В Україні зростають обсяги перевезень по Дніпру

В Україні зростають обсяги перевезень по Дніпру

Укрінформ
Обсяг перевезень річкою Дніпро в 2018 році зріс порівняно з 2017 роком на 22,4% - до 10 мільйонів тонн.

Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури з посиланням на результати наради щодо розвитку річкового транспорту України під головуванням заступника міністра Юрія Лавренюка.

"Юрій Лавренюк зазначив, що обсяг перевезень річкою Дніпро в 2018 році порівняно з 2017 роком збільшився на 22,4% і склав 10 мільйонів тонн", - йдеться у повідомленні.

У Міністерстві зазначають, що перевезення річковим транспортом стають дедалі затребуванішими та актуальнішими.

"Ми бачимо, як на ринку річкових перевезень почали з’являтися нові перевізники. Наша мета - зменшити навантаження на українські автошляхи, перенаправивши частину вантажів на річку. Це стане можливим лише за умови правильної політики розвитку внутрішніх водних шляхів та річкового транспорту", - наголошують у Мінінфраструктури.

Заступник міністра зазначив, що в 2019 році у Державному бюджеті України передбачено виділення 163 млн грн ДП «Укрводшлях», підприємству, яке займається утриманням та експлуатацією шлюзів по каскаду річки Дніпро.

«Це рекордне фінансування за останні 10 років. Раніше підприємство отримувало лише 18% від необхідного фінансування та не мало змоги ремонтувати та утримувати шлюзи належним чином. Окрім того, завдяки проведеній Мінінфраструктури реформі системи утримання ВВШ (внутрішніх водних шляхів - ред.), а саме передачі окремих функцій від ДП «Укрводшлях» до ДУ «Держгідрографія» та ДП «АМПУ», з’явилися кошти на модернізацію засобів навігаційного обладнання та проведення робіт з підтримки габаритів суднового ходу на ВВШ", - зазначає прес-служба.

Читайте також: Місія МВФ позитивно оцінила виконання Києвом умов нової програми Stand-by

Фахівці наголошують, що позитивним моментом також є подовження строків навігації на річці Дніпро.

"У цьому (2018-му - ред.) році у нас був найтриваліший період навігації. Це дозволило річковим перевізникам перевезти додаткові обсяги по річці в умовах рекордного врожаю зернових та браку залізничного рухомого складу», - зауважив Лавренюк.

За його словами, розвиток перевезень річковим транспортом сприятиме збільшенню експортного і транзитного потенціалу країни, і вже в найближчій перспективі ці перевезення можуть скласти серйозну конкуренцію залізничному і автомобільному транспорту. Однак для цього галузь потребує сучасної законодавчої бази.

«Галузь потребує сучасного законодавства. Вже більше трьох років законопроект про внутрішній водний транспорт не отримує підтримку Верховної Ради. Для підготовки законопроекту Міністерством інфраструктури залучено найкращих світових експертів, використано передові світові практики, проведено багато нарад із бізнесом та великими гравцями ринку. Я дуже сподіваюся, що вже найближчим часом законопроект буде підтримано, і ми отримаємо європейські правила гри на річці», - сказав Лавренюк.

Участь у нараді взяли народні депутати України Андрій Вадатурський та Остап Єднак, представники підвідомчих установ Міністерства інфраструктури, Міністерства фінансів, Міністерства екології та природних ресурсів, Міністерства оборони, а також представники бізнесу.

Як повідомляв Укрінформ, за даними Держстату, за 2018 рік річковим транспортом України було перевезено майже 3,7 млн тонн вантажів, що на 1,6% більше, ніж за 2017 рік. В тому числі у внутрішньому сполученні було перевезено 2,46 млн тонн вантажів (на 1% більше, ніж попереднього року), у закордонному – 1,24 млн тонн (на 2,9% більше).

Найбільша частка перевезеного річковим транспортом торік припадала на будівельні вантажі – 1,46 млн тонн, або 39,5%, на другому місці – руда (523,5 тис. тонн, або 14,2%), на третьому – зерно (398,2 тис. тонн, або 10,8%).

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-