Звернення до бізнесу та його об'єднань

Звернення до бізнесу та його об'єднань

949
Ukrinform

На сайті “Коаліції за детінізацію економіки” був опублікований лист бізнес-асоціацій щодо блокування накладних. Як представники бізнесу, який протестує проти введення блокування, ми мусимо дати публічну відповідь.

В першому абзаці листа перелічені проблеми, які намагаються вирішити його автори. Тільки одна з них має стосунок до бізнесу - “мінімізація податкових платежів через формування фіктивного податкового кредиту”. Економічне підѓрунтя такої операції є достатньо вузьким - ситуація, коли виробник або імпортер, продаючи товари за необліковану готівку, має податковий кредит з ПДВ.

Рішення цього питання мало б бути так само вузьконаправленим. Але автори листа не шукають легких шляхів і пропонують глобальне рішення:

“При цьому ми розуміємо, що для належного функціонування системи СЕА ПДВ, автоматичного відшкодування ПДВ та ефективної боротьби зі скрутками необхідна система призупинення реєстрації ризикових податкових накладних”.

По-перше. Система СЕА ПДВ є системою, яка змушує бізнес сплачувати ПДВ авансом, що вже само по собі є неприпустимим. Дійсно, в деяких країнах застосовували такий механізм на короткий проміжок часу (до півроку) як надзвичайний засіб. В Україні ця система впроваджувалась задля боротьби з конвертаційними центрами три роки тому. Якщо вона себе виправдала і конвертаційні центри ліквідовано - треба і відмінити СЕА ПДВ разом з авансовими платежами. Якщо вона себе не виправдала - тим більше відмінити та шукати інші засоби вирішення проблеми. Наразі СЕА ПДВ стала постійно діючою системою, а авансові платежі - джерелом додаткових надходжень до бюджету, не передбачених законодавством.

По-друге. Автоматичне відшкодування ПДВ було передбачено пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України з 1 квітня. Ця норма реально запрацювала з того часу. Та який це має стосунок до блокування? ПДВ в країні збирається, про що свідчить виконання бюджету. І якщо він ще й відшкодовується вчасно, як це передбачено законом, - ми це можемо тільки вітати. Та це два процеси, які не пов’язані між собою. Більш того. Якщо автоматичне повернення ПДВ є прикладом того, як держава змінює своє ставлення щодо платників податків в напрямку визнання своєї відповідальності, то блокування є прикладом того, як держава перешкоджає господарській діяльності і тим самим руйнує економіку власної країни.

По-третє. “Скрутка” є формою, за допомогою якої відбувається продаж податкового кредиту з ПДВ. Через онлайн реєстрацію ПДВ-накладних у держави є вся необхідна інформація для побудови реально діючої системи виявлення таких схем. Проблема полягає в тому, що держава запустила неефективну і, головне, непрозору систему. Компанії не отримують інформації, з якої причини заблоковані їх податкові накладні, система реєструє одну з декількох однакових накладних і не реєструє інші... В той же час, бізнес отримує пропозиції за 1-2% розблукувати накладні. Саме це є ознакою неефективності системи блокування. Цинізм ситуації полягає в тому, що, за нашою інформацією, асоціації пропонують своїм учасникам допомогу у розблокуванні! Чим в цій ситуації асоціації кращі за конвертаційні центри, які надають ту саму послугу за гроші? Ба, навіть більше. Свідомо чи не свідомо ставши частиною системи відбіркового обмеження прав платників податків, вони ще й мають нахабство публічно закликати закріпити цей механізм.

І останнє. Робота ДФС полягає у зборі податків. Частиною цієї роботи є виявлення операцій та компаній, які ухиляються від їх сплати. Для виконання цієї функції у ДФС є вся необхідна інформація. Ризикорієнтована система обробки цієї інформації спрощує роботу податківця, концентруючи його увагу на вузькому колі підозрілих операцій. Така система може бути впроваджена в ДФС як внутрішня. Головне - вона не має впливати на діяльність бізнесу.

Заявляємо, що будемо боротись проти автоматичного блокування нашої діяльності усіма доступними методами. Ми провели дві протестні акції і передали свої вимоги до Міністерства фінансів та Кабінету міністрів. Наразі ми розуміємо, що рішення знаходиться поза їх компетенцією.

Вимагаємо скасувати норму 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, яка передбачає автоматичне блокування.

6 вересня 2017 р. ми проведемо акцію протесту біля Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, аби передати цю вимогу народним депутатам. Закликаємо власників, керівників та бухгалтерів підприємств приєднатись до акції. На жаль, акції прямої дії - це єдине, що може зупинити свавілля держави.

Джерелом економічного розвитку країни є бізнес. Ми впевнені, що шлях до економічного зростання України лежить через розвиток малого та середнього бізнесу. Сподіваємось, що саме таку позицію займає і держава. Ми зробимо все, аби ця позиція не просто декларувалась, а й була закріплена у відповідних інститутах!

Ініціативна група Бізнес Help!


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-