Громадяни потребують, аби швидка медична допомога надавалася оперативно - урядова телефонна

Громадяни потребують, аби швидка медична допомога надавалася оперативно - урядова телефонна "гаряча лінія"

Укрінформ
Громадяни мають бути впевненими, що держава забезпечить вчасне і кваліфіковане надання невідкладної допомоги

В Україні кожен має право на якісну медичну допомогу. Громадяни мають бути впевненими, що держава забезпечить вчасне і кваліфіковане надання невідкладної допомоги. Адже Законом України "Про екстрену медичну допомогу" визначаються організаційно-правові засади забезпечення громадян України та інших осіб, які перебувають на її території, екстреною медичною допомогою, у тому числі під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків. Відтак однією з пріоритетних соціальних ініціатив Президента України та уряду є впровадження національного проекту "Вчасна допомога", завдяки якому служба "швидкої" стане оперативнішою.

Як повідомили Укрінформу в Управлінні взаємодії із громадськістю Урядового контактного центру (Центр) з початку року з питань саме екстреної медичної допомоги зареєстровано понад 300 звернень громадян.

Найбільше звернень надходило від жителів Донецької, Вінницької та Київської областей. Люди скаржилися на відмову у виїзді працівників екстреної медичної допомоги за викликами хворих, повідомляли про незадовільне матеріально-технічне забезпечення підрозділів екстреної медичної допомоги. У зверненнях порушувалися питання належного забезпечення бригад екстреної допомоги медичним обладнанням, лікарськими засобами, спеціалізованим автотранспортом, пальним. Неодноразово заявники зверталися щодо затримки прибуття працівників швидкої медичної допомоги за викликами хворих. Переважно такі звернення надходять через незадовільний стан доріг та затори на них. Громадяни також висловлювали занепокоєння з приводу можливого припинення роботи підрозділів швидкої медичної допомоги. Надходження таких звернень пов'язано із впровадженням нової системи надання екстреної допомоги населенню, що супроводжується реорганізацією раніше діючих закладів швидкої допомоги, йдеться у повідомленні Центру.

Зокрема, жителька з Херсонської області (с. Давидів Брід) звернулася з проханням надати термінову медичну допомогу її матері, яка травмувала ногу та страждала через сильний біль. Жінка зателефонувала до станції швидкої медичної допомоги, де їй було відмовлено у виїзді (на думку медпрацівників, виклик не був екстреним). Після звернення на урядову телефонну "гарячу лінію" прибула бригада швидкої допомоги, хвору оглянули та надали кваліфіковану медичну допомогу.

Жителька Житомирської області (інвалід ІІ групи, особа, яка постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС 1 категорії) потребувала невідкладної медичної допомоги у зв'язку з різкими болями в області серця. Вона повідомила, що за її місцем проживання було відмовлено в наданні первинної медико-санітарної допомоги та виїзді лікаря. Лише після звернення на урядову телефонну "гарячу лінію" хворій було надано кваліфіковану медичну допомогу.

Заявниця з м.Арциз Одеської області звернулася з проханням сприяти у виїзді швидкої медичної допомоги до своєї сусідки. Жінка неодноразово викликала карету швидкої допомоги, проте через відсутність вільних бригад їй було відмовлено. За словами заявниці, за 15 хвилин після звернення на урядову телефонну "гарячу лінію" приїхала "швидка". Хворій було надано першу медичну допомогу та госпіталізовано до лікарні.

Житель Києва звернувся з проханням надати медичну допомогу його доньці (2011 р.н.), в якої була температура 39 градусів. За словами заявника, працівники Центральної районної дитячої поліклініки, а також швидкої та невідкладної допомоги на численні виклики не реагували. Київська міськдержадміністрація поінформувала, що дитину оглянуто в порядку черги, оскільки дільничний лікар знаходився у іншого хворого за викликом.

Заявниця із Закарпатської області (с. Діброви Тячівського району) звернулася з проханням сприяти у виїзді швидкої медичної допомоги та госпіталізації, оскільки після отримання тілесних ушкоджень хвора відчувала сильний біль. За словами заявниці, жінка не могла самостійно пересуватись та непритомніла. Надати необхідну допомогу в лікарні с. Діброва та Тячівській районній лікарні їй відмовилися. Заявниця декілька разів викликала "швидку", проте через відсутність пального бригада приїхати теж відмовилася. Після звернення на урядову телефонну "гарячу лінію" жінку госпіталізовано до лікарні та надано необхідну медичну допомогу.

Пенсіонерка з м. Первомайськ Луганської області (хвора на цукровий діабет) звернулася з проханням забезпечити працівників "швидкої допомоги" необхідним медичним обладнанням: глюкометрами та тестовими смужками для контролю рівня глюкози. Після звернення заявниці на урядову телефонну "гарячу лінію" бригада екстреної медичної допомоги була забезпечена вказаним обладнанням.

Заявниця з м. Зеленодольськ Апостолівського району Дніпропетровської області звернулася з проханням не закривати Зеленодольський центр первинної медико-санітарної допомоги, оскільки найближче відділення невідкладної допомоги розташоване в іншому населеному пункті. За інформацією Департаменту охорони здоров'я Дніпропетровської ОДА скорочення персоналу та припинення діяльності закладу не передбачено, медичний заклад працює згідно із затвердженим штатним розписом та надає медичні послуги в повному обсязі, що підтверджено зворотним зв'язком із заявницею.

У повідомленні Урядового контактного центру зазначається, що національний проект "Вчасна допомога" - це база, яка забезпечуватиме розвиток нових технічних можливостей та високі стандарти надання медичних послуг. Менш як за хвилину служба "швидкої допомоги" зможе отримати інформацію від хворого, опрацювати її і відправити карету на виклик. Вже за 10 хвилин бригада має прибути на виклик у місті, вдвічі більше дається на поїздку в село. Досвід впровадження таких систем існує у більш як 60 країнах. Запустити проект в Україні планують вже наступного року.

Нещодавно віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул презентував досвід Дніпропетровської області з підвищення якості медичного обслуговування, зокрема, екстреної медичної допомоги. За його результатами було додаткового створено 45 пунктів тимчасового базування та введено у дію 20 додаткових бригад "швидкої". "Завдяки вжитим заходам у регіоні вже досягнуто позитивних результатів", - відзначив Вілкул.

Загалом за період з 18 по 25 жовтня 2013 року на урядову телефонну "гарячу лінію" та через Інтернет звернулися 16 тисяч 587 заявників.

Урядова телефонна "гаряча лінія" працює за номером: 0-800-507-309, з понеділка по п'ятницю з 8 до 21 години, в суботу - з 8 до 19 години, крім неділі та святкових днів. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України - безкоштовні.

Адреса веб-сайту Урядового контактного центру - www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-