Cоціально-економічний портрет студентів

Cоціально-економічний портрет студентів

Укрінформ
6 червня об 11.00 відбувся круглий стіл на тему: «Cоціально-економічний портрет студентів: результати опитування». (Зала 2)

Організатор: Аналітичний центр CEDOS.

Були запрошені: Єгор Стадний - виконавчий директор Аналітичного центру CEDOS; Ірина Когут - аналітик CEDOS; Інна Совсун - перший заступник Міністра освіти та науки України; Олексій Скрипник - народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти; Марія Симонова - менеджер антикорупційної кампанії "Чисті виші"; Микита Євстіфеєв - громадська організація "Студентське антикорупційне агентство"; Дмитро Тіщенко - в.о. президента ВМГО "Українська асоціація студентського самоврядування".

Підсумкові матеріали:

Більшості студентів бракує інформації про майбутню професію - опитування

Дослідження аналітичного центру CEDOS показало, що університети публікують досить мало інформації про свої освітні програми. Так, 59% студентів відчували брак тої чи іншої інформації про університети, коли їх обирали.

Про це у ході круглого столу в Укрінформі на тему: "Соціально-економічний" портрет студентів: результати опитування" повідомив виконавчий директор Аналітичного центру CEDOS Єгор Стадний.

"Коли ми питали студентів про те, чи вистачає їм інформації, щоб здійснити вибір університетів, про програми, - тут починаються проблеми, тому що 59% студентів сказали, що їм бракує інформації про університети, 62% студентів сказали, що їм дуже бракує інформації про спеціальності, які вони обирають", - сказав Стадний.

За його словами, під час вибору спеціальності майже чверть студентів (24%) зазначили, що не отримали бажаної інформації про затребуваність професії на ринку праці. Стадний зазначив, що лише 58% студентів мають намір шукати роботу за фахом.

Він наголосив, що слід опрацювати інший підхід до набуття професії, за яким абітурієнт спочатку вступає до університету, а вже на другому курсі визначається зі спеціальністю. "У нас є така пропозиція, яка потребує дуже детального обговорення, і полягає в тому, щоб відійти від вступу на спеціальність, і перейти до вступу до університету. Це означає що людина може обрати університет і вступити на нього, а свою спеціальність обирати уже на другому році навчання", - зазначив директор Центру, додавши, що такий досвід є в США.

Як зазначила перший заступник міністра освіти та науки України Інна Совсун, таку американську модель буде важко реалізувати в українській системі освіти. "Я думаю, що це один із варіантів, які варто обговорювати, але варто розуміти що це нереалістично в найближчій перспективі. Сама робота університетів, викладачів, батьків, абітурієнтів побудована іншим чином. Тому я не думаю, що це ближчим часом можливо зреалізувати", - наголосила Совсун.

Вона також зауважила, що сьогодні на сайтах університетів недостатньо інформації про навчальні програми, дисципліни, викладачів, працевлаштування студентів. А таку інформацію, за законом, слід надавати у повному обсязі.

Опитування студентів ВНЗ проводилося компанією GfK Ukraine у період з 15 лютого по 6 березня 2016 року на замовлення Аналітичного центру CEDOS в рамках проекту "Ініціативи з розвитку українських аналітичних центрів" Міжнародного фонду "Відродження" (IRF) у співпраці з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF), за фінансової підтримки посольства Швеції в Україні (SIDA).

Вибірка дослідження: 831 студент денної форми ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації. Похибка не перевищує 3,5% при довірчому інтервалі 95%.

Відео с прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-