Вагони на мільйони

Вагони на мільйони

Укрінформ
8 червня об 11.00 відбулася прес-конференція на тему: «Вагони на мільйони: результати роботи тимчасової контрольної комісії Київради щодо заборгованості КП «Київський метрополітен» перед ТОВ «Укррослізинг». (Зала 2)

Організатор: «Об'єднання «Самопоміч» - Київ

Учасники: Андрій Осадчук - депутат Київради, голова тимчасової контрольної комісії Київради; Павло Костенко - народний депутат України; Сергій Гусовський - голова фракції "Об'єднання "Самопоміч" у Київській міській раді.

Учасники заходу розказали про:

- Обставини укладання та виконання договору лізингу вагонів метро між КП «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг»;

- Поточну ринкову ситуацію щодо вартості вагонів метро;

- Судові розгляди щодо договору;

- Структуру власності компанії – кінцевого бенефіціара ТОВ «Укррослізинг»;

- Заходи, здійснені комісією, та подальші пропозиції щодо вирішення проблеми із заборгованістю.

Нагадаємо, в грудні 2015 року за ініціативи фракції Самопомочі в Київраді з проекту змін до бюджету-2015 було вилучено питання про виділення ТОВ «Укррослізинг» 200 млн. гривень заборгованості за надані ще в 2009 році КП «Київський Метрополітен» 100 вагонів та ухвалено рішення про створення тимчасової контрольної комісії з питань перевірки виконання договору. 

З 2010 року слідчі органи порушили щонайменше чотири кримінальні справи, пов’язані із закупівлею вагонів, а тема неодноразово піднімалась у ЗМІ. Загальна сума боргу КП «Київський Метрополітен» перед ТОВ «Укррослізинг» наразі становить 1.3 млрд. грн!

Протягом шести місяців комісія досліджувала договір між «Київським метрополітеном» та «Укррослізингом». За результатами діяльності був підготовлений звіт.

Підсумкові матеріали:

Київ уже сплатив вартість вагонів, придбаних для столичного метрополітену - тимчасова контрольна комісія Київради

Київ уже сплатив вартість вагонів, закуплених для "Київського метрополітену" через компанію "Укррослізинг". Водночас вимагаючи від столичного метрополітену через суди погасити борг розміром майже 2 млрд грн, "Укррослізинг" намагається отримати свою вигоду лізингодавця.

Про це повідомив на прес-конференції в Укрінформі депутат Київради, голова тимчасової контрольної комісії Київради Андрій Осадчук.

Він нагадав, що компанія "Укррослізинг" звинувачує українську сторону в накопиченні боргу перед нею в розмірі 2 млрд грн.

"Станом на січень 2014 року місто сплатило 817 млн грн. Згідно з тендерною документацією, коли проводилася процедура закупівлі, 100 вагонів метро коштували 800 млн грн, тобто ми схильні говорити, що місто вже оплатило вартість вагонів, а вся інша дискусія йде про заробіток, вигоду лізингодавця, яку б він хотів отримати. Величезна сума, на яку зараз претендує "Укррослізинг" через суди, - це понад 1,5 млрд грн - сформована перш за все через додаткову угоду, якою була запроваджена валютна прив’язка до цього контракту, якої взагалі не було і близько в процедурі закупівлі під час тендеру. Тобто штучно створили механізм для того, щоб можна було перераховувати вартість зобов’язань за цим контрактом, і саме через це зараз з міста намагаються стягнути ці фактично 1,5-2 млрд грн", - сказав Осадчук.

Він додав, що завдяки співпраці з громадськими активістами та журналістами деякі матеріали справи були передані до НАБУ.

За словами голови комісії, звіт показав, що договір між комунальним підприємством "Київський метрополітен" та ТОВ "Укррослізинг" був укладений на завідомо невигідних умовах.

"Вся історія закупівлі цих 100 вагонів метро - це безперервний ланцюжок маніпуляцій, зволікань, підміни понять. Взагалі навіть саме слово закупівля не є коректним, бо схема була вибудувана таким чином, що навіть на сьогоднішній день ті вагони, які є в Київському метрополітені, отримані за цим контрактом, не є власністю метрополітену, вони все ще юридично належать компанії "Укррослізинг", і взагалі закупівлі вагонів не було, була закупівля так званих послуг фінансового лізингу у вигляді ста вагонів метро", - наголосив він.

Осадчук зазначив, що відповідний звіт комісії у вигляді проекту рішення надійде до розгляду Київської міської ради.

Як повідомляв Укрінформ, 2 червня мер Києва Віталій Кличко звернувся до РНБО та Президента України з проханням допомогти у вирішенні ситуації зі 100 вагонами КП "Київський метрополітен", які прагне відсудити російська компанія ТОВ "Укррослізинг".

Відео с прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-