Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Рейтинг українських новинних сайтів очолив Укрінформ. По-професійному!

Рейтинг українських новинних сайтів очолив Укрінформ. По-професійному!

Укрінформ
Висновки Інституту масової інформації - позиція, яку неможливо купити...

Коли я пишу, що вже звикла першим відкривати сайт "Укрінформу", то ви, напевно, поблажливо думаєте, що я піарю все, що люблю (основний інстинкт будь-якого журналіста і людини) )). Але це ІМІ сказала! Вони взагалі такі собі самодостатні люди, суворі й справедливі.

Залишається лиш процитувати їх:

РЕЙТИНГ УКРАЇНСЬКИХ НОВИННИХ САЙТІВ ЗА РІВНЕМ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ ОЧОЛИВ УКРІНФОРМ — ІМІ

Серед загальноукраїнських інформаційних веб-сайтів найякісніші новини пропонує сайт “Укрінформу” (97% якісних новин із тих, що підлягали моніторингу), друге місце розділили між собою Liga.net та “Українська правда” (по 93% якісних новин). Третю сходинку за рівнем якості зайняв УНІАН (89% якісних новин).

Такими є результати дослідження, проведеного у вересні 2016 року ГО “Інститут масової інформації”. В рамках дослідження медіаексперти провели точковий аналіз 10 найпопулярніших новинних українських веб-сайтів на предмет дотримання трьох основних професійних стандартів журналістики: балансу думок і точок зору, достовірності та відокремлення фактів від коментарів.

За результатами дослідження, найгірше із сайтів, які підлягали оцінці, дотримується професійних стандартів сайт “Обозреватель” (лише 69% були якісними на цьому сайті), та сайти “Корреспондент” та “Сегодня” (по 75% новин із вибірки на цих сайтах були якісними).

Найкращий баланс у новинах було продемонстровано “Лігою” та Укрінформом — 96% їхніх новин, які підлягали моніторингу, були збалансованими. Найбільше порушувався стандарт балансу на сайтах “Обозреватель” та “112” — третині новин бракувало балансу.

Найкращий рівень роботи з джерелами та дотримання стандарту достовірності продемонстрував Укрінформ (100%). Як показало дослідження, цей ресурс чітко вказує джерела інформації, і ці джерела є з високим рівнем достовірності. Натомість, найбільшу кількість недостовірної інформації, або ж інформації з сумнівними, анонімними джерелами, без посилань, експерти ІМІ зафіксували на сайтах “Обозреватель”, “Корреспондент” та “Сегодня.юа”.

Найвищі результати з дотримання стандарту відокремлення фактів від коментарів отримали сайти “Українська правда”, де порушення цього стандарту не зафіксовано взагалі, та LB.ua: лише 4% матеріалів на цих ресурсах містили порушення цього стандарту. Водночас, найгірше відокремлювали факти від коментарів у новинах сайтів “Обозреватель” та “Сегодня.юа”, — у 25% та 16% новин відповідно.

В середньому, як показало дослідження, найгірше українські видання дотримуються балансу (29% новин у популярних всеукраїнських інтернет-виданнях є незбалансованими), є питання до достовірності джерел (16% новин, що підлягали моніторингу, були недостовірними, на думку експертів ІМІ). Приблизно 10% на загальноукраїнських новинних веб-сайтах містили оціночні судження, тобто в них було недотримано стандарту відокремлення фактів від коментарів.

“Достовірність інформації, перевірка фактів та якісна робота журналістів є особливо важливими в умовах інформаційної війни, оскільки через фейки та інформвкиди у суспільства може формуватися спотворене бачення подій. Дотримання балансу думок демонструє неупередженість журналістів та ЗМІ, що є фундаментальною засадою журналістики. Наявність оціночних суджень в новинах та проблеми з відокремленням фактів від коментарів можуть свідчити про бажання зманіпулювати громадською думкою, а також є ознакою пропаганди”, — заявила керівниця відділу ІМІ з питань моніторингу професійних журналістських стандартів, членкиня Незалежної медійної ради Олена Голуб.

Окрім того, під час дослідження на семи з десяти проаналізованих інтернет-ЗМІ були зафіксовані матеріали з ознаками замовлення — загалом, джинса склала 8% від загальної кількості новин, які підлягали моніторингу.“Обурює і здивовує така кількість політичної джинси у міжвиборчий період. Буквально протягом одної години на деяких сайтах виходило по 4 джинсових матеріали”, — зазначив експерт ІМІ Роман Кабачій.

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення (по 4 з вибірки у 25 матеріалів підряд) було зафіксовано експертами ІМІ на сайтах “112.юа”, “Сегодня.юа”.

  • Перший диск "Пісні, народжені в АТО" буде представлений на великому концерті в Києві, - Резніченко  (Цензор, 112)

  • Тимошенко про бюджетну резолюцію Кабміну: Це резолюція остаточного знищення держави  (112)

  • Колесніков кличе Гройсмана на дебати (Корреспондент, Обозреватель, 112)

На сайті “Ліга” у вибірку потрапили 4 рекламні матеріали, які були марковані словом “Прес-реліз”, що вважається неналежним маркуванням, оскільки Закон України “Про рекламу” визначає, що маркуватися реклама має словами “реклама” або “на правах реклами”. 

До вибірки потрапили новини десяти всеукраїнських новинних інтернет-видань — “Обозреватель”, УНІАН, LB.ua, “Ліга”, “Українська правда”, “Цензор.нет”, “Корреспондент”, Укрінформ, “Сегодня.юа” та 112.ua.  Новини аналізувалися на предмет дотримання трьох професійних журналістських стандартів: балансу думок і точок зору; достовірності джерел інформації; відокремлення фактів від коментарів. Аналізувалися по 25 новин підряд з кожного сайту, за винятком маркованої реклами, що вийшли на вищевказаних сайтах з 12 години дня 5 вересня 2015 року.

Моніторинг було проведено ГО “Інститут масової інформації” за підтримки Чеського посольства в Україні.

*     *     *
 

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-