Моніторинг теленовин: вплив оліграхів посилюється

Моніторинг теленовин: вплив оліграхів посилюється

1396
Ukrinform
11 квітня об 11.00 відбулася прес-конференція на тему: "Вплив оліграхів посилюється. Результати моніторингу теленовин за січень-березень 2016 р." (Зала 1)

Організатор: ГО "Телекритика"

Учасники: голова правління ГО "Телекритика" Наталія Лигачова; журналісти; медіаексперти.

Під час презентації були озвучені результати моніторингу новин центральних телеканалів за березень. 

Зокрема йшлося про:

- порушення телеканалами журналістських стандартів;

- замовчання в ефірі телеканалів важливих суспільно-політичних тем. 

Також експерти організації розказали про останні тенденції в медіасфері, пов'язані із виконанням закону про прозорість медіавласності та про вплив олігархів на редакційні політику.

Підсумкові матеріали:

Телеканали «Інтер» та «Україна» найбільш залежні від своїх власників - моніторинг

Найбільш залежними від своїх власників і відтак найбільше порушень професійних стандартів спостерігається на каналах "Інтер" та "Україна".

Такі результати моніторингу новин центральних телеканалів за березень оприлюднила на прес-конференції в Укрінформі голова правління ГО «Телекритика» Наталія Лигачова.

"Телеканали "Інтер" та "Україна" найбільше піарять інтереси своїх власників. На 5-му  каналі ми бачимо матеріали  з ознаками замовного характеру, але це не критичні сюжети із заявами Порошенка. Це те ж саме, що і в ефірах інших телеканалів. Таким чином на 5-му каналі і «UA: Першому» немає прямої джинси, вони практично "чисті", - сказала Лигачова. 

За її словами, «Інтер» має найбільше порушень. Зокрема, впродовж тижня з 14 по 19 березня, коли проводився моніторинг, «Інтер» із грубими порушеннями подавав штучно створену тему про начебто крадіжку американських грантів прокурором Давідом Сакварелідзе. При цьому журналісти не давали пояснення,  які дав посол США в Україні Джефрі Паєт, "а саме, що гранти на реформи української прокуратури за визначенням не потрапляли на рахунки ГПУ, а надавалися партнерським міжнародним організаціям. Попри це «Інтер» і в наступні дні продовжував подавати такі матеріали", - сказала Лигачова.

На каналі «Україна» впродовж звітного тижня подавались  матеріали з порушеннями на користь представників «Опозиційного блоку» та інших екс-регіоналів. Також на «Україні» традиційно щодня в ефір йде один-два сюжети про те, що гуманітарний штаб Ріната Ахметова допомагає постраждалим від війни, що є прямою рекламою власника каналу. 

На каналі ICTV подавались матеріали з порушенням стандартів на користь Радикальної партії і "Батьківщини".

Лигачова зауважила, що з'явилась негативна тенденція - пряма реклама. Це відбувається  на каналах  «1+1» та ICTV. "Це ризикована тенденція, коли призупиняють новини, і йде блок реклами, що законодавчо заборонено і є прямим порушенням". Вона повідомила, що у цьому зв'язку планує зробити запит до Нацради.     

Найменше матеріалів із порушеннями, які можуть свідчити про ознаки замовності, на 5-му каналі, «UA: Першому» й СТБ. 

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-