Парламентські виклики 8-ї сесії: «квотний дерибан» чи «продовження реформ?»

Парламентські виклики 8-ї сесії: «квотний дерибан» чи «продовження реформ?»

Блоги
1232
Ukrinform
Найважливіше, щоб за «квотним дерибаном» депутати не забували про урядові економічні реформи

В наступні кілька тижнів центр політичного тяжіння плавно переміститься у парламент. Ось неповний перелік ключових реформаторських завдань, які депутати мають вирішити протягом перших двох парламентських лютневих тижнів:

АНТИКОРУПЦІЙНИЙ БЛОК:

1). Прийняття у першому читанні законопроект про Антикорупційний суд та публічне доопрацювання законопроекту із врахуванням рекомендацій Венеціанської комісії.

2) Скасування е-декларування для громадських активістів. Найоптимальнішим для громадськості є законопроект №6271. Законопроект №6674 хоч і скасовує е-декларування, але запроваджує додаткову звітність для громадських організацій, що також не сприймаєтсья більшістю громадських об'єднань. Ну і зовсім неприйнятним є законопроект №6675, який виключно вводить додаткову звітність для інститутів громадянського суспільства, не скасовуючи при цьому е-декларування для громадських активістів. Детальніше позиція РПР викладена тут.

ЕКОНОМІЧНИЙ БЛОК:

Прийняття Урядових законопроектів необхідних для економічного зростання країни.

- №4591(бізнес-омбудсмен) – розширюються повноваження бізнес-омбудсмена  і його заступників, що дозволить ефективніше захищати права підприємців.

- №7114-д (кредитний реєстр) – полегшить доступ для фінансування малому та середньому бізнесу.

- №4666 (для кращої роботи бізнесу) – чергова дерегуляція, впровадження якої дозволить пожавити бізнес клімат.

- №6141 (щодо залучення інвестицій) – стимулювання іноземних портфельних інфестицій (впровадження інституту номінального утримувача).

- №6542д (поліпшення бізнес-клімату) дозволяє покращити бізнес клімат у країні.

- №7055 (ринки капіталу) законопроект, запроваджує поняття регульованих ринків; систематизує види цінних паперів; визначає поняття похідних фінансових інструментів (деривативів); захищає інвесторів у облігації; зменшує ризики фінансових криз шляхом створення репозиторію та центрального контрагента; приводить ціннопаперове законодавство у відповідність до вимог ЄС.

- № 7180 про нові правила корпоративного управління в держбанках,

- №6428 про корпоративне управління в держкомпаніях,

РПР експертно долучався до розробку законопроектів і наразі підтримує їх прийняття у найкоротші терміни.

КАДРОВЫЙ БЛОК:

Один із найважливіших викликів цієї сесії, зважаючи на те, що значна частина ключових державних посад або не заповнені, або замість керівника обовязки виконують в.о., що негативно відбивається на ситуації в країні.

1) Призначення голови НБУ.

Наразі внесену Президентом кандидатуру фракції коаліції готові підтримати за умови подальшого квотного перерозподілу інших вакантних посад одними з ключових яких є обрання нових членів ЦВК.

Наразі Президент подав 14 кандидатур на 13 місць, що звільняються. Серед претендентів є представники всіх фракцій та груп за виключенням «Опозиційного блоку.» Така ситуація не задовільняє останніх і вони вже виступили із заявою вимогою включити до переліку претендентів їх двох кандидатів.

Але оскільки поданих кандидатів на одного більше ніж є вакантних місць, а голосування за кожного кандидата відбуватиметься персонально наразі дуже вако передбачити чи всі парламентські опозиційні партії отримають своє представництво у ЦВК.

Однак це не єдина вимога НФ. У парламентських кулуарах вже більше року чути відлуння не простих переговорів між БПП та НФ. Станом на сьогодні останні категорично відмовляються голосувати за нового голову НБУ якщо БПП не підтримає на посаду Уповноваженого з прав людини депутатку від НФ Л. Денисову. БПП наразі не готовий однозначно підтримувати Денисову оскільки має на цю посаду своїх кандидатів. Таким чином обрання нового голови НБУ та членів ЦВК по суті заблоковане.

А без нового голови НБУ МВФ не надасть нового кредиту навіть якщо парламент ухвалить закон про Антикорупційний суд.

Також членами коаліції активно обговорюється пропозиція під час лютневого квотного перерозподілу посад «міжкоаліційно перерозподілити» нове керівництво Рахункової палати та заповнити вакантні посади Міністрів. Адже як свідчить практика, такі великі кадрові комбінації рідко виконуються повноцінно. Тому у вірогідність цього сценарія не дуже віриться.

Окрім того, коли включається "квотна", а не професійна логіка – при такому гігантському кадровому маховику на посади ключових інституцій на державну службу отримує виключно "партійних маріонеток".

Найважливіше, щоб за «квотним дерибаном» депутати не забували про урядові економічні реформи. Адже з наближенням президентських та парламентських виборів часу на реформи все менше. І якщо найближчим часом в країні не покращиться економічна ситуація, не буде створений Антикорупційний суд, не буде скасоване е-декларування для громадських активістів – то навіть наявність свого голови НБУ, більшості у ЦВК, контроль за Рахунковою палатою не дозволить діючій владі лишитись на своїх позиціях.

Віктор Таран

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-