Хочете бути в тонусі й доброму гуморі - орієнтуйтесь на мету!

Блоги
1401
Ukrinform
Зосередимося на меті чи потопатимемо в проблемах?

...Зараз у ФБ "із задоволенням" цитується із звіту аудиту ЄС: "Україна найбільш корумпована країна Європи"... Але ж там, судячи з тексту на УП, сформульовано дещо не так: "Україна досі сприймається як найбільш корумпована країна в Європі".

Слово "сприймається" вилетіло. Але ж факт і сприйняття - трохи не те саме. Завдяки Умланду Україна ще й сприймається як "найбільш націоналістична країна Європи", а завдяки російській пропаганді - ще й як "фошисти". Може ми просто занадто часто розповідаємо європейцям про те, яке ми гівно?

Ні, корупція у нас, звичайно, присутня і чимала. Але чи більша, ніж у Росії? Чи Казахстані? Чи Вірменії?

Сучасний світ - це світ брендів. Як себе виставимо, так нас і сприймають.

Наша суспільна атмосфера залежить від того, якими судженнями ми оцінюємо дійсність. Адже можна сказати: "Ми боремося з корупцією, хоча вона в нас і велика". А можна так: "Корупція у нас велика, хоча ми з нею і боремося". Зміст - однаковий, а тональність різна.

Перше судження, висловлюючись термінами Р.Ділтса, зроблене в патерні (обгортці) мети, друге - в патерні проблеми. Мислення в патерні проблеми, писав Роберт Ділтс, допомагає суспільству розвиватися, критично оцінювати зроблене. Але воно несе позитив тільки в спокійному, стабільному суспільстві. У період загострень, соціальних вибухів, катастроф і воєн - воно має руйнівну силу, бо сіє сумніви і заважає рішучим крокам.

В період випробувань ми маємо мислити тільки в патерні мети. Винятково! А ворог намагається примусити нас мислити проблемами!

Всепропальщики і зрадофіли в усьому бачать проблему. "Перемогофіли" (маю на увазі не порохоботів, а людей, які вірять в перемогу) у тому ж самому орієнтуються на мету. Якщо хочете бути в тонусі й доброму гуморі - приєднуйтесь до других.

Для цього варто лише, читаючи будь-яку інформацію, будь-яку новину, оцінити: в якому патерні її подано. І переставити в потрібний ))

Євген Якунов
 

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-