Останні новини

Реанімувати держслужбу - і можливо, й потрібно. Хоч і під скрип зашкарублої системи

Ірина Гнутова 09.02.2017 02:50 2047

Кожного дня долаємо величезний супротив людей та зашкарублої системи. Отримуємо скарги, стаємо «героями» службових розслідувань

Реформи самі по собі не здійснюються. За кожним кроком стоять конкретні люди. Від результатів їхньої роботи напряму залежить, чи відбудуться довгоочікувані зміни. Адже, якими б правильними, фаховими та європейськими не були реформаторські «дорожні карти», концепції,  стратегії та плани дій, абсолютно все може звести нанівець чи навіть перекреслити помилка або банальна недбалість окремого працівника, залученого до процесу. А в українських реаліях, це скоріше, правило, ніж виняток. Особливо гостро ця проблема відчутна в нашій системі державної служби.

Термінові й важливі питання не вирішуються, бо папери застрягли у когось на столі або десь у приймальні через те, що «документ має набрати державної ваги». Бюрократична чиновницька машина української держслужби, як хворий та напівживий організм, абсолютно  не здатна самостійно відновитись.  Але «підправити здоров’я» цілком можливо. Головне – правильне   лікування. Як це працює – приклад Мінрегіону.

HR-терапія

Півроку тому наша HR-команда взяла на себе відповідальність щодо кадрового реформування Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ. Нам потрібно було вирішити проблему «замкненого кола»: низький рівень заробітної плати – відсутність фахових працівників – незадовільні результати роботи.

Ми розпочали з функціонального аналізу та, відповідно, приведення організаційної структури у відповідність реаліям. Ліквідували зайві управлінські ланки та розподілили навантаження між заступниками міністра. Останні відповідатимуть суто за політичні функції, а державний секретар (нова посада) – за організацію роботи міністерства та виконання планів роботи.

Задля створення фонду економії заробітної плати заборонили прийом нових співробітників та не утримували тих, які забажали звільнитися. Наразі гранична чисельність Мінрегіону – 383 працівники. Але реально у штаті  - 267 чоловік. Таким чином, ми маємо ресурси для нарахування премій та стимулюючих виплат. Завдяки цьому, наприкінці 2016-го дохід співробітників в середньому зріс на 182%. Вперше в історії держслужби в Україні кращі працівники отримали за підсумками року річний бонус – близько 500% посадового окладу.

Новий Закон про державну службу дозволив нам виділити посади, які виконують прості технічні функції – діловодів, секретарів, інженерів. Такі фахівці не беруть участі у формуванні державної політики, відповідно не мають статусу державних службовців та отримують меншу заробітну плату.  Ми відповідально підійшли до інвентаризації посад та понад 10% технічних посад вивели з держслужби. Це найбільша кількість з усіх органів державної влади. Окрім розподілу обов’язків, це дозволило додатково заощадити на фонді оплати праці.

Збільшення рівня доходу дозволяє залучати більш фахових працівників. У листопаді 2016-го оголосили перші кадрові конкурси на вакантні посади. Наразі у Мінрегіоні проведено конкурси на 36 вакансій. В цілому, кадровий склад Мінрегіону за півроку був оновлений на 20%. Створили принципово нові підрозділи – Службу управління персоналом та Відділ управління державною власністю.

KPIs-щеплення

Коли з’явився фонд для виплати премій, постало питання, як їх розподіляти між співробітниками. Традиційно на держслужбі совкового зразка діє принцип – усім порівну. Керівник розподіляє заохочення: «улюбленцям» - звісно більше, але так - «щоб нікого не образити». Аби визначити кращих, ми запровадили оцінку результативності, ефективності та якості роботи. Щомісяця оцінюємо досягнення KPIs працівників Мінрегіону та в залежності від виконання нараховуємо премії. Все просто -  прозоро й справедливо визначаємо персональний внесок кожного у загальний результат.

Не скажу, що все проходить легко й швидко, так як хотілося б,  проте зміни сприймаються «на ура». Кожного дня долаємо величезний супротив людей та зашкарублої системи. Отримуємо скарги, стаємо «героями» службових розслідувань. До речі, чергову реорганізацію та конкурс на всі посади до нової Служби управління персоналом нам відмінили за результатами перевірок. Є й ті, хто в міністерстві намагаються звести зміни до формалізму, а працівники щомісяця проклинають ці «кипиаї» та тих, хто їх вигадав.  А кому ж до вподоби робити щеплення проти пасивності, й чиновницької байдужості?

Але завдяки критичній масі проактивних, ініціативних людей зараз у міністерстві зовсім інша атмосфера. Результати роботи команди - виконання Плану дій Уряду та ефективне впровадження реформ – реформ непростих, системних (децентралізація та енергоефективність).

Ми продовжуватимемо розпочаті зміни! Як кажуть «Дорогу здолає той, хто йде!». А ми з тих, хто не зупиняється.

Ірина Гнутова

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства

При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання не нижче першого абзацу на «ukrinform.ua» — обов’язкові. Цитування і використання матеріалів у офлайн-медіа, мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди "ukrinform.ua". Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.

© 2015-2017 Укрінформ. Усі права застережені.

Дизайн сайту — Студія «Laconica»
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-