Ховаючись за ЮНЕСКО, переділимо ринок зовнішньої реклами?
Вони свідчать, що Революція Гідності оминула багатьох представників правлячого прошарку, що свято вірять у власну доброчесну святість.
У липні 2016 року заступник голови КМДА Олексій Резніков повідомив, що делегації Києва на засіданні 40-го комітету світової спадщини ЮНЕСКО у Стамбулі вдалося відстояти Києво-Печерську лавру та Софію Київську у переліку об’єктів світової спадщини. Нагадаю, що ця боротьба триває не перший рік, і Київ загоює рани, завдані будівельною вакханалією часів Черновецького. При цьому столичний урядовець запевнив, що ЮНЕСКО вимагає демонтувати «агресивну зовнішню рекламу» в буферній зоні цих споруд, і це рішення київська влада буде виконувати безапеляційно.
Тут варто пригадати, що КМДА в особі пана Резнікова веде запеклу боротьбу з операторами зовнішньої реклами, пропонуючи їм абсолютно нові правила гри на цьому ринку, вартість якого – сотні мільйонів гривень на рік. Пиріг смачний, проте на всіх його шматочків бракує, тому здійснюються відповідні дії, яким опираються не лише рекламні фірми, але і Антимонопольний комітет.
Несподівано з’ясувалося інше: у Стамбулі в липні цього року про зовнішню рекламу навколо київських об’єктів світової спадщини мова взагалі не йшла. ЮНЕСКО більше опікується незаконним будівництвом у буферній зоні, що розквітнуло за Леоніда Черновецького, та хмарочосом на Кловському узвозі (оскільки у ньому квартирують не менше двох парламентських політичних сил, за долю цієї споруди можна бути спокійними).
Дії Резнікова цілком вписуються у класичний вислів «мета виправдовує засоби». Шкода, що досвідчений юрист випустив зі свого інтелектуального багажу інший вислів: «Маленька брехня породжує велику недовіру». Недовіру насамперед з боку потенційних інвесторів, адже Києву потрібні фінансові ресурси. Зараз це питання стоїть особливо гостро, бо тиждень тому агентство Fitch понизило кредитний рейтинг української столиці з ССС до СС, що свідчить про загрозу дефолту.
«Вишенкою на торті» цієї ситуації можна назвати озвучене публічно прагнення КМДА провести церемонію відкриття «Євробачення-2017» року у Софії Київській. Схоже, що на Хрещатику варто примусово читати лекції чиновникам не лише з логіки, але і про вплив децибелів на архітектурні пам’ятки. Зайвим це не виглядає.
Євген Магда
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
реклама