Твоя репутація сьогодні – це ключ до твого майбутнього

Твоя репутація сьогодні – це ключ до твого майбутнього

2493
Ukrinform
Насмілюсь сказати, не ринок, а репутація – це двигун розвитку економіки. Ми живемо в часі, коли рівень довіри до бренда визначає його місце на ринку і частку цього ринку одночасно. 

Репутація включає в себе не тільки те, що виробляє конкретна компанія, однак важливіше – це цінності, які несе історія компанії та те майбутнє, яке вона пропонує людям. На цьому будується тяглість якості та особливого комунікаційного діалогу з клієнтом. 

Репутація – це рівень нашої довіри до бренду, компанії, яка нам продає продукт або надає певні послуги. Іншими словами – це рівень нашої любові до них. 

Справді не тільки історія, а й майбутнє визначає якість репутації. Бувають випадки, коли компанії можуть мати прекрасну історію. Колись вони славилися виробництвом дорогих речей для багатих клієнтів, наприклад, ювелірних виробів, однак своє майбутнє побачили в більш широкому ринку масового споживача.

Так, зокрема, сталося з відомим італійським брендом Bulgari, який колись був знаний тільки дорогою “ювеліркою”. Вона виблискувала на грудях всіх відомих акторів фільмів. 

Однак в силу певних обставин менеджмент компанії вирішив вийти на ринок масового споживача, який, за їхніми розрахунками, мав би принести більше прибутків. Як наслідок, під брендом Bulgari почали продаватись сумочки, краватки, хустки. Якість речей звичайно що висока, однак це не зрівняти з “ювеліркою”, якою бренд славився до того. 

І ніби проблем в цьому немає, прибутки зросли, однак змінились покупці. Для обмеженого кола багатих людей, які готові були викладати великі суми за єдині моделі перснів або кольє, тепер цей бренд не є вартісний, іншими словами, він втратив репутацію.

Таких випадків можна навести багато, однак урок один – репутація річ, яку можна будувати довго і нудно, однак втратити одним неправильним рішенням. 

Можна також говорити про репутацію не тільки брендів, однак її плекають також цілі країни. 

До прикладу, коли ми говоримо США, ми розуміємо, що це країна, яка продукує високотехнологічні продукти. Однак коли говоримо Китай, ми розуміємо що мова йде про масовий продукт, який не відповідає базовим стандартам якості. Отже, ці дві країни заробили кожен свою репутацію. Достатньо назви, і ми розуміємо, про що йде мова. 

І тут логічно виникає питання про Україну… Яку репутацію ми маємо у світі? Та яку прагнемо мати?..

“Плекати” репутацію подібно до того, як батьки виховують дитину, щоб вона виросла розумною та успішною. Основою цього процесу є, звичайно, цінності, як внутрішній процес налаштування на те, щоб зробити покупця в кінцевому випадку щасливим. 

Тому компанія, або людина, або країна, яка хоче бути успішною і, відповідно, посідати поважне місце у соціумі та на ринку, повинна крок за кроком, щоденно працювати так, щоб її дії щодо своїх працівників та покупців, базувалися на етичних принципах. А саме: заявлені в рекламі стандарти якості продукту повинні відповідати їхньому реальному стану. 

Це перший і найголовніший принцип. Подальше зниження якості за рахунок споживачів неминуче призведе до втрати репутації. І тоді місце цієї людини/компанії/країни посяде інший. 

Тепер повернемось до України. 

Синхронізація українського ринку до стандартів ЄС змушує компанії замислитись, а з чим ми підемо в Європу? Що ми цінного запропонуємо європейцям? 

Більшість українських компаній, які вже отримали стандарти ЄС і можуть продавати свою продукцію в 28 країнах європейського табору, зіткнулись з тим, що про них практично нічого не знають європейські споживачі. 

Іншими словами їм все потрібно починати з початку. Якісна репутація на ринку ЄС не те саме що репутація в Україні. В цьому світлі мало лише найняти компанію, яка б “креативила” в рекламі. 

Тут важливим є науковий підхід. Мова йде про глибинні професійні знання з психології, культури та світогляду покупців країн ЄС, а далі вже креативні та нестандартні підходи до реклами. А це вже робота не “на коліні” чи фантазії за кавою в найближчому барі, це справжня “лабораторна робота”. 

В Україні проростають паростки наукового підходу до плекання репутації. Зокрема нещодавно в Києві пройшов форум під назвою “Репутація: для тих, хто керує майбутнім”, який організовували компанія Advanter Group та дослідницький проект Reputation Lab. Учасники форуму отримали можливість подивитися на питання репутації очима успішних бізнесменів та управлінців, маркетологів та рекламістів, державних службовців та громадських діячів. Загалом – дванадцять унікальних доповідей. Організатори форуму заявили доволі амбітну мету – створення української школи нової професії, яка набиратиме актуальність у світі в найближчі десятиліття. «Ми почали будівництво нової професії  та школи проектування майбутнього. Новому світові потрібні нові люди. І в цьому ми, українці, знаходимось на фронтирі світових трендів. Наступним нашим кроком є розгортання освітньо-дієвого проекту з керування репутаційними системами та проведення циклу форумів з практичного застосування репутаційних методик. Перший з таких форумів «Репутація: економіка та фінанси» відбудеться вже весною 2016 року», - коментують керівники компаній-організаторів форуму Андрій Длігач та Андрій Кашпур.

Наскільки ця ініціатива знайде підтримку та попит серед українського бізнесу та суспільства наразі важко оцінити. 

Але з впевненістю можна сказати, що світові тренди розвитку діяльності людства (і зокрема такої важливої її складової як бізнес) демонструють актуальність та необхідність такої системної роботи.

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-