Вітренко піде до суду через вимогу НАЗК скасувати його призначення

Вітренко піде до суду через вимогу НАЗК скасувати його призначення

Укрінформ
Припис Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) стосовно порушень при призначенні голови правління НАК «Нафтогаз України» незаконний, упереджений та оскаржуватиметься в судовому порядку.

Про це заявив голова правління НАК «Нафтогаз України» Юрій Вітренко, повідомляє Укрінформ із посиланням на пресслужбу Нафтогазу.

"Припис Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), який був внесений Кабінету Міністрів України щодо ліквідації порушень статті 26 Закону України «Про запобігання корупції» під час призначення голови правління НАК «Нафтогаз України» є незаконним, а висновки Нацагентства свідчать про типовий приклад «вибіркового правосуддя» та упередженого ставлення", - цитує пресслужба Вітренка.

За словами очільника Нафтогазу, на момент призначення він не мав повноважень на підготовку або прийняття участі у підготовці рішень стосовно Нафтогазу.

"Також додам, що Міненерго не було органом управління компанії, а у якості такого органу виступав Кабмін. При цьому, як виконувач обов’язків міністра я не входив до складу Кабінету Міністрів, а відповідно і не голосував при прийнятті рішень Кабінетом Міністрів. Також я не був керівником або членом НКРЕКП», - коментує Вітренко.

По-друге, висновки НАЗК суперечать не лише букві закону, але і його духу, пояснюють у НАК. Адже сенс обмежень, викладених у Законі України «Про запобігання корупції», полягає в тому, щоб чиновники не надавали преференцій особам приватного права у розрахунку на подальше працевлаштування чи отримання іншої неправомірної вигоди від цієї юридичної особи. Водночас, у випадку з Вітренком рішення про призначення ухвалював колегіальний орган — уряд України.

«Рішення про моє призначення прийняв Кабмін, тому взагалі абсурдно в такій ситуації говорити, що за мою діяльність в інтересах особи приватного права мене «віддячила» ця особа, взявши мене на роботу», - зазначає Вітренко.

Крім того, стверджують у Нафтогазі, дії НАЗК можна назвати типовим прикладом «вибіркового правосуддя», оскільки вони суперечать не лише закону, а і усталеній юридичній практиці.

На підтвердження відсутності порушень пресслужба Нафтогазу оприлюднила текст науково-правового висновку Інституту держави і права ім. В. Корецького від 11 травня.

«Я завжди виходжу з принципу верховенства права, тому розраховую, що в судовому порядку ми зможемо встановити, чия правова позиція є більш обґрунтованою», - резюмував голова правління НАК.

Читайте також: Зеленський прокоментував зміну керівництва у Нафтогазі

Як повідомляв Укрінформ, 4 червня голова НАЗК Олександр Новіков вніс Кабінету Міністрів України припис про усунення порушень ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції». У приписі вимагається: скасувати як незаконні пункти 8 та 9 розпорядження уряду № 370-р, згідно з якими обрано та призначено Юрія Вітренка головою правління НАК «Нафтогаз України», підписано з ним контракт; вирішити питання щодо припинення строку дії контракту з головою правління НАК «Нафтогаз України» як незаконного.

Міністр юстиції Денис Малюська, коментуючи припис НАЗК у Фейсбуці, зазначив, що залишається ряд запитань, відповіді на які вказаний припис не містить.

"Наприклад: яка мета і юридичний сенс у скасуванні пункту 9 розпорядження КМУ, якщо у частині укладення контракту з паном Вітренком воно носило разовий характер та уже виконано? Навіщо скасовувати пункт 9 розпорядження КМУ повністю, якщо він стосується не лише пана Вітренка, але й членів наглядової ради? Чи поширюється обмеження, встановлене Законом України «Про запобігання корупції» на пана Вітренка з огляду на те, що він виконував обов’язки міністра менше одного року?», - заявив Малюська.

Він зауважив, що на момент прийняття розпорядження Кабмін виконував повноваження не лише загальних зборів акціонерів НАК «Нафтогаз України», але й наглядової ради.

«Зараз повноважень наглядової ради у Кабміну немає. Чи означає це, що для виконання припису НАЗК потрібно знову припиняти повноваження наглядової ради НАК «Нафтогаз України»?», - запитує Малюська.

Також він оцінив рівень незалежності антикорупційної інфраструктури.

«НАЗК, частина виконавчої влади, виносить обов’язковий припис Кабміну, органу, у підпорядкуванні якого перебуває. Кабмін не використовує політичних засобів впливу на підлеглий орган, а йде до суду. Респект усім учасникам процесу. Ну і переконаний, що проблемна ситуація буде належно врегульована найближчим часом», - підсумував міністр.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-