дітей ВАВY EXPO.

Організатори заходу представлять вітчизняних виробників, які давно знайшли або тільки починають шукати свою нішу на українському ринку виробництва дитячих товарів, і експонуватимуть свою продукцію на майданчику «ВАВY EXPO» .

Питання до обговорення.

 Як поточна економічна ситуація і купівельна спроможність змінили підходи споживачів до придбання дитячих товарів?

 Головні тенденції індустрії дитячих товарів у цифрах.

 Ідентифікувати якісне: критерії безпечності того чи іншого виду продукції для дітей.

 Українські стартапи на ринку виробництва дитячих товарів.

 Виробник – ритейлер– споживач. Як співпрацювати з вигодою для всіх учасників ринку?

Підсумкові матеріали:

У Києві 3-6 квітня відбудеться щорічний Міжнародний форум товарів для дітей - виставка BABY EXPO

3-6 квітня 2018 року в Києві,в Міжнародному Виставковому Центрі, відбудеться черговий щорічний Міжнародний форум товарів для дітей - виставка BABY EXPO.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу з прес-конференції, що відбулася в стінах агентства.

У BABY EXPO 2018 візьмуть участь майже 300 компаній з України, Польщі, Італії, Росії, Білорусі, Естонії, Молдови. Проте більше 50% учасників - це українські виробники.

Цього року також будуть представлені національні експозиції Китаю та Туреччини. Учасники демонструватимуть понад 500 торгових марок різноманітної дитячої продукції.

У рамках виставки буде проведено Національний конкурс іграшок "Краща іграшка". Його завданням є сприяння вітчизняним виробникам ігрової продукції в просуванні і підвищенні якості товарів. У конкурсі беруть участь виключно українські виробники. Оцінює зразки фахове журі. У 2018 році на конкурс подано 43 зразки продукції, серед них - розвивальні та настільні ігри, навчальні, інтерактивні, пластикові та дерев'яні іграшки, конструктори для різного віку тощо.

Як відомо, BABY EXPO проводиться щорічно з 1996 року у Києві. Це головна B2B подія індустрії дитячих товарів України. Захід сертифікований Всесвітньою Федерацією виставкової індустрії UFI. На сьогодні, окрім вітчизняних виробників, на виставці представлені офіційні представники виробників товарів для дітей з Італії, Китаю, Малайзії, Польщі, Туреччини.

Виробники дитячого харчування в Україні наполягають на оновленні та доповненні законодавства, що регулює галузь

Для підтримки галузі дитячого харчування в Україні необхідно ухвалити стратегію виробництва дитячого харчування до 2025 року, а також внести зміни до чинного законодавства, зокрема, щодо пільгової підтримки виробників галузі.

Про це на прес-конференції в Укрінформі повідомила генеральний директор Національної асоціації виробників дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції «Укрконсервмолоко» Тамара Нагайцева.

"Завдання, які потрібно реалізувати: розробити стратегію розвитку виробництва продуктів дитячого харчування на період до 2025 року, ухвалити закон про дитяче харчування, розробити технічний регламент законодавчо регульованих вимог до виробництва дитячого харчування та внести зміни до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку виробюництва продуктів дитячого харчування", - зазначила представник галузі.

Нагайцева підкреслила, що, зокрема, пільги для виробників дитячого харчування свого часу були скасовані. Проте, вважає експерт, без підтримки держави галузі буде складно отримати друге дихання.

"На превеликий жаль, у нас залишилася лише одна пільга. Перелік пільг мав бути затверджений Кабінетом міністрів, у Податковому кодексі з 2010 року є ця стаття, але переліку досі немає", - зазначила представник «Укрконсервмолоко».

За її словами, підтримка галузі диктується потребами суспільства, оскільки, якщо в минулому десятилітті 3-5% мам давали дітям дитяче харчування, то на сьогодні, згідно зі статистикою, вже 30-40% дітей споживають промислове дитяче харчування.

Серед найближчих завдань, за словами представника «Укрконсервмолоко», є розробка регіональних пілотних проектів щодо забезпечення дітей дошкільного та шкільного віку молоком, дитячими соками та водою, а також встановлення норми додаткового споживання молока у навчальних закладах.

"Такий проект нині запроваджено в місті Харкові. Такі ж проекти почали реалізовуватися у Вінницькій області та в місті Львові. Я думаю, що ми будемо популяризувати це. Зокрема, будемо звертатися і до міста Києва, де ми уже ми мали розмови (з владою - ред.)", - повідомила Нагайцева.

КМДА нагадала про можливість кредитування київських підприємств з найвигіднішою на сьогодні відсотковою ставкою

З 2017 року київські підприємства мають можливість отримати кредит від київської влади з найвигіднішою на сьогодні відсотковою ставкою - 9,5%.

Про таку можливість нагадав директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської держадміністрації Андрій Мельничук під час прес-конференції в Укрінформі.

"Для стимулювання розвитку виробництва, столичним підприємцям Київська міська влада пропонує фінансово-кредитну підтримку з найвигіднішою сьогодні відсотковою ставкою - 9,5%", - підкреслив представник столичної адміністрації. 

За словами Мельничука, дана ініціатива спрямована на підтримку столичного бізнесу.

"Залучення такого фінансового ресурсу дозволить оновити виробні потужності, збільшити обсяги виробництва, а також вийти на новий рівень ведення бізнесу", - наголосив він.

Із впровадженням в Україні європейської директиви на шоколад його якість знизиться - експерт

Якщо нині діючий національний стандарт на шоколад не допускає додавання в шоколадну масу рослинних жирів, то європейський стандарт, який планується впровадити в Україні з 1 липня 2019 року, допускає наявність в какаомістких продуктах 5% рослинних жирів.

Про це на прес-конференції в Укрінформі зазначила провідний фахівець Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» Валентина Андрощук, повідомляє кореспондент агентства.

"Мінагрополітики видав наказ, який впроваджує європейську директиву. Це стосується всієї продукції з какао і шоколаду. Якщо наш український стандарт на шоколад передбачає, цитую, що під час вироблення шоколаду не допустимо додавати в шоколадну масу рослинні жири, еквіваленти какао-масла, поліпшувачі, замінники, тобто, свій продукт ми мали сприймати як істинний продукт на какао-маслі, то в директиві (європейській - ред.) допустимо додавати 5% рослинних жирів", - зазначила представник «УкрНДНЦ».

Вона наголосила, що 5% - це не критичний показник. Проте ситуація, яку Україна отримала з вершковим маслом, куди раніше дозволили додавати 8% рослинних жирів, показала, яких форм набуває це в Україні.

"Де 5%, там і всі 15%, тому що ми як споживачі не зможемо цього перевірити", - зазначила Андрощук.

Як відомо, нові вимоги до складу продуктів з какао і шоколаду наберуть чинності з 1 липня 2019 року й стосуватимуться продукції, яка поставлятиметься на ринок після цієї дати. Відповідно до вимог інформація щодо використання рослинних жирів повинна розміщуватися поблизу назви продукту в одному полі зору з переліком інгредієнтів, бути чітко відокремлена від цього переліку, повинна зазначатися жирним шрифтом та великими літерами. Про це йдеться в наказі Мінагрополітики від 28 грудня 2017 року № 705, яким внесено зміни до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 13 квітня 2016 № 157 "Про затвердження Вимог до продуктів з какао і шоколаду" (http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE31469.html).

Система захисту прав споживачів в Україні не працює - ГО "Споживча довіра"

Після скасування обов'язкової сертифікації товарів на український ринок ринув неліквід, а система захисту прав споживачів у країні практично зруйнована.

Про це на прес-конференції в Укрінформі повідомив голова правління ГО "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча довіра" Максим Гончар, повідомляє кореспондент агентства.

"Система захисту прав споживачів в Україні зруйнована, вона не працює взагалі. Це треба робити системно - кожного місяця, кожного дня. Але зі скасуванням сертифікації зараз ми бачимо, що дуже багато контрабандної, контрафактної продукції", - зазначив він.

Як приклад, він навів результати низки досліджень щодо якості продуктів у торгових мережах України.

Так, перевірка українських і польських сирів показала, що частка фальсифікату серед 35 перевірених зразків українських сирів становила 38-40%. Серед перевірених польських сирів частка становила 100%, водночас, за словами Гончара, дана перевірка стосувалася обмеженої кількості відібраних зразків.

Дві перевірки ковбасних виробів, що проводилися минулого року, виявили 75% фальсифікату. Водночас, жодного зразка фальсифікації дитячої ковбаси, що була вироблена за ДСТУ, виявлено не було.

З 51 зразка перевіреного вершкового масла частка фальсифікату становила 40-42%.

Перевірки згущеного молока, за словами Гончара, виявили в його складі такі заборонені речовини як диоксід титану (додають, якщо у складі продукту є жири немолочного походження), замінник цукру аспартам (який заборонений дітям).

Загалом, за словами Гончара, у 2017 році асоціацією було перевірено понад 700 видів продуктів харчування та інших товарів.

При цьому, за словами представника "Споживчої довіри", санкції, які передбачені законодавством за виробництво та реалізацію неякісної продукції, не можуть вплинути на ситуацію.

"Санкції, що передбачені, вони взагалі смішні. Зараз, наприклад, група депутатів внесла на розгляд закон про заборону пальмової олії. Але це популізм, тому що санкції передбачають: перший раз, якщо буде виявлено це порушення, - від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а якщо вдруге - то від 100 до 200. Я підкреслю, що 100 неоподатковуваних мінімумів це - 1700 гривень, друге порушення за рік - це 3400 гривень. Яка ж це санкція?" - підкреслив експерт.

Система захисту прав споживачів в Україні не працює - ГО "Споживча довіра"

Після скасування обов'язкової сертифікації товарів на український ринок ринув неліквід, а система захисту прав споживачів у країні практично зруйнована.

Про це на прес-конференції в Укрінформі повідомив голова правління ГО "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча довіра" Максим Гончар, повідомляє кореспондент агентства.

"Система захисту прав споживачів в Україні зруйнована, вона не працює взагалі. Це треба робити системно - кожного місяця, кожного дня. Але зі скасуванням сертифікації зараз ми бачимо, що дуже багато контрабандної, контрафактної продукції", - зазначив він.

Як приклад, він навів результати низки досліджень щодо якості продуктів у торгових мережах України.

Так, перевірка українських і польських сирів показала, що частка фальсифікату серед 35 перевірених зразків українських сирів становила 38-40%. Серед перевірених польських сирів частка становила 100%, водночас, за словами Гончара, дана перевірка стосувалася обмеженої кількості відібраних зразків.

Дві перевірки ковбасних виробів, що проводилися минулого року, виявили 75% фальсифікату. Водночас, жодного зразка фальсифікації дитячої ковбаси, що була вироблена за ДСТУ, виявлено не було.

З 51 зразка перевіреного вершкового масла частка фальсифікату становила 40-42%.

Перевірки згущеного молока, за словами Гончара, виявили в його складі такі заборонені речовини як диоксід титану (додають, якщо у складі продукту є жири немолочного походження), замінник цукру аспартам (який заборонений дітям).

Загалом, за словами Гончара, у 2017 році асоціацією було перевірено понад 700 видів продуктів харчування та інших товарів.

При цьому, за словами представника "Споживчої довіри", санкції, які передбачені законодавством за виробництво та реалізацію неякісної продукції, не можуть вплинути на ситуацію.

"Санкції, що передбачені, вони взагалі смішні. Зараз, наприклад, група депутатів внесла на розгляд закон про заборону пальмової олії. Але це популізм, тому що санкції передбачають: перший раз, якщо буде виявлено це порушення, - від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а якщо вдруге - то від 100 до 200. Я підкреслю, що 100 неоподатковуваних мінімумів це - 1700 гривень, друге порушення за рік - це 3400 гривень. Яка ж це санкція?" - підкреслив експерт.

При КМДА розпочав роботу колл-центр з питань захисту прав споживачів

За ініціативи Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської держадміністрації, спільно з Контактним центром міста Києва 1551, розпочав роботу колл-центр з питань захисту прав споживачів.

Про це на прес-конференції в Укрінформі повідомив директор Департаменту КМДА Андрій Мельничук.

"Буквально тиждень тому розпочав роботу колл-центр. Уже в перший день роботи інформаційно-консультаційної телефонної лінії з питань захисту прав споживачів, що була ініційована Департаментом промисловості та розвитку підприємництва КМДА спільно з Контактним центром міста Києва 1551, було надано більше десяти консультацій", - зазначив Мельничук, підкресливши, що дана ініціатива виявила, наскільке важливе це питання для киян.

Водночас він зауважив, що проблема прав споживачів полягає не лише у виробництві якісного продукту, але й у тому виборі, який роблять споживачі, купуючи той чи інший продукт. І не всі проблеми у цій сфері можливо вирішити нормативним регулюванням.

"У нас дуже низька культура споживачів на даний час. Наскільки нам допоможуть в цьому питанні зміни в нормативних актах? Якщо б споживачі розуміли, яка продукція є неякісною, і безпосередньо економічними показниками, через споживання, не мотивували підприємства виробляти цю продукцію, тоді б і виробники робили відповідні висновки. Переконаний в тому, що обізнаність громадян щодо своїх споживчих прав стане дієвою мотивацією для підвищення якості товарів та послуг для виробників", - наголосив представник КМДА.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-