Хто має платити за нові лічильники: Нацкомісію просять роз’яснити

Хто має платити за нові лічильники: Нацкомісію просять роз’яснити

1016
Ukrinform
АМКУ просить НКРЕКП роз'яснити, чи правомірні дії газопостачальних компаній, які вимагають від побутових споживачів встановлювати газові лічильники за власний кошт замість лічильників, визнаних непридатними.

Про це повідомляє прес-служба Комітету.

«До органів Антимонопольного комітету України надходять звернення від побутових споживачів щодо можливого порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Операторів ГРМ під час проведення періодичної повірки ЗВТ по об’єктах побутових споживачів», - ідеться в повідомленні.

Проблемна ситуація полягає в тому, що суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу, після проведення періодичної повірки лічильника газу та визнання метрологічною службою його непридатним, а також після прийняття оператором ГРМ рішення про недоцільність ремонту цього лічильника, в актах приймання-передачі висувають побутовому споживачу вимогу придбати у двомісячний термін новий лічильник газу за власні кошти.

Натомість, зазначають у АМКУ, Порядок проведення періодичної повірки лічильників природного газу населенню регулюється, зокрема, Кодексом газорозподільних систем (далі – Кодекс ГРМ), затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494.

І , відповідно до Кодексу ГРМ, якщо оператор ГРМ приймає рішення про недоцільність ремонту лічильника газу, він зобов’язаний протягом 15 робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (типорозміром не більше лічильника газу побутового споживача) для подальших комерційних розрахунків. У цей самий строк побутовому споживачу зобов’язані повернути його лічильник газу та письмово повідомити як про результати періодичної повірки, так і про прийняте рішення щодо недоцільності його ремонту. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу оператора ГРМ, наголошують в АМКУ.

Читайте також: Встановлення будинкових лічильників тепла: Зубко назвав лідерів і аутсайдерів

«Такі дії Оператори ГРМ пояснюють тим, що тарифна складова витрат на повірку, ремонт та встановлення індивідуальних лічильників газу населенню, яка входить до тарифу на послуги з розподілу природного газу, на сьогодні є недостатньою для виконання у повному обсязі обов’язків, покладених на газорозподільні підприємства», - йдеться в повідомленні.

Однак в АМКУ не виключають, що така позиція газопостачальних підприємств пояснюється тим, що їхні послуги для споживачів є безальтернативними.

«Такі дії Операторів ГРМ, за певних умов, можуть містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, призводити до ущемлення інтересів побутових споживачів, що було б неможливим за умов існування значної конкуренції на відповідному ринку», - зазначається у повідомленні.

З метою недопущення порушень законодавства про захист економічної конкуренції Комітет звернувся до НКРЕКП щодо надання роз’яснень стосовно відповідності (правомірності) вказаних дій операторів ГРМ нормам законодавства у сфері газопостачання, інформує прес-служба.

 Як повідомляв Укрінформ, наприкінці червня Антимонопольний комітет звертався до уряду та заінтересованих відомств із проханням вирішити питання щодо взаємовідносин бюджетних установ та організацій з операторами газорозподільних мереж при облаштуванні комерційних вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі даних.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-