ІМІ назвав інтернет-ЗМІ з найбільшою кількістю “джинси”

ІМІ назвав інтернет-ЗМІ з найбільшою кількістю “джинси”

Укрінформ
Під час нинішньої президентської виборчої кампанії онлайн-ЗМІ розмістили втричі більше джинси, ніж за попередньої.

На цьому наголосила виконавча директорка ГО “Інститут масової інформації” Оксана Романюк, презентуючи в Укрінформі моніторинг ІМІ за три тижні березня.

“Ми моніторили 14 найпопулярніших інтернет-ЗМІ в Україні, середня аудиторія яких складає 40-50 мільйонів заходів у місяць. Моніторинг показав, що, на жаль, був джинсовий плюралізм. Джинси було разів у три рази більше, ніж на попередніх президентських виборах Основними замовниками джинси за підсумками березня стали партія “Опозиційна платформа - За життя” і кандидат у президенти Юрій Бойко, що є співголовою цієї політсили. На “Опозиційну платформу - За життя”, на Юрія Бойка, лідерів цієї партії - Медведчука і Рабіновича припав 31% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення”, - сказала Романюк.

На другому місці серед замовників, за її словами, виявилася Юлія Тимошенко. На неї припало 15,5% усіх матеріалів з ознаками замовлення. Це матеріали, які не мають новинної цінності.

“Третє місце розділили між собою Володимир Зеленський та Петро Порошенко. На них припало по 10% політичних матеріалів з ознаками замовності. У Порошенка зазвичай це була пряма мова, його висловлювання, оцінки, візити. Щодо Зеленського, то він виступав як суб’єкт - щось відбувалося у його офісі, якісь меседжі поширювала його прес-служба, щось писали на Facebook. Прямі заяви від самого Зеленського як зазначалося, були, але у значно меншій кількості”, - зазначила Романюк.

Читайте також: Бойко і Тимошенко стали головними замовниками "джинси" у березні — ІМІ

На користь Анатолія Гриценка, додала вона, було розміщено 9% матеріалів, але у невеликій кількості ЗМІ.

“Щодо інтернет-ЗМІ, то дуже багато матеріалів з ознаками замовності було на сайтах “Обозреватель”, “112-го каналу”, “Знай.юа”, NewsОne”, - підкреслила вона.

Друга група, за її словами, - це сайти, які розміщували джинсу, але паралельно з тим і чимало якісних політичних новин. Це такі сайти, як “Гордон”, “РБК-Україна”, 24-й канал, “Сегодня”.

“Третя група - це ті сайти, які старались розміщувати реальну політичну інформацію, давали бекграунди, дотримувалися балансу. Це “Ліга”, “Новое время”, “Український тиждень”, “Українська правда”, - поінформувала Романюк.

Вона також додала, що у березні було чимало чорного піару.

“Загалом ми зафіксували 81 публікацію, яку можна назвати чорним піаром. І цікаво, що 72%, тобто фактично дві третини, було спрямовано проти Порошенка, 11% - проти Вілкула-Мураєва, 10% - проти Тимошенко, 6% - проти Зеленського”, - зазначила виконавча директорка ІМІ.

Резюмуючи, вона відзначила, що про Порошенка пишуть найбільше і всі сайти. 58% згадок припадало саме на нього, причому найбільше позитивних згадок на сайті “Сегодня”. Найбільше негативних згадок про Порошенка розміщував сайт “Страна” - 70% інформації. Щодо Тимошенко, то її висвітлювали переважно нейтрально, найбільше негативу зафіксували на сайті “24 каналу”. Що стосується Зеленського, то найбільше позитивних інформацій розміщував сайт “Обозревателя” -15 протягом тижня, нейтральних - “Українська правда” - 34 інформації.

“Загалом писали про всіх, але бракувало аналітичних матеріалів, коментарів експертів, мало було інформації, корисної для виборців”, - зазначила Романюк.

Моніторинг проводився в періоди з 4 по 22 березня 2019 року. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (близько 50 тисяч новин). Дослідження проведене ГО “Інститут масової інформації”.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-