Споживачі очікують від комунальників якісних послуг

Споживачі очікують від комунальників якісних послуг

Укрінформ
Громадяни очікують надання якісних житлово-комунальних послуг від підприємств, що зобов’язані їх забезпечувати на відповідному рівні, про це свідчать звернення на урядову «гарячу лінію».

Житлово-комунальне господарство, як відомо, є однією з основних ланок господарювання, що безпосередньо впливає на якість життя людини. Водночас, в умовах реформи децентралізації влади, що реалізовується Урядом, житлово-комунальне господарство є однією з найважливіших складових іміджу місцевих органів влади.

За словами Віце-прем’єр-міністра України – міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадія Зубка, якість послуг ЖКГ – це повага до людини, яка сплачує ці послуги.

З метою підвищення якості надання житлово-комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 27.12.2018 року №1145. Зазначеним документом затверджено Порядок, який визначає механізм проведення перевірки відповідності якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами в частині надання послуг з вивезення побутових відходів та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг. Для проведення такої перевірки споживач може звернутися до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг, із претензією про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг. Зразок акта-претензії міститься у додатку до вказаної постанови.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 135 тисяч звернень, що стосуються питань житлово-комунальної сфери, а з початку 2019 року зареєстровано вже понад 29 тисяч таких звернень.

Переважно заявники скаржилися на якість надання житлово-комунальних послуг. Більшість проблем (у розрахунку на 10 тис. населення) сконцентровано у м. Київ та Дніпропетровській області. У столиці не вирішувалися проблеми з постачанням гарячої води до будинків, яке було відсутнє періодично або в неопалювальний період, а також з наданням централізованого опалення.

Чимало скарг стосувалося перебоїв з електропостачанням, що надійшли з Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Київської областей, а також щодо відключення газопостачання у Дніпропетровській області, передусім у містах Дніпро, Кривий Ріг та Кам’янське.

Серед регіонів країни, у м. Київ та Дніпропетровській області, спостерігається найгірша ситуація з технічним станом й утриманням житлового фонду та прилеглих до нього територій. Зважаючи на обставини, що склалися в житлово-комунальній сфері, актуальними у зверненнях є питання реалізації державної програми з енергоефективності.

Результати прогнозного дослідження, проведеного Урядовим контактним центром у 2018 році, на тему «Ефективність заходів Уряду, спрямованих на стимулювання населення до заощадження, ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження» засвідчили, що більше двох третин усього сімейного доходу на комунальні послуги витрачає 20,3% опитаних громадян, половину сукупного доходу домогосподарства витрачають 40,4% респондентів, менше третини з бюджету – 30,4% опитаних.

Так, на питання: чи допоможе підвищення енергоефективності домогосподарства суттєво знизити витрати на опалення, третина (28,2%) респондентів надали ствердну відповідь. Майже така ж частка опитаних (28,6%) вважають, що витрати певною мірою знизяться. Лише 15,7% респондентів вважають можливий ефект незначним.

За інформацією Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження, розпочалося надання «теплих кредитів». Усі, хто планують зробити своє домогосподарство енергоефективним, можуть обирати необхідні матеріали та обладнання і звертатися у банк за співфінансуванням.

Ось деякі приклади позитивного вирішення питань, порушених заявниками у зверненнях на урядову «гарячу лінію».

Мешканець м. Львів повідомив, що з грудня 2018 року у підвалі будинку за адресою проживання протікає труба холодного водопостачання. Він неодноразово звертався до ЛКП «Граніт», Залізничної райдержадміністрації, проте питання залишалося невирішеним. У відповіді, наданій Залізничною районною адміністрацією м. Львів, повідомлено, що працівниками ЛКП «Граніт» проведено заміну труби холодного водопостачання у підвальному приміщенні зазначеного будинку у місцях її протікання.

Заявниця з м. Кривий Ріг Дніпропетровської області звернулася зі скаргою на бездіяльність працівників Управляючої компанії, які не проводять ремонтних робіт внаслідок пориву каналізації у мережі водовідведення будинку, де вона проживає. У виконавчому комітеті Металургійної районної у м. Кривий Ріг ради поінформували, що працівниками КП «Кривбасводоканал» спільно із ТОВ «Сітісервіс-КР» проведено роботи з прочищення дворової каналізаційної мережі та у мережі внутрішньобудинкової системи водовідведення.

Жителька м. Маріуполь Донецької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з питання щодо встановлення електричного кабелю до будинку, де вона проживає. Кабель мешканці будинку придбали за власний рахунок, однак не мають права підключити власноруч. Заявниця неодноразово подавала заявки до НТЕК «Електромережі», проте безрезультатно.

Після звернення на урядову «гарячу лінію» спеціалісти Маріупольського РЕМ замінили електричний кабель до будинку, про що повідомили у Департаменті розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації.

Урядовий контактний центр вітає працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення з професійним святом!

За період з 8 по 14 березня на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 21 тисячу 264 звернення, з них телефоном – 19728, через Інтернет – 1536.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-