У Києві взялися за дніпровські кручі

У Києві взялися за дніпровські кручі

Аналітика
Укрінформ
Будуть добудовувати Музей Голодомору і реконструювати паркову дорогу

У столиці після дев'ятирічної перерви вирішили продовжити створення Національного музею «Меморіал жертв Голодомору», що на вулиці Лаврській. Наприкінці 2016 року Кабінет Міністрів ухвалив спеціальну постанову, в якій зобов'язав виконавців продовжити будівництво. Нагадаємо, перша черга меморіалу була відкрита у 2008 році. На схилах Дніпра з'явилася багатометрова «Свічка пам'яті» зі скульптурними композиціями та меморіальним залом. Неподалік був висаджений калиновий садок.

Тепер чекає більш масштабна робота на знаковому для Києва історичному місці – на схилах Дніпра, які охороняються від забудови шістьма законами України та нормативними документами ЮНЕСКО. Як пояснив Укрінформу архітектор Андрій Миргородський, керівник організації-генерального проектувальника компанії «Проектні системи ЛТД», поки не будуть відповідно до норм закону узгоджені всі документи, в тому числі отримано дозвіл ЮНЕСКО, будувати на схилах нічого не почнуть. Тим не менш, дирекція будівництва комплексу ініціювала відновлення проектування, і сьогодні на містобудівній раді Києва були розглянуті передпроектні пропозиції. Що ж пропонується?

МУЗЕЙ ХОЧУТЬ ЗАХОВАТИ В ПАГОРБИ

- На території в п'ять гектарів нижче «Свічки пам'яті» та до Дніпровського узвозу на відведеній території ми пропонуємо створити музейний комплекс так, щоб мінімально втручатися в силует Дніпровських схилів, – каже Андрій Миргородський. – Бо сам музей ми максимально вписали в рельєф місцевості, в пагорб. Він, по суті, буде підземним. Є можливість вхід у нього зробити з атріумом. Традиційних вікон тут не може бути, бо лише з одного боку споруди передбачаємо скління, у верхній частині фасаду. Для функціонування такої будівлі буде потрібна значна кількість інженерного обладнання, що забезпечує вентиляцію та внутрішні музейні атмосферні режими. Постаралися його максимально заховати, його не буде видно на поверхні. Особливість проекту ще й у тому, що передбачаються значні протизсувні заходи в цьому районі.

Щоб потрапити від «Свічки пам'яті» до музею, відвідувачам потрібно буде пройти близько 120 метрів по пішохідному містку на легких опорах, який веде на середній ярус пагорба, до алеї, що з'єднує нижню частину території Києво-Печерської лаври з Алеєю героїв Крут. А вийшовши з музею, можна буде сходами спуститися до Дніпровського спуску або повернути до Аскольдової могили. Усі споруди займуть мінімум місця, а решта території комплексу – це зелені пагорби, галявини для відпочинку, зелені насадження, парк. Необхідно буде реанімувати калиновий садок, який трохи прийшов в запустіння. А потім доведеться приділити увагу і всій середній алеї, що веде від Лаври, яка знаходиться не в найкращому стані.

Організація під'їздів до меморіалу та стоянок для автотранспорту – досить складне завдання, так як у цьому районі дуже вузькі вулиці. Ми запланували дві стоянки – у верхній частині на вулиці Лаврській і в нижній – на Дніпровському узвозі. На них зможуть розміститися до 16 автобусів і близько 40 авто. Але необхідно вирішувати проблему з розширенням проїжджої частини Дніпровського узвозу та облаштуванням тут "кишень" для автомобілів.

За словами члена містобудівної ради Києва Анатоля Кармінського, якщо вже проектанти мають намір відвести відвідувачів майбутнього музею вниз до спуску, то їм просто необхідно продумати пішохідний зв'язок зі станцією метрополітену «Дніпро», до якої не більше 100 метрів по прямій. Це логічно і забезпечить потік відвідувачів, яким не доведеться об'їжджати половину міста, щоб потрапити до музею.

ЩОБ НЕ ЗНОСИТИ ТИСЯЧУ ДЕРЕВ НА СХИЛАХ ДНІПРА, УДОСКОНАЛИЛИ ПРОЕКТ РЕКОНСТРУКЦІЇ ДОРОГИ

- Паркувальні місця на Дніпровському узвозі для автомобілістів, які приїхали в музей, можна буде створити, відкоригувавши проект реконструкції самого спуску, – говорить начальник відділу перспективного розвитку вулично-дорожньої мережі інституту «Київдормістпроект» Рашид Халілов. – Зараз буде робота по реконструкції Дніпровського узвозу, яка кілька років тому була припинена через те, що для розширення проїзної частини довелося прибрати зі схилу близько 1000 дерев. На це не можна було погодитися, і прийнято рішення відкоригувати проект. Ця робота виконана. Зараз Київавтодор (замовник будівництва) оголошує тендер на підрядні роботи, щоб розпочати і завершити реконструкцію вулиці. Автомобілістам доведеться деякий час змиритися з труднощами, але згодом буде набагато зручніше добиратися з центру міста до столичних мостів. У першу чергу буде реконструйована ділянка від вулиці Грушевського – Паркова дорога – Алея Героїв Крут без розширення проїзної частини (залишиться дві смуги зі збереженням реверсного руху вранці й ввечері), але з виправленнями геометрії поворотів, і реконструкцією дорожнього полотна. Потім візьмемося за ділянку Дніпровського узвозу – від Алеї Героїв Крут до Набережного шосе. Тут вже передбачено розширення проїзної частини з двох до чотирьох смуг, з безперебійним рухом в обидві сторони і можливістю виїхати на вулицю Івана Мазепи. Після реконструкції ми очікуємо, що багато хто буде користуватися цією магістраллю, а не робити об'їзд через Володимирський узвіз та інші завантажені вулиці. Ось такі найближчі перспективи.

Катерина Новосвітня. Київ

Фото: Євген Любімов / Укрінформ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-