Чи  надавали громадянам  у 2017 році українські медіа якісну інформацію?

Чи надавали громадянам у 2017 році українські медіа якісну інформацію?

1438
Ukrinform
21 грудня, 10.00 - Презентація та публічне обговорення результатів моніторингів українських ЗМІ ГО «Детектор медіа», Інституту демократії ім. П. Орлика, ІМІ.

Організатор: ГО «Детектор медіа».

Учасники: Наталя Лигачова-Чернолуцька - голова організації «Детектор медіа»; Діана Дуцик - виконавча директорка ГО «Детектор медіа»; Світлана Єременко - виконавча директорка Інституту демократії ім. Пилипа Орлика; Олена Голуб - керівниця аналітичного відділу ІМІ.

Запрошені: представники міжнародних організацій, громадського сектору

Коротко. Медійні громадські організації, які здійснюють моніторинг інформаційного поля, проведуть «круглий стіл», презентацію та публічне обговорення результатів моніторингів дотримання стандартів, наявності «джинси» та маніпуляцій, українськими центральними та регіональними ЗМІ. Також будуть озвучені основні медійні тренди 2017 року.

Акредитація для ЗМІ обов'язкова  за тел.: (098) 446- 61-95 (Юлія Зелінська) або e-mail: zelin.tk@gmail.com

Підсумкові матеріали:

Найбільшими порушниками журналістських стандартів у 2017 році стали телеканали «Інтер» та «Україна» - моніторинг «Детектор медіа»

Найбільшими порушниками журналістських стандартів у 2017 році стали телеканали «Інтер» та «Україна».

Про це повідомила в Укрінформі виконавчий директор громадської організації «Детектор медіа» Діана Дуцик, оприлюднюючи результати системного моніторингу, який здійснює ГО «Детектор медіа»,.

«Найбільше порушень стандартів у 2017 році зафіксовано на телеканалах «Інтер» та «Україна». У новинах цих телеканалів зафіксовано найбільшу кількість матеріалів, які мають ознаки замовності - джинси. Єдиним телеканалом, у новинах якого експерти не зафіксували жодного матеріалу з ознаками джинси, залишається UA-1», - сказала Дуцик.

Вона повідомила, що «Детектор медіа» протягом року здійснював системний моніторинг центральних телеканалів - «Інтер», «Україна», «1+1», «ICTV», «5-й канал», «СТБ» і UA-1 на предмет дотримання стандартів наявності маніпуляцій та джинси.

Дуцик зауважила, що бурхливий у політичному плані 2017 рік явно впливає на новини на телеканалах.

«Емоції, які сьогодні передаються медіа, мають свою плюси і мінуси. В переважній більшості це мінуси, які впливають негативно на настрої суспільства в цілому», - зазначила Дуцик.

За її словами, активним коментатором різних тем на каналі «Інтер» є політик Сергій Каплін, на «Україні» - Олег Ляшко. «Інтер» та «Україна» в позитивній тональності завжди представляють опозицію загалом і “Опозиційний блок” зокрема. «Україна» системно практично щодня піарить гуманітарний штаб або фонд Ріната Ахметова. Журналісти цих каналів часто порушують стандарти балансу думок, повноти інформації та відділення фактів від коментарів, сказала експерт.

Також Дуцик зазначила, що новини «Інтера» не раз протягом року ставали антирекордсменами за порушенням стандарту відокремлення фактів від думок. Журналісти «Інтера» часто вдаються до власних припущень, виступаючи в ролі експертів, якими вони не є за компетентністю і за визначенням, додала вона.

Дуцик повідомила, що найбільше протягом року в матеріалах з ознаками «паркету» в позитивному контексті згадувався Президент України Петро Порошенко та Прем'єр-міністр Володимир Гройсман. За її словами, у листопаді Гройсман протягом моніторинговому періоду згадувався 21 раз, Порошенко 17 разів. Також в позитивному контексті згадуються міністр внутрішніх справ Арсен Аваков - у листопаді його згадували 14 разів, секретаря РНБО Олександра Турчинова - 9 разів. Дуцик також зауважила, що цікавим є факт, що «Інтер» останнім часом змінив своє ставлення до Авакова з різко негативного на початку року до позитивного наприкінці року.

Найбільше замовних матеріалів у регіональних ЗМІ спостерігається в Одеській, Луганській областях та Дніпрі - моніторинг 

Найбільше замовних матеріалів у регіональних засобах масової інформації в 2017 році було зафіксовано в Одеській області, Луганській та Дніпрі.

Про це сказала сьогодні на прес-конференції в Укрінформі виконавчий директор інституту демократії імені Пилипа Орлика Світлана Єременко.

«У 2017 році найбільше замовних матеріалів у регіональних ЗМІ вийшло в Одеській області - 30%, у Дніпрі - 20%, Луганській області - 17%, Житомирській області - 13%», - повідомила експерт.

За її словами, дуже помітна у Луганській та Донецькій областях прив'язка до місцевої влади.

«Пан Жебрівський майже не сходить зі сторінок газети «Вісті Донбасу». У Луганській області сайти і газети переповнені інформацією про здобутки Гарбуза. Водночас мало інформації про простих людей та їх потреби», - сказала Єременко.

Вона зауважила, що у регіональних ЗМІ думки подаються надзвичайно незбалансовано.

За словами експерта, велика кількість, від 20 до 30 відсотків, у регіональних ЗМІ займає інформація про кримінал, що, на її думку, негативно впливає на свідомість українців.

У той же час, наголосила Єременко, не вистачає у регіональних ЗМІ інформації про реформи, які здійснюються у державі, зокрема медичної та судової, немає й професійних інтерв'ю та пояснень про дії влади.

Вона також зауважила, що в Україні четвертий рік триває війна, а регіональні ЗМІ практично не дають інформації на цю тему. І лише один відсоток присвячений проблемам переселенців. 

Виконавчий директор інституту демократії додала, що регіональні ЗМІ не відображають життя та проблеми військових, поранених. А деякі ЗМІ, наприклад, в Одесі, є явно антиукраїнськими. Так, за її словами, одеський сайт «Таймер» вже не перший рік проводить антиукраїнську політику і на це ніхто не звертає уваги, сайт Рината Ахметова «Донецкие новости» передруковує інформацію із сепаратистських сайтів, які цитують Путіна та маріонеток Кремля і на це також ніхто не реагує, зауважила Єременко.

Вона повідомила, що було здійснено моніторинг 64 ЗМІ у всіх регіонах України.

Основні замовники "джинси" у 2017 році це  Опозиційний блок, Радикальна партія - моніторинг ІМІ

Основні замовники у 2017 році "джинси" -  Опозиційний блок, Радикальна партія, Тернопільська ОДА.

Про це на засіданні круглого столу на тему "Презентація та публічне обговорення результатів моніторингів українських ЗМІ" заявила керівник аналітичного відділу Інституту масової інформації Олена Голуб.

"Основними замовниками "джинси" у 2017 році стали Опозиційний блок - 20 відсотків, Радикальна партія - 12 відсотків, Тернопільська ОДА - 11 відсотків, Житомирська ОДА - 8 відсотків, Віктор Медведчук - 7 відсотків", - сказала експерт.

За її словами, цей рік у плані замовлених матеріалів був "стабільно напружений. В принципі скачків особливих не було". Так, в Інтернет-ЗМІ значно переважала політична «джинса»  над комерційною - 86 відсотків політичної  і лише 14 комерційної. Натомість у друкованих ЗМІ це 50 на 50. 

Стосовно друкованих ЗМІ великий вплив має медіа-власник. Як приклад вона навела газету "Сьогодні", де  немає жодного випуску без реклами штаба Ріната Ахметова. Сайт "Обозреватель" переважно висвітлює Олега Ляшка і Опозиційний блок. 

УНІАН висвітлює матеріали, "які виглядають дивними для центральної інформаційної агенції. Наприклад, Барна поїхав у районний центр Тернопільської області". На думку Голуб, це не зовсім всеукраїнська новина. 

За її словами, Віктор Медведчук постійно з'являється на сайті "Кореспондент". Партія Відродження фігурує на УНІАН і на Обозревателі. 

Переважна більшість ЗМІ висвітлює неетично події в країні. "Лакмусовим папірцем стала аварія у Харкові. З 10 Інтернет-ЗМІ лише три не назвали Зайцеву у перший день винуватицею. Це -  Укрінформ, "Ліга" і 112 канал. Всі інші назвали виною. Тобто, презумпції невинуватості в українських ЗМІ практично не існує", - зауважила Голуб.

Телеканали ігнорують теми, пов'язані з військовими злочинами російських окупантів - моніторинг "Детектор медіа"

Телеканали ігнорують теми, пов'язані з військовими злочинами російських окупантів і їх маріонеток на Донбасі.

Про це сказала виконавчий директор громадської організації "Детектор медіа" Діана Дуцик на засіданні круглого столу на тему: "Презентація та публічне обговорення результатів моніторингів українських ЗМІ".

"Ми відзначаємо, що найчастіше ігноруються та замовчуються телеканалами, зокрема центральними, теми, пов'язані з військовими злочинами російських окупантів і тих, хто з ними співпрацює", - підкреслила вона.

Дуцик повідомила, що, зокрема, у листопаді жоден з телеканалів не повідомив про такі важливі теми, як перебування політв'язня Станіслава Клиха шість днів у комі внаслідок тортур у російській в'язниці; про те, що російські військові затримали 7 кримських татарок на адмінкордоні з Кримом, що через війну на Донбасі з початку року загинули 39 дітей.

За словами Дуцик, всі ці інформації були в інформаційних агенціях, однак жоден канал про це не сказав. На думку експерта, це є проблемою. "Багато хто каже, що є втома від цієї тематики. Але яка втома може бути, коли йде війна і говорити про втому ми не маємо морального права", - наголосила Дуцик.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-