Володимир Гройсман, прем'єр-міністр України
Зняття санкцій з Росії означатиме, що вона вже не порушує міжнародне право
17.06.2016 10:50

- Запровадження санкцій ми розглядаємо як покарання агресора за вторгнення в незалежну суверенну державу, яке відбувається в ХХІ столітті. Їх скасування може відбутися тільки тоді, коли агресор повернеться до кордонів своєї держави та відмовиться від планів агресії. Тоді можна буде говорити про те, що в якості винагороди санкції можуть бути зняті або пом'якшені. Тобто, скасування санкцій означатиме, що агресор почав поважати міжнародне право, залишив територію іншої держави, відвів назад свої війська. В такому разі це може бути абсолютно реальним.

- Пане прем'єр-міністр, напевно моє запитання буде складним. Кілька опитувань громадської думки, проведені в Криму, засвідчили, що населення підтримує приєднання до Росії. Можливо саме це пояснює, чому не було справжньої міжнародної реакції на анексію Криму?

- Відповідь на це запитання дуже проста. Крим - це Україна, і жодне соціологічне опитування не може бути підставою для зміни кордонів у ХХІ столітті. Це надзвичайно важливо. Україна завжди була і залишається дуже миролюбною країною, і ми ніколи не розглядали будь-яких спроб зміни кордонів інших держав. Тому я вважаю, ще це не може чинити жодного впливу на територіальну цілісність моєї держави. Було би цікаво провести такі дослідження в кожній області й регіоні Російської Федерації та подивитись на результати.

- Питання макроекономічної стабільності, економічного зростання - це перший пріоритет діяльності нашого уряду. Зрозуміло, що ми можемо цього досягти за умови залучення відповідних інвестицій в економіку нашої країни. Чим ми займаємося сьогодні: це дерегуляція, яка вже має свій позитивний ефект. Цього місяця ми розпочали публічну приватизацію важливих об'єктів, у які можуть бути залучені інвестиції. Кілька тижнів тому український парламент прийняв рішення щодо початку масштабної судової реформи, яка неодмінно якісно відзначиться на бізнес-кліматі. Ми розпочали реформу Митної служби України, що дуже позитивно вплине на імпорто-експортні операції. До 1 липня уряд ліквідує непотрібні інспекції. Ми постійно працюємо над адоптацією українського законодавства до вимог Європейського Союзу, що передбачено Угодою про асоціацію Україна-ЄС. Робиться також багато інших кроків, які дозволяють нам сьогодні створювати якісний інвестиційний клімат. Ми запустили реформу державних закупівель, що надає доступ до конкурентного ринку державних закупівель. Дерегуляція енергетичного сектору дає можливість інвестувати в цей сектор. Як прем'єр-міністр я закликаю всіх інвестувати в Україну, і ми готові роботи все, щоб створити належні умови та усунути будь-які перешкоди й бар'єри.

Я сюди прийшов з великою зустрічі, яка у мене була в Торговельній палаті США, де зустрічався з представниками вашого (американського - ред.) бізнесу. У нас є достатньо гарний досвід взаємодії, однак потенціал наших двосторонніх економічних відносин недорозвинутий. Кроки, про які я сказав, дозволять нам підвищити комфорт бізнесу в Україні.

- Чи відчули ви конкретну зацікавленість від компаній, які входять до Торговельної палати США?

- Американські компанії по сьогодні інвестують в Україну, де присутні Philip Morris, Cargill, Westinghouse та багато інших. Я сьогодні почув, на мій погляд, зацікавленість від General Electric та інших компаній, які зараз вивчають можливості українського ринку.

У бізнеса і у нас як у влади завдання й цілі однакові. Я зацікавлений в тому, щоб бізнес в Україні був успішним, це дасть можливість зробити успішною Україну, і ми це дуже чітко усвідомлюємо.

До цього я був спікером українського парламенту. За цей час парламенту вдалося прийняти все необхідне законодавство для ефективної боротьби з корупцією. Ми створили Національне антикорупційне бюро, до речі, працівників якого допомагали готувати американські представники, а керівництво було обрано шляхом публічних конкурсів за участю громадянського суспільства й експертного середовища. Ми утворили окрему Антикорупційну прокуратуру, де підготовка й призначення керівництва теж відбувалося за прозорою процедурою. Ми приділили особливу увагу подоланню корупції в секторі державного управління, значно підвищили вимоги до прозорості чиновників, декларування їхнього майна, статків, всім чим володіють. З 15 серпня будуть задіяні нові вимоги щодо електронного декларування майна таких чиновників. Ми відкрили всі державні реєстри, де представлена повна інформація про наявність таких ресурсів, плюс ми розпочинаємо реформу судів. Суди поки що залишаються нашою слабкою ланкою в боротьбі з корупцією. Ця вся система після реформування матиме дуже позитивний вплив на зменшення проявів корупції. Дерегуляція, демонополізація - це те, що впливає безпосередньо на зменшення будь-яких проявів корупції.

- Два запитання щодо атаки хакерів у грудні минулого року (на українські обленерго - ред.). По-перше, чи є остаточна інформація, хто здійснив ці атаки. По-друге, ми знаємо, що Україна співпрацювала з американськими органами влади для розслідування цього нападу. Чи не вважаєте ви, що занадто багато інформації про методи хакерів було поширено публічно?

- Я не можу повертатись у минуле і якимось чином скорегувати це. Зараз ми дуже серйозно співпрацюємо зі Сполученими Штатами щодо підвищення кібербезпеки, враховуючи те, що трапилося в грудні минулого року.

Думаю, як тільки будуть результати розслідування, вони будуть повідомлені спеціальними службами.

Наше завдання сьогодні полягає в тому, щоб розробити ефективну систему захисту енергетичної системи України.

Підготував Ярослав Довгопол, Вашингтон

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-