Міжнародні експерти сказали, коли завершать розслідування щодо МН17

Міжнародні експерти сказали, коли завершать розслідування щодо МН17

1255
Ukrinform
Наступними питаннями розслідування щодо збиття Boeing-777 рейсу МН17 буде визначити, хто стояв за цим запуском, та ступінь причетності виконавців. При цьому міжнародні експерти планують завершити розслідування у жовтні.

Про це йшлося в ході прес-конференції в середу в Нідерландах, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Неможливо точно сказати, скільки потрібно часу, але наступного місяця добігає кінця угода. Отож, маємо мету успішно завершити розслідування до цього терміну», - повідомили експерти.

Наступним кроком слідство планує визначити, хто саме стояв за запуском ракети, та рівень провини кожного.

«Є 100 підозрюваних осіб, які можуть бути пов’язані зі збиттям і транспортуванням цього комплексу... Інші особи також сприяли або якимось чином відігравали роль у інциденті. Вони не є автоматично підозрюваними, але маємо чітко уявляти ієрархію», - заявили експерти.

Окрім того, експерти вказали, що поки офіційних підозрюваних немає, та відмовилися називати імена потенційних підозрюваних.

Як повідомляв Укрінформ, 17 липня 2014 року у небі над селом Грабове Донецької області був збитий літак Boeing-777 "Малайзійських авіаліній", що виконував рейс Амстердам - Куала-Лумпур. Унаслідок цієї трагедії загинули 298 людей - усі пасажири та екіпаж. За кількістю жертв ця авіакатастрофа стала найбільшою в історії України. 

На борту лайнера перебували 192 громадянина Нідерландів (один з них мав подвійне громадянство Нідерланди/США), 44 малайзійці (включаючи 15 членів екіпажу і двох немовлят), 27 австралійців, 12 індонезійців (серед них одне немовля), 10 британців (один із них мав подвійне громадянство Велика Британія/ПАР), чотири німці, чотири бельгійці, три філіппінці, один канадець і один громадянин Нової Зеландії. 

З перших днів катастрофи Україна послідовно дотримувалася висунутого припущення про те, що літак був збитий ракетою ЗРК «Бук» російського походження, випущеною або бойовиками-сепаратистами, або російськими військовими.

Такого самого висновку дійшла Рада з питань безпеки Нідерландів, яка у жовтні 2015 року оприлюднила фінальний технічний звіт щодо катастрофи Boeing рейсу МН-17. Голландський Радбез встановив, що літак було збито боєголовкою 9N314M, запущеною із системи «Бук». Голова Ради з питань безпеки Нідерландів Тібе Йоустра в інтерв'ю голландським ЗМІ сказав, що ракета, якою було збито літак, була випущена з території, контрольованої бойовиками. 

Разом з тим, міжнародна група журналістів-розслідувачів Bellingcat встановила номер зенітного ракетного комплексу «Бук» зі складу російської 53-ї зенітно-ракетної бригади, яким був збитий літак «Малайзійських авіаліній». Крім того, Bellingcat, провівши власне дослідження на основі аналізу соціальних мереж та інших відкритих джерел, підготувала звіт, у якому ідентифікувала 20 російських військових, причетних до катастрофи МН-17. Цей звіт із іменами та фотографіями військових група передала нідерландській прокуратурі. 

У травні 2016 року австралійська юридична фірма LHD подала позов проти Росії і російського президента Володимира Путіна до Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) від імені родичів жертв авіакатастрофи.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-