“Круглі” номери проектів про бюджет: по-перше, це красиво...

“Круглі” номери проектів про бюджет: по-перше, це красиво...

Аналітика
611
Ukrinform
Укрінформ дізнався секрет парламентської канцелярії: бюджетні проекти – документи особливі, тому і ставлення до них має бути відповідне, з пієтетом

Вивчаючи черговий законопроект про бюджет (новий на 2019 рік, докладніше про нього – ТУТ), звернули увагу на цікавий факт: усі законопроекти про Бюджет при реєстрації у ВР отримують номер, що складається із "круглого" числа.

Поглянемо лиш на кілька останніх років.

Проекти бюджетів в період з 2013 року нумерувалися таким чином:

на 2014 рік - № 3000,

на 2015 - № 1000,

на 2016 - знову № 3000

на 2017 - № 5000

на 2018 - № 7000

на 2019 - № 9000.

Факт викликав певне здивування. Оскільки в "Положенні про порядок роботи з проектами законодавчих актів..." йдеться про те, що нумерація актів Верховної Ради України починається з початком кожного скликання. Але не зрозуміло, чи стосується цей принцип саме реєстрації законопроектів, адже набуваючи статусу Закону, документи отримують вже інші реєстраційні номери. Задалися питанням, то якийсь все ж таки принцип закладено в нумерації бюджетних законопроектів? Чи можливо це традиція? Адже на збіг мало схоже. Пояснення виявилось досить простим...

Перший заступник керівника Головного організаційного управління Апарату Верховної Ради України Анатолій Пивовар розповів Укрінформу, що з прийняттям Конституції були закладені також і основи організації протокольної роботи з документами у Верховній Раді. Зокрема була продумана система нумерації проектів законодавчих актів, якою було б зручно користуватися в документообігу та під час слухань відповідних законопроектів на засіданнях комітетів та у пленарному режимі.

Анатолій Пивовар
Анатолій Пивовар

“Ми застосовуємо чотиризначну нумерацію. По-перше, тисячний порядок цифр забезпечує достатній резерв для обліку всього прогнозованого обсягу документів у парламенті. По-друге, чотирихзначні цифри досить зручні для усної вимови та їх оголошення головуючим на відповідних засіданнях. Зокрема, в ході пленарних засідань іноді слухається величезна кількість законопроектів та правок, і потрібно берегти кожну секунду”, – розповів Анатолій Пивовар.

З початком кожного скликання починається нова нумерація актів Верховної Ради України. Перша цифра в номері законопроекту є кодом сесії, під час якої документ реєструється. Наприклад, 3001 означає, що проект зареєстровано під час третьої сесії  парламентського скликання, 4001 – четвертої і так далі. Для ратифікаційних документів, які мають окремий статус, існує своя окрема нульова нумерація — 01 і далі. Таких документів не так і багато — дві-три сотні за скликання.

Що стосується законопроектів про бюджет, то у них окрема історія.

“Для них спеціально резервується круглий, доступний для швидкого запам'ятовування (“привабливий”) чотиризначний номер, оскільки бюджет – це конституційний закон, який щороку в обов’язковому порядку Уряд має внести до парламенту на розгляд його осінньої сесії. До цього документа має бути й відповідне ставлення”, – повідомив Анатолій Пивовар.

Проте, за його словами, в останні скликання Верховної Ради виникають певні труднощі з дотриманням чотиризначної системи нумерації. Річ у тім, що у зв’язку зі збільшенням терміну повноважень народних депутатів з чотирьох до п’яти років, яке було впроваджене в 2012 році, на сьогодні розрахунковий період діяльності скликання замість дев'яти сесій складає 10-11. Відповідно, якщо раніше номери реєстрації закінчувалися на 9-й тисячі, то зараз відділ реєстрації вже мусить застосовувати № 10001 і далі.

“Це, як мінімум, не зручно з точки зору вимови, не кажучи вже про милозвучність. Уявляєте, як головуючий щоразу має промовляти: “Ставиться на голосування законопроект номер десять тисяч сто п’ятдесят три”? А ви ж знаєте, наші депутати останнім часом відзначаються законодавчою “плодовитістю” – вони ініціюють тисячі законопроектів та документів. Але п'ятирічний період повноважень парламенту встановлено Конституцією, тому досить скоро ми будемо мати справу і з п'ятизначною нумерацією зареєстрованих проектів. Хоча зрозуміло, що головне не номер законопроекту, а його зміст та спрямованість на вирішення тих чи інших нагальних питань”, – резюмував Анатолій Пивовар.

Важко не погодитися. Тому продовжуємо уважно слідкувати за роботою депутатів над законопроектом № 9000 – проектом Бюджету на 2019-й, передвиборчий рік – де за кожну “електоральну” копійку ітимуть запеклі “бої”.

Оксана Поліщук. Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>