Низькі ціни, менше корупції, або Чому поява H&M нам так важлива?

Низькі ціни, менше корупції, або Чому поява H&M нам так важлива?

Аналітика
Укрінформ
Світовий гігант рітейлу відкриє двері першого магазину в Україні менш ніж за місяць. Значить, не все так погано у нас з інвестиційним кліматом

Дочекалися! Днями один із найбільших світових рітейлерів H&M (Hennes & Mauritz) назвав дату відкриття першого магазину – 18 серпня цього року в київському ТРЦ Lavina Mall. Поки дату відкриття не було названо офіційно – сумніви у тому, що H&M і цього року омине Україну, залишалися. Адже про зацікавленість світового рітейлера українським ринком йдеться не один рік. Чому його так чекають у нас? Популярність шведського бренду H&M у тому, що він пропонує якісний та стильний одяг за доступними цінами – дешевшими, ніж у його прямих конкурентів з мас-маркету, як, приміром, Zara чи Mango. Причому бренд часто оновлює колекцію, а ще – співпрацює зі світовими дизайнерами одягу та щороку випускає спеціальну лінію одягу і знову ж таки – за помірною ціною. Уже було представлено колекції від Карла Лагерфельда, Стелли Маккартні, Мадонни, Роберто Каваллі, Jimmy Choo, KENZO тощо. Тож Укрінформ дізнавався, яких цін нам чекати від відомого бренду та що значить для нас його присутність?

Очікуємо спокусливі ціни і еко-шопінг

Станом на сьогодні бренд H&M охопив 70 країн, де відкрито чи планується відкриття магазинів. А магазинів – понад 4500. На цей рік компанії запланувала відкрити перші магазини в Україні та Уругваї. Офіційне відкриття першого українського магазину відбудеться 18 серпня о 12:00 у ТРЦ Lavina Mall. Клієнтам обіцяють виступи DJ, зіркового гостя, особливі шопінг-пропозиції та сюрпризи, не розкриваючи подробиць. Прихильники бренду зможуть обрати жіночий, чоловічий, підлітковий і дитячий одяг та аксесуари, а також товари для дому H&M HOME. У магазині також планують привчати українців до розумного шопінгу – дарувати своїм речам нове життя, аби менше шкодити екології. “Ти можеш принести непотрібний текстиль до магазину H&M. Він буде перероблений або ж відданий на секонд-хенд”, – повідомляють на Facebook-сторінці компанії.

Про те, що українці чекали на прихід світового бренду свідчить і дослідження компанії GfK Ukraine, проведене ще у 2013-му. Згідно з його результатами, на появу магазину чекали 39,4% респондентів. То чи не розчарують ціни ці очікування? Користувачі вже виклали в Мережу фото одягу з цінниками бренду, де видно, що в одному з ТРЦ Іспанії джинси H&M можна придбати по знижці за якихось 3, 7, 10 євро! І цікавляться, чи такі ж привабливі ціни будуть у нас.

У компанії ж переконують – ціни речей у всіх магазинах однакові. А тим часом українці навпаки помітили невеличку цінову різницю у вартості речей в Україні і за кордоном, побачивши цінники з вартістю товарів у гривнях, причому – як у більший, так і в менший бік. Зокрема, у Harper’s Bazaar на початку березня повідомляли, що за світшот із бавовни у магазині в Празі, треба заплатити 29,99 євро, що за курсу НБУ на той час дорівнювало 981 гривні. Водночас як ціна в українській валюті на тому ж ціннику нижча на більш ніж 100 гривень – 849.

А от уже наприкінці червня діловий портал UBR повідомляв про іншу тенденцію – мовляв, порівняння ціни в українській валюті з цінами в інших валютах – не в нашу користь. На етикетці видно, що одна й та ж річ, яка в Україні коштуватиме 299 гривень, полякам і угорцям у перерахунку обійдеться у 280 гривень, чехам – у 293 гривні, а румунам і взагалі у 261 гривню.

Та хоч би як там, все ж ціни на одяг у магазині H&M обіцяють бути приємними. Приміром, на сайті магазину сукня з нової колекції коштує 24,99 євро, або ж 764 гривні за курсом НБУ, що дешевше, ніж у інших брендових магазинах одягу, де за пристойну сукню треба заплатити не менше 1000 гривень, а чоловіча бавовняна сорочка – 19,99 євро (611 гривень).

Ціни в H&M HOME будуть доступними

Ціни в H&M HOME теж будуть доступними, приміром, двоспальний комплект постільної білизни коштує 24,99 євро (764 гривні), а плюшеві капці – 5,99 євро (183 гривні).

H&M придивлявся до України як мінімум 7 років

Про відкриття в Україні магазину H&M почали говорити ще 2011 року. Щоправда аналітики консалтингової компанії DTZ тоді ж попереджали, що цьому може завадити відсутність критичної маси якісних об'єктів торговельної нерухомості в Україні. Згодом про завершення переговорів з H&M йшлося і в 2014, і у 2015 роках. У 2016-му в Україну приїздив директор із розвитку нових ринків компанії Маттіас Ламберг, який придивлявся до столичних ТРЦ. Та згодом у прес-службі H&M повідомили, що упродовж 2017 році бренд не планує відкривати в Україні свої магазини. І лише влітку 2017-го у компанії заявили – таки вийдуть на український ринок, а вже взимку цього року там почали набирати персонал.

Андрій Жук
Андрій Жук

Андрій Жук, голова правління Асоціації рітейлерів України, розповів Укрінформу про основні причини, які заважали зайти компанії в Україну раніше: “Були попередні домовленості про відкриття магазину в ТРЦ Республіка. Це мав бути перший магазин H&M в Україні. Основні причини, які заважали зайти компанії в Україну, – це криза, та підпорядкування H&M-Україна московському офісу. Тепер ця проблема вирішилася підпорядкуванням українського представництва напряму – штаб-квартирі у Стокгольмі”.

Три оптимістичні висновки для бізнесу з відкриттям H&M

Взагалі ж слід сказати, що прихід на український ринок такого світового гіганта рітейлу як H&M для нас дуже хороший знак. У компанії довго придивлялися до України, адже там звикли вести бізнес лише офіційно, без жодних хабарів. І якщо шведська компанія прийняла таке рішення – значить, не все так погано досі у нас із корупцією, є зрушення. Крім того, відкриття магазину такого гіганта – ознака достатньої кількості платоспроможного населення, яке готове купувати продукцію бренду. Та є іще один вагомий оптимістичний фактор. Незабаром відкрити магазин збирається іще один світовий гігант зі Швеції – IKEA. Тобто шведський бізнес, який поважають у всьому світі, передусім, за добропорядність, активно цікавиться нашим ринком. Це значить, що якщо такі імениті шведські компанії побачили у нас перспективу – то за ними слідуватимуть і інші міжнародні бренди.

Те, що атмосфера для бізнесу в нашій країні сьогодні стала сприятливішою, говорить і Андрій Жук: “Інвестиційний клімат в Україні дійсно покращився – наш ринок цікавий новим компаніям. У першу чергу відсутністю великої конкуренції. Головні факти, які потрібні такім компаніям, як H&M, для відкриття бізнесу в Україні, це – зростання купівельної спроможності, захист інвестиції та наявність професійних торговельних центрів”. Тож схоже, ми таки можемо сподіватися, що незабаром свої двері нам відчинять і відомі американські заклади харчування – піцерія Pizza Hut та кав'ярня Starbucks, яких теж зачекалися в Україні. І це вже точно означатиме, що несприятливий інвестиційний клімат залишився у минулому.

Юлія Горбань, Київ

Фото на першій сторінці: Facebook

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-