Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

З нового року «зелений тариф» для Клюєва буде більшим, ніж за часи Януковича

З нового року «зелений тариф» для Клюєва буде більшим, ніж за часи Януковича

Блоги
Укрінформ
Верховній Раді залишилося лише два місяці, щоб зупинити нову-стару грабіжницьку схему Клюєва.

Інакше з 1 січня 2017 року "зелений тариф" для "клюєвської" сонячної генерації стане більшим, ніж за часи Януковича.

Якщо говорити в цифрах, додаткове навантаження на ДП "Енергоринок" (державне підприємство, яке забезпечує функціонування оптового ринку електричної енергії України) сягне 1,8 млрд на рік. Ці кошти будуть витягнені з кишень платників за електроенергію, в тому числі простих людей. Коли ми говоримо про підняття тарифів на електроенергію, треба мати на увазі, що це також складова нової ціни, адже "клюєвська" енергія буде коштувати в 2017 році – 15 грн.-17 грн. за кВт/годину.

До речі, це в 4-5 разів більше ніж у країнах Європи, які давно плекають альтернативну енергетику.

Зауважу, що це брехня, коли кажуть, що весь "сонячний" бізнес Клюєвих залишився у Криму: 60% всіх потужностей залишаються на території, яка контролюється Україною. Також не відповідає дійсності інформація про те, що весь сонячний бізнес Клюєвих нещодавно був проданий китайцям: бенефіціари змінилися лише у третині з усього переліку клюєвських компаній сонячної генерації.

Тобто сотні мільйонів гривень додатково потечуть до кишень злочинців, братів Клюєвих, і дуже важко це зупинити. За своїм гірким досвідом визнаю: зараз важко провести через ВР обмеження тарифу для Клюєва.

Потужне лобі у Верховній Раді працює в інтересах "колишніх" взагалі та Клюєва зокрема. Це лобі включає в себе не тільки народних депутатів з "Опозиційного блоку", депутатів-вихідців з Партії Регіонів. Лобістами свідомо і несвідомо є ціла армія нардепів, що ввійшли в парламент на гаслах "повернути награбоване режимом Януковича до Державного бюджету".

Як це працює?

Спочатку нагадаю, що цілих 18 місяців після Майдану ми продовжували платити надвисокий тариф для Клюєва, що був зменшений вдвічі лише в травні 2015 року і лише на 18 місяців, до 1 січня 2017 року. Тому додатково Клюєв після Майдану витягнув з "Енергоринку" майже 2 млрд грн. І це при тому, що за Постанову КМУ, що зменшувала тарифи для Клюєва, уряд Яценюка проголосував ще в квітні 2014 року. Однак ця постанова так і не запрацювала.

Комісійні від Клюєва за блокування Постанови КМУ отримала юридична компанія Arzinger. Завдяки своїм людям у Мінюсті, в НКРЄ, завдяки агресивній кампанії у ЗМІ та тиску псевдо-експертного середовища юристи Arzinger дали Клюєву заробити додаткових 2 млрд грн. Підприємства Клюєва після Майдану були навіть офіційними клієнтами Arzinger.

Ось, PrintScreen податкових зобов'язань Arzinger за 2014 рік, тут всі фірми сонячної генерації Клюєва.

Юристи цього самого Arzinger також провели через ВР законопроект, що збільшує тариф для Клюєва після 1 січня 2017 року.

Все це відбулося, тому що Arzinger має величезний вплив на Мінюст та цілий перелік псевдо-европейських, псевдо-антикорупційних, псевдо-реформаторських організацій та народних депутатів, що залежні від ґрантового фінансування. Свідченням того, що юристи Клюєва – агенти впливу, є керуючий партнер Arzinger Тімур Бондарєв, який також входить до правління "Трансперенсі Інтернешнл Україна". Без "одобрямсу" цієї антикорупційної структури жодна організація в Україні не може отримати ґрант. Тому Arzinger не важко "юзати" всіх залежних від ґрантового фінансування осіб. Часто активістів та молодих депутатів використовують "як корисних ідіотів", вони самі не знають, що роблять.

Треба віддати належне – це був вищій пілотаж – провести збільшення тарифів для Клюєва після Майдану. Депутати ВР насправді не знали за що голосують, я пам'ятаю, оголошувалося, що родзинка законопроекту навпаки пониження "зеленого тарифу" для Клюєва. Мені лише дико, що все це пропустили депутати профільного комітету.

А ось PrintScreen з порівняльної таблиці законопроекту, що був проголосований у 2015 році. Ліворуч – діючі норми, праворуч – нові. Чітко видно, як в тіло законопроекту було закладено не зменшення, а збільшення тарифу для Клюєва.

Як бачимо, кофіцієнт "зеленого" тарифу для електроенергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання наземними обєктами електроенергетики (це про електростанції Клюєва), був збільшений вдвічі.

Ефект тимчасового зниження "зеленого тарифу" для сонячної генерації Клюєва в два рази був досягнутий за рахунок двох факторів.

Перший. З розрахунку "зеленого тарифу" був знятий кофіцієнт "пікового часу". Цей кофіцієнт збільшував вартість "зеленого тарифу" саме для сонячної електроенергії вдвічі. Адже генерація сонячної електроенергії завжди відбувається в часи пікового споживання електроенергії – сонце світить впродовж робочого дня.

Другий. У прикінцевих положенях було зазначено, що до 1 січня 2017 року для великих сонячних електростанцій працює інший кофіціент вдвічі менший ніж в основному тілі закону.

Таким чином, якщо до прийняття закону 2010 Клюєв отримував 46 євроцентів за кіловат, то після 18 місяців – 24-26 євроцентів, а з 1 січня 2017 року "Єнергоринок" буде змушений йому платити більше 50 євроцентів.

Ось така "реформа"!

Уявляю, як це було проведено через комітет. Лобісти Клюєва кричали, що не можна змінювати правила гри для західних інвесторів ("Актів солар" – базова компанія Клюєва -австрійська). Arzinger організував агресивну інформаційну кампанію, атаки різних псевдо-експертів. Кожен місяць "мороки" з законопроектом ставали втратами для "Енергоринку". Впевнена, деякі депутатів паливного комітету погодилися на цей законопроект з мотивацією, що зараз знижуємо тариф якнайшвидше, а потім розберемося з 2017 роком (який вплели лобісти).

Ніхто не думав про гібридну війну, про те, що чим далі від Майдану, тим важче "перегравати" лобістів "колишніх".

Це питання, переконана, стане лакмусом. Я впевнена, ми всі побачимо, як "ґрантожери" та їх депутати будуть блокувати зменшення "зеленого тарифу" для Клюєва.

Крім того, депутати – лобісти Клюєва будуть кричати про захист іноземних інвестицій, про репутацію держави України, про незмінність правил для інвесторів. Однак зауважу: бачили очі, що купували. Неозброєним оком у надвисокому "зеленому тарифі" китайці не могли не побачити його корупційне походження.

Тому впевнена – не можна привчати іноземного інвестора до практики, що в Україні можна сміливо входити у корупційні схеми, і їх захист гарантується державою.

Тетяна Чорновол
УП

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-