Квоти на імпорт нафтопродуктів викличуть зростання цін - експерти

Квоти на імпорт нафтопродуктів викличуть зростання цін - експерти

819
Ukrinform
Ініціатива найбільшого українського НПЗ "Укртатнафта" щодо обмеження імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот спричинить зростання цін для всіх категорій споживачів і зруйнує стійку модель забезпечення країни пальним.

Таку думку висловили експерти "Консалтингової групи А-95" за результатами вивчення заяви "Укртатнафти" до Мінекономрозвитку з вимогою обмеження імпорту, починаючи з 1 травня 2018 року, повідомляє enkorr.

"Ініціатива обмеження імпорту - чергова спроба монополізувати ринок нафтопродуктів групою "Приват". Дестабілізація постачання у періоди збиральних та посівних, зростання цін і подальше виведення прибутку на офшорні юрисдикції - інших результатів цей проект не матиме", - заявив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

В "А-95" зазначають, що сама заява "Укртатнафти" містить масу маніпуляцій і не вказує на справжні причини складної ситуації в українській нафтопереробці.

Зокрема, у своєму зверненні компанія не розглядає підсумки 2017 року, коли вона збільшила виробництво бензинів на 17,4%, а сумарно частка українських виробників перевищила 40% ринку. Випуск дизпалива на заводі зріс на 25% тис. т, частка ринку - до 12%.

За даними консалтингової групи, це сталося після переходу "Укртатнафти" та Шебелинського ГПЗ на випуск нафтопродуктів за стандартом Євро-5, що дало їм змогу наростити переробку і почати продаж своїх палив за цінами імпорту - за максимальними серед усіх можливих напрямків.

"А-95" прогнозує, що у поточних ринкових умовах у 2018 р. частка бензинів українського виробництва перевищить 50% ринку.

"Головною проблемою українських НПЗ на ринку бензину є не імпорт, а падіння споживання більш ніж на третину за останні чотири роки. Для нарощування продажу "Укртатнафті" необхідно змінити свою політику щодо збуту, а не намагатися змінити ринок неринковими методами", - зазначив Куюн.

В "А-95" поділяють занепокоєння ситуацією у нафтопереробній галузі, але причиною цього вважають не імпортні поставки, а відсутність інвестицій у модернізацію НПЗ і як наслідок - низьку ефективність переробки українських заводів.

"Група "Приват" контролює "Укртатнафту" з 2007 року і за цей час не побудувала жодної нової установки, обмежуючись перепрофілюванням і ремонтом існуючого обладнання. Зростання імпорту нафтопродуктів стало наслідком, а не причиною занепаду галузі", - заявив директор "Консалтингової групи А-95" Куюн.

Читайте також: Експерти порахували, коли і на скільки може здешевшати бензин

Він нагадав, що група "Приват" вже закрила два НПЗ, що належать їй, у Дрогобичі та Надвірній через їхню технологічну відсталість, після чого захопила більш сучасний НПЗ "Укртатнафта".

Як повідомлялося, наприкінці березня "Укртатнафта" звернулася до МЕРТ із вимогою квотувати імпорт бензину і ДП починаючи з травня 2018 р.

У 2011-2012 рр. "Приват" спільно із ТНК-ВР ініціювали спеціальне розслідування проти імпорту нафтопродуктів з Білорусі з метою введення мита у розмірі 132 євро/т. Комісія Мінекономіки відмовила виробникам.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>