КАМАЗи? Україні вони не потрібні

КАМАЗи? Україні вони не потрібні

Аналітика
Укрінформ
Чи постраждають від українських санкцій проти Росії українські власники вантажівок КАМАЗ?

Україна ввела санкції проти російського виробника вантажівок "КАМАЗ". Про це йдеться в рішенні РНБО від 16 вересня «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеному в дію указом президента Петра Порошенка 17 жовтня.

Згідно з документом, відносно найбільшого російського виробника вантажних автомобілів ПАТ «КАМАЗ» терміном на рік вводиться обмеження торгових операцій.

Для тих, хто сумнівається у доцільності обмежувальних заходів проти ПАТ «КАМАЗ» «Укрінформ» знайшов дві вагомі причини.

По-перше. КАМАЗ працює на армію агресора. Свідченням цього є те, що компанія неодноразово вигравала багатомільярдні тендери на поставку техніки в інтересах Міноборони Росії. Так, прес-секретар ПАТ «КАМАЗ» Олег Афанасьєв заявив, що «корпорація поставляє продукт оборонним підприємствам - «Ремдизель» і «Заводу спецавтомобілів»». При цьому він підкреслив, що «КАМАЗ випускає продукцію подвійного призначення, яку можуть закуповувати і військові», які на базі КАМАЗу створюють необхідні російському ВПК комплектуючі.

По-друге. Колона КАМАЗів, в рамках, так званої, «гуманітарної військової допомоги» жителям Донбасу купу разів незаконно перетинала український кордон, ставши тим самим ілюстрацією російського вторгнення в Україну. Крім того, у Міноборони неодноразово повідомляли про поставки з Росії військової техніки терористам на Донбас, зокрема, КАМАЗи.

Чи «вдарять» санкції по українських користувачах КАМАЗів?

В пошуках відповіді на це питання Укрінформ звернувся до будівельної компанії ПАТ «Будівничий», що надає послуги спецтехніки. На думку представника компанії Артема, введення санкцій жодним чином не зашкодить власникам КАМАЗів проводити технічне обслуговування: «запчастин до КАМАЗів в Україні достатньо. Можливо, вони зростуть у ціні. Але ми (власники КАМАЗів. – Ред.) цим не переймаємося, бо російське устаткування до спецтехніки можна замінити на, нічим не гірше, китайське».

Заспокоюють українських власників вантажівок і в компанії «АВТЕК» - офіційного дилера МАЗів, КАМАЗів, КРАЗів. Там кажуть, що «запчастин до спецтехніки, в тому числі, КАМАЗів у нас на складах достатньо».  

Виходить, причин для хвилювання в українських водіїв не повинно бути. Цікаво, а що про це думають у російській компанії «КАМАЗ», офіційні продажі вантажівок яких суттєво зменшилися після окупації Криму в 2014 року.

В коментарі російському виданню «Inkazan» глава прес-служби ПАТ «КАМАЗ» Олег Афанасьєв заявив, що «поставки в Україну ми (КАМАЗ. – Ред.), фактично, припинили ще в 2014 році. Всю нашу мережу продали. У минулому році, за нашими даними, в Україні було продано не більше 20 автомобілів КАМАЗ, причому це були не наші поставки».

Куди ж тепер експортується російська спецтехніка? Якщо вірити матеріалу видання «Слово и дело» (не плутати з українським «Словом і ділом»), то, за словами директора російського заводу Сергія Кологіна, КАМАЗи експортуються тепер переважно до Латинської Америки, на Близький Схід, в Південно-Східну Азію, зокрема, до В'єтнаму, Індії та Ірану.

Мирослав Ліскович. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-