Право на обшук депутатів пропишуть у новому законопроєкті
Про це він сказав журналістам у кулуарах Верховної Ради в п'ятницю, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Ми сьогодні реєструємо законопроєкт, де винесли ці норми, які будуть стосуватися реалізації можливості обшуку, проведення негласних слідчих, розшукових дій і затримання народних депутатів. Тому що винісши це з тіла цього закону (закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства" (№1009) - ред.), ми сьогодні взяли на себе зобов'язання, і фракція підпише депутатський законопроєкт про те, яким чином мають здійснюватися ці дії щодо народних депутатів", - повідомив Монастирський.
Він зауважив, що йдеться про те, що погоджувати відповідні клопотання щодо депутатів має генеральний прокурор, а рішення приймати суддя апеляційного суду.
Також Монастирський підкреслив, що згідно з ухваленим у п’ятницю законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства" (№ 1009), були скасовані так звані "поправки Лозового", якими була ускладнена процедура проведення експертиз.
Проте, за словами Монастирського, депутати залишили право на оскарження підозри.
"Також залишили строки так званих фактових проваджень - коли починається досудове розслідування, реєстрація в єдиному реєстрі досудових розслідувань, відповідно, слідчий, прокурор мають чітко визначений строк і час для того, щоб здійснити це розслідування. Якщо в цей час вони не вкладаються, їм необхідно продовжувати таке розслідування", - сказав Монастирський.
Він додав, що це було складне рішення зали.
"Крім того, складним рішенням зали ми залишили те, що коли вже особі повідомлено про підозру, має бути розслідувана справа протягом двох місяців, до трьох місяців може продовжити прокурор, а до шести місяців і далі залишається слідчий суддя, тобто залишається судовий контроль", - пояснив депутат.
Водночас під час підготовки цього документа до другого читання з нього було вилучено норму, яка передбачала, що обшук народних депутатів та проведення стосовно них негласних слідчих дій можливе з санкції генерального прокурора, а не Верховної Ради, як це передбачено зараз.