Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Справи сімейні: що очікувати від реформи системи державної реєстрації актів цивільного стану?

Справи сімейні: що очікувати від реформи системи державної реєстрації актів цивільного стану?

Блоги
Укрінформ
Мін’юст прагне бути якісним сервіс-провайдером, а не «механізмом створення зайвих проблем» населенню

Покращити адміністративні послуги, зробити їх доступними та безпроблемними для громадян – завдання № 1 Міністерства юстиції у сфері ДРАЦС, адже кожна без винятку людина у житті користується сервісами цієї системи.

Мільйони українців щороку звертаються до відповідних органів для вчинення реєстраційних дій щодо народження, одруження, змін імені  та, навіть, смерті.

Наразі Мін’юст впевнено крокує шляхом збалансованих та розумних реформ.

Алгоритм прийняття рішення щодо необхідності впровадження тієї чи іншої зміни у нас дуже простий, але ефективний. По-перше, ми активно вивчаємо суспільну думку, таким чином, досліджуємо реальні потреби населення. Далі ми досліджуємо міжнародний досвід, але не «бездумно» екстраполюємо його на нашу державу. Адже те, що працює у країні «А», не обов’язково запрацює у країні «Б». Наприклад, застосовувати досвід країн, що є розміром з Київську область у найбільшій державі Європи, точно не варто…

Наступний крок – це організація роботи авторитетної експертної групи, що детально опрацьовує кожну запропоновану новелу.

Саме так усе відбувалося з ідеєю впровадити видачу свідоцтва про народження дитини безпосередньо у пологовому будинку.  Наразі послуга працює. Її впровадження – це реальна економія часу батьків, головне – ми не забираємо увагу мами на паперову метушню, створюючи можливість максимальну кількість часу присвячувати малюку. Зазначу, що з початку року ми видали понад 65 тисяч свідоцтв у закладах охорони здоров’я, що складає чверть від загальної цифри.

Наступний успішний проект Мін’юсту – це шлюб за одну добу. Наразі майже 2 тисячі пар зареєстрували свої стосунки за прискореною процедурою.

До того, як запустити пілот, що наразі довів свою ефективність, Мін’юст здійснив ґрунтовне дослідження. Ми виявили, що до 40% шлюбів громадяни укладали, не очікуючи 30 днів, як того вимагає безглузда радянська норма закону. Молодята просто сплачували хабарі у медичних закладах, купували довідку про вагітність нареченої, що дозволяло їм узаконити свої відносини за прискореною процедурою. У нас виникло абсолютно логічне питання: для чого ця норма? Щоб збагачувати лікарів-хабарників? Чи для того, щоб створити зайву незручність для населення?

Варто не забувати про те, що у країні йде неоголошена війна. Наш обов’язок максимально задовольняти потреби прифронтових зон! Ті, хто йдуть боронити Батьківщину від агресора, повинні мати можливість укладати шлюби тоді, коли вони вважають за потрібне. У них не завжди є можливість чекати 30 днів, й для них важливо знати, що вдома чекає законна дружина. Недарма наш пілот стартував саме у зоні, наближеній до проведення Антитерористичної операції.

Наразі ми плануємо впровадити зазначені зміни на законодавчому рівні, над чим з початку літа працює експертна група.

Вказані новели не є вичерпним переліком змін. Зокрема, Сімейний кодекс України має ще одну дуже «дивну» норму. Сьогодні в ситуації, коли жінка народжує дитину та з певних причин не може записати відомості про батька, українське законодавство вимагає зробити юридичну фікцію.

Тобто жінки, що народжують не в шлюбі та не мають чоловіка, який готовий визнати батьківство, змушені видумувати неіснуючу особу та вписувати у свідоцтво про народження дитини. Надалі мама має мільйон проблем: не може вивезти дитину закордон, отримати соціальну допомогу, віддати малюка у школу на пільгових умовах без спеціального витягу з реєстру.

Інколи ситуація доходить до… абсурду. Жінки вписують неіснуючих батьків за своїм прізвищем та з ім`ям, по-батькові Видумов Видумович або Неіснуючий Неіснуйович.

Це ненормальна ситуація, коли держава самостійно спонукає громадян до таких беззмістовних речей. Тобто країна не виконує свою функцію: замість того, щоб життя громадянам спрощувати, держава його ускладнює без жодних об`єктивних причин.

Мін’юст прагне бути якісним сервіс-провайдером, а не «механізмом створення зайвих проблем» населенню, тому ми активно доопрацьовуємо нашу фундаментальну реформу та  активно займаємося впровадженням необхідних для населення змін. 

Павло Мороз
 

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-