Вивезти українське зерно - місія можлива. Про шляхи вирішення проблемних питань та покращення перевізного процесу

Вивезти українське зерно - місія можлива. Про шляхи вирішення проблемних питань та покращення перевізного процесу

912
Ukrinform
20 грудня, 12.30 - Перевезення зернових вантажів залізничним транспортом, шляхи вирішення проблемних питань та покращення перевізного процесу.

Організатор: ПАТ "Укрзалізниця".

Учасники: Андрій Рязанцев - директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця";  Сергій Підгородецький - директор філії "Центр транспортної логістики" ПАТ "Укрзалізниця"; представники компаній-зернотрейдерів та інші учасники перевізного процесу.

Акредитація для ЗМІ обов'язкова за тел.: (044) 465-24-28, 465-39-90, 093-040-27-21.

Підсумкові матеріали:

Фінплан Укрзалізниці на 2018 рік може бути подано до уряду вже цього тижня - Рязанцев

Фінансовий план ПАТ "Укрзалізниці" на 2018 рік може бути подано до уряду вже цього тижня.

Таку думку висловив у розмові з журналістами директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев після круглого столу щодо проблемних питань перевезення зерна залізничним транспортом в Укрінформі. 

"Його (фінплану - ред.) затримка була  зумовлена очікуванням дерегуляції вагонної складової, оскільки це значний додатковий дохід, який може бути спрямований як на модернізацію, так і на оновлення рухомого складу.  Але ми сподіваємося, що все-таки дерегуляція вагонної складової відбудеться ще в цьому році, і фінансовий план буде подано до кінця цього тижня", - сказав Рязанцев.

Що стосується параметрів фінплану, то, за словами Рязанцева, наразі він не хотів би озвучувати цифри, але однозначно цей фінплан буде прибутковим зі значним нарощенням інвестицій.

"Щодо його параметрів я не хочу сьогодні називати вам остаточні цифри, але це буде прибутковий план, зі значним нарощенням інвестицій, це буде план зі значними оптимізаційними заходами всередині структури Укрзалізниці", - зазначив Рязанцев.  При цьому він висловив переконання, що вже за кілька днів усі зможуть побачити "деталі цього документа". "Як тільки він буде проголосований правлінням, ми одразу його подамо до Міністерства економіки, і тоді всі його зможуть побачити", - зауважив Рязанцев.

Як повідомлялося, Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман доручив в. о. голови правління "Укрзалізниці" Євгену Кравцову терміново внести до Кабінету міністрів України проект фінансового плану ПАТ "Укрзалізниця" на 2018 рік.

Розвиток автоматизованої системи розподілу вагонів викоренить корупційні схеми - Укрзалізниця

В Укрзалізниці заявляють, що автоматизована система розподілу вагонів є абсолютно відкритою для всіх учасників ринку вантажних перевезень і її розвиток дозволяє викоренити корупційні схеми.

На цьому наголосив у середу у розмові з журналістами директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця"Андрій Рязанцев після "круглого столу" щодо проблемних питань перевезення зерна залізничним транспортом в Укрінформі. 

"У нас щовівторка зустріч з зерновиками, з іншими учасниками ринку перевезень. Вони бачать цю систему і бачать усі показники. Тому система відкрита, і всі бажаючі можуть включитися в робочу групу, фіксувати всі випадки можливого відхилення і виробити спільну позицію. Укрзалізниця сьогодні відкрита як ніколи. Бажання повернутися до старої практики розподілу вагонів у нас немає. Ця система (автоматизована - ред.) дозволяє викорінювати корупцію на вагонній складовій. Тому мені видається, що будь-які дії, спрямовані на відхилення від її подальшого розвитку і використання, - це бажання повернути значний дохід не туди, куди потрібно, замість залізниці", - сказав Рязанцев.   

Відповідаючи на запитання, чи є можливість відкрити цю автоматизовану систему для загалу в онлайні, на чому наполягають представники Української зернової асоціації, Рязанцев підкреслив, що в цьому питанні потрібно додатково розбиратися, оскільки не всі учасники ринку погодяться, аби інформація про їх перевезення була у відкритому доступі для широкого загалу. "Тут потрібно розібратися, наскільки це можливо юридично і технологічно зробити. Якщо ви розумієте, що бачити куди і до кого йдуть які вагони, якщо це у нас конкурентне середовище, не всі захочуть. Я не переконаний у тому, але мені видається, що це не завжди буде мати позитивні результати. Крім цього, всі бажаючі можуть приїжджати і ознайомлюватися з роботою системи. Вона відкрита для них", - наголосив представник компанії. 

При цьому він висловив здивування, чому зерновики заявляють про зрив експорту зерна в Україні начебто через дії Укрзалізниці, в тому числі через автоматизовану систему розподілу вагонів, якщо насправді цього року вдалося на 25 відсотків збільшити обсяги перевезень майже при тому самому вагонному парку, що й торік (цього року він зріс на 10 відсотків). На переконання Рязанцева, це якраз свідчить, що автоматизована система розподілу вагонів дозволила збільшити продуктивність використання вагонного парку. 

"І найбільше мене дивує, що вони бачать показники. Коли ми говоримо, що ми в цьому році вивезли на 25 вісотків більше при тому самому вагонному парку (парк цьогоріч зріс на 10 відсотків), то це означає, що система, якою ми користуємось в цьому році, збільшила продуктивність використання вагонного парку. Відповідно, якщо він працює за системою розподілу, то це означає, що система розподілу забезпечує основне - вивезення більшого обсягу продукції на експорт", - наголосив Рязанцев.

За його словами, нова система розподілу дозволяє централізовано розподіляти вагони, і "вони приходять саме туди, куди мають надійти з точки зору найбільш ефективного обсягу вивезення, собівартості і т.д". "Сьогодні зерновоз не купиш на станції, як це можна було зробити раніше за 2 тисячі. Тому ця система дозволяє викоренити корупцію на вагонній складовій і аж ніяк не навпаки", - підкреслив Рязанцев.

Раніше представники Української зернової асоціації звинуватили Укрзалізницю у неспроможності належно забезпечити транспортування зерна, а відповідно у зриві зовнішньоекономічних поставок та простої суден. Вони також заявили, що Укрзалізниця начебто встановила дискримінаційні вимоги для надання послуг залізничних перевезень для зернових складів (вантажовідправників) та обмежила доступ до ринку залізничних перевезень зерна переважній більшості споживачів, водночас надавши переваги невеликому колу суб'єктів господарювання. Крім цього, зерновики наполягають на тому, що автоматизована система розподілу вагонів має бути відкритою для загалу.

В Укрзалізниці називають абсолютно безпідставними звинувачення зерновиків у зриві експорту зерна

Укрзалізниця доклала максимально зусиль для того, аби зробити якомога ефективним вивезення експортного зерна цього року, а тому всі звинувачення зерновиків у начебто зриві цього процесу є абсолютно безпідставними.

На цьому наголосив у вівторок директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев під час круглого столу щодо проблемних питань перевезення зерна залізничним транспортом, який проходив в Укрінформі. 

"Протягом 11 місяців цього року Укрзалізниця перевезла більше зернових вантажів, ніж за весь 2016 рік. На цьому напрямку ми зробили максимально багато для того, аби виключити корупційну складову, і зробили максимально ефективним з державної точки зору вивезення експортного зерна. Тому всі звинувачення на адресу Укрзалізниці є абсолютно безпідставними", - сказав він.

Як приклад Рязанцев назвав той факт, що за 10 місяців 2017 року в Україні було вироблено 52,8 млн т зернових і зернобобових культур, з яких Укрзалізниця перевезла 29,7 млн т, що становить 56,3 відсотка. "Торік за цей самий період ми перевезли лише 44 відсотки таких вантажів. Тому обсяги саме зернової продукції фактично є на сьогодні пріоритетними, і їх показники перевезення значно покращено", - зазначив він. 

За словами посадовця, це вдалося забезпечити в тому числі і завдяки запровадженню автоматизованої системи розподілу вагонів-зерновозів. У цьому  зв'язку він відкинув звинувачення зерновиків у начебто нерівномірному розподілі вагонів між замовниками. За його словами, ця автоматизована система навпаки усунула корупційну складову розподілу вагонів і дозволила збільшити як обсяги перевезень, так і самі відстані перевезень. "При цьому зростання відбувається по всіх залізницях. Звичайно, у нас не все ідеально, але те, що в нас відбулося значне покращення протягом останнього року саме на напрямку перевезення зернових культур, ми можемо абсолютно чітко про це заявити", - наголосив Рязанцев.

Водночас  директор філії "Центр транспортної логістики" ПАТ "Укрзалізниця" Сергій Підгородецький, який також взяв участь у круглому столі, заявив, що  основними проблемами, які на сьогодні виникають при організації зернових перевезень, є відсутність адекватної системи планування перевезень з боку замовників та низька пропускна здатність українських портів і припортових станцій. 

Він зауважив, що раніше цільове використання портів і припортових станцій не було підготовлене до масового експорту з країни зернових та інших товарів, а тому нині на цій ділянці перевезень виникає чимало проблем, і це призводить до неефективного використання зерновозів клієнтами.  Як приклад, Підгородецький навів той факт, що у припортових станціях Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500-5000 вагонів із зерновими культурами.  

Він також розповів, що нині в Україні порівняно з минулим роком з Укрзалізницею співпрацює понад 270 відправників зернових, і це приблизно на 80 відправників більше, ніж торік. Всього ж відправних пунктів зернових у нас близько 820, з яких лише 40 пунктів є абсолютно технологічно придатними до відправницьких маршрутів. У цьому зв'язку, підкреслив Підгородецький, великою залишається проблема планування, що часто є досить хаотичною. 

"Так, до прикладу, у вересні було заплановано 53 715 вагоновідправок, і лише 1940 з них були завчасно заплановані. Тобто наші учасники ринку здійснювали свою діяльність в абсолютно оперативному просторі. Вони ставлять нереальні завдання перед самою залізницею, і навіть при всіх технічних можливостях ми не в стані досконало реагувати на такі реактивні швидкості", - наголосив посадовець. 

Підгородецький закликав зернотрейдерів запровадити з наступного року завчасне планування своїх перевезень, аби потім не заявляти про зрив експорту зерна, як це робиться нині. "Треба зазначити, що через таке хаотичне планування, яке існує нині, від 4900 до 5000 вагонів цілодобово простоює. Ми розіслали всім замовникам запити, щоб вони завчасно склали плани вантажовідправлень, але ніхто з них не відповів. А це не дає можливості спланувати ні кількість вагонів, ні локомотивів. Нема завчасного планування, а лише оперативне, а тому цю систему обов'язково потрібно міняти", - заявив він.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-