Інвесторам презентували обґрунтування концесії компаній «Ольвія» та «Херсон»

Інвесторам презентували обґрунтування концесії компаній «Ольвія» та «Херсон»

555
Ukrinform
Техніко-економічне обгрунтування (ТЕО) концесії державних стивідорних компаній «Ольвія» та «Херсон» презентовано для ознайомлення потенційним інвесторам. 

Про це повідомляє Адміністрація морських портів України (АМПУ), яка виступала замовником ТЕО пілотних концесійних проектів.

"19 вересня 2018 року International Finance Corporation (IFC) провела конференцію для потенційних учасників майбутніх конкурсів по вибору концесіонера госстівідоров в портах «Ольвія» та «Херсон». Щоб ознайомитися з презентацією ТЕО проектів до Києва прибули представники більше 25 українських і закордонних компаній (США, Китай, Франція, Швейцарія, Великобританія, Японія, Туреччина, Катар, Корея)", - йдеться в повідомленні. 

Як зазначили в АМПУ, ТЕО пілотних концесійних проектів було розроблено Консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР та International Finance Corporation (IFC). 

«Після презентації ТЕО проектів ми проведемо більш 10 індивідуальних зустрічей з потенційними інвесторами, де обговоримо можливість їх участі у концесійних конкурсах»,- зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. 

Надалі, базуючись на досвіді перших концесійних конкурсів, держава та інвестори зможуть більш ефективно взаємодіяти при реалізації аналогічних проектів у портах Чорноморськ та Южний.

Водночас, як наголошують в АМПУ, для модернізації інфраструктури та залучення інвесторів саме через механізм державно-приватного партнерства в Україні має бути ухвалено нове законодавство про концесії.

«Ми прагнемо готувати концесійні проекти відповідно до кращих світових практик та в суворій відповідності до всіх норм та правил. Це дозволить інвесторам бути впевненими у своїх інвестиціях та ставати стратегічними довготривалими партнерами України. І я хочу наголосити, що Президент України та уряд підтримують модернізацію інфраструктури та залучення інвесторів саме через механізм державно-приватного партнерства. Я маю надію, що вже в жовтні цього року законопроект щодо концесії № 8125 буде прийнятий Верховною Радою України», - зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Він також додав, що ТЕО пілотних проектів «Ольвія» та «Херсон» розроблено відповідно до чинного законодавства, тому конкурс по вибору концесіонера може бути проведено незалежно від прийняття нового законопроекту.

Читайте також: Механізм концесії спочатку відпрацюємо на двох морських портах - Омелян

Як зазначають в АМПУ, про свою зацікавленість проектами концесії державних стивідорних компаній «Ольвія» та «Херсон» вже публічно оголосили представники британської компанії Nectar Group та турецької компанії CEYGROUP.

«Проекти, безумовно, заслуговують на увагу. Але, перш ніж приймати подальші рішення, нам необхідно детально ознайомитися з умовами та проаналізувати їх з урахуванням особливостей українського ринку», - прокоментували результати презентації ТЕО представники Nectar Group (Великобританія).

У свою чергу, учасники конференції від турецької компанії CEYGROUP - оператора порту Самсун - розглядають проекти концесії портів «Ольвія» та «Херсон» в контексті розвитку свого бізнесу та вибудовування єдиного логістичного ланцюжка від українських виробників аграрної продукції до кінцевого споживача - клієнтів турецької компанії. 

«Ми вже зараз опрацьовуємо сільськогосподарські вантажі з України. Можливість розвитку власної перевалки в цих портах наблизить нас до виробника і може дозволити оптимізувати логістику. Деякі умови ТЕО, наприклад, чисельність персоналу, у порівнянні з міжнародними бенчмарками, вимагають додаткових консультацій. Однак проекти взагалі - цікаві», - зазначили представники CEYGROUP.

Також повідомляється, що індивідуальні переговори між представниками Міністерства інфраструктури України, IFC, ЄБРР, АМПУ та інвесторами триватимуть до кінця тижня.

Як повідомлялось, у березні 2018 року в Міністерстві інфраструктури було оголошено офіційний запуск проектів концесії у портах "Ольвія" та "Херсон".

Проекти передбачають залучення приватних інвестицій у обсязі до 45 млн дол. США для модернізації, переобладнання та збільшення потужностей по перевалці ДП «ХМТП» та залучення близько 250 млн дол. США для будівництва нового терміналу та причалів на території ДП «СК «Ольвія», що сприятиме підвищенню потужності обробки вантажів, забезпечить розвиток суміжної інфраструктури (залізнична станція, електромережі, автодороги), та, як наслідок, підвищить економічну активність у регіоні.

Раніше, у травні 2017 року, за підтримки Світового Банку та ЄБРР було успішно завершено розробку попередніх техніко-економічних обгрунтувань пілотних концесійних проектів, які показали доцільність подальшої розробки  детальних техніко-економічних обгрунтувань. 

Наприкінці 2017 року відбулось підписання меморандуму про співпрацю між Міністерством інфраструктури України та IFC, а також угоди між ДП «АМПУ» та ЄБРР  щодо подальшої підготовки техніко-економічного обгрунтування пілотних проектів. 

У лютому 2018 року ЄБРР було відібрано консорціум міжнародних консультантів для розробки техніко-економічних обгрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>