Для Харківського авіазаводу шукають інвестора
Про це на брифінгу в Харкові сказав заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» з виробництва Ігор Фоменко, повідомляє кореспондент Укрінформу.
За його словами, 16 квітня відбудеться засідання ради директорів, на якому розглядатиметься план антикризових дій на авіазаводі. Фоменко наголосив: щоб літаки харківського виробництва замовляло Міноборони чи інші державні замовники, потрібно реалізувати програму імпортозаміщення.
«Це 100-150 мільйонів доларів, щоб розробити нову конструкторську документацію на Ан-74. Без підтримки інвестора – внутрішнього, зовнішнього - держава не знайде коштів. Це 3 роки мінімум: розробка документації та виготовлення дослідних зразків, державні випробування, постановка на озброєння. Ми зараз за двома напрямками працюємо з потенційними інвесторами з метою збереження авіаційної галузі в Харківській області. Ан-74 дуже гарна машина. І є завдання зберегти її, погасити борги із зарплати», - сказав Фоменко.
Інформація про потенційного інвестора поки не розкривається. Щодо варіанта повного продажу підприємства заступник гендиректора «Укроборонпрому» зауважив, що особисто не вбачає в цьому нічого поганого. «Люди залишаться наші, територія, земля наша, будівлі, обладнання – воно ж буде тут розташоване. Все може бути, але ж не ми приймаємо рішення, що робити з державною власністю. Якщо держава вирішить, або комітет, знайдеться інвестор, чому б і ні. Краще, на мою думку, хай зайде інвестор і збереже людей, підприємство, номенклатуру, ніж воно заіржавіє», - зазначив Фоменко.
Він додав, що питання збереження та виведення підприємства з кризи стоїть на контролі комітету Верховної Ради з оборони.
Як повідомляв Укрінформ, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків.
У 2012-2020 рр. ХАЗ взагалі не мав державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році. Станом на початок цього року загальна заборгованість підприємства склала 4 млрд грн, у тому числі перед державою – 2 млрд.
У серпні 2020 року на ХАЗі відбулася нарада під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. Керівник уряду заявив, що робоча група під керівництвом Уруського напрацює план розвитку авіазаводу. Голова уряду заявив, що такий варіант як концесія для виведення підприємства з кризи не розглядається.
Президент Асоціації «Укравіапром», голова правління АТ «ФЕД» (Харків) Віктор Попов в інтерв'ю Укрінформу заявив, що ХАЗ після підписання в 2017 році договору з американською компанією Oriole Capital Group не отримав ніяких фінансових інвестицій, натомість змушений був припинити переговори з іншими потенційними партнерами щодо модернізації літаків Ан-74.