Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Замість вибивання надприбутків, «Нафтогазу України» не завадить мінімізувати свої «дивні тендери»

Замість вибивання надприбутків, «Нафтогазу України» не завадить мінімізувати свої «дивні тендери»

Блоги
Укрінформ
«Нафтогаз України» став вимагати від уряду виплатити йому компенсацію 110 мільярдів гривень за так званий соціальний газ

Протистояння між Кабінетом Міністрів та НАК «Нафтогаз України», яке розпочалося восени минулого року з питання призначення Кабміном нових членів наглядової ради НАК вийшло на новий виток. Цього разу каменем спотикання став проект фінплану НАК «Нафтогаз України» на 2018 рік, який Урядовий комітет з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності відправив позавчора на доопрацювання.

Незаперечно визнаючи той факт, що «Нафтогаз України» останні роки показує позитивну фінансову динаміку, уряд категорично виступив проти низки необгрунтованих пунктів у фінплані, які могли принести компанії надприбутки за рахунок населення України.

Зокрема, цього разу «Нафтогаз» став вимагати від уряду виплатити йому компенсацію 110 мільярдів гривень за так званий соціальний газ, який спожило населення. Озвучену цифру в 110 мільярдів гривень Нафтогаз називає «недоотриманим прибутком», хоча при цьому не надав публічно жодних реальних розрахунків. Для порівняння, бюджет усієї освітньої галузі України на 2018 рік, який включає у тому числі проедення реформи та суттєве зростання заробітної плати вчителям, запланований на рівні 217 млрд гривень.

Куди ж планувало керівництво «Нафтогазу» перерозподілити ці кошти?

У поданому на затвердження документі планувалося:

  • спрямувати 2,2 млрд грн на оплату праці, що майже в шість разів вище, ніж три роки тому.
  • підвищення середньої зарплати працівників київського офісу до 156 тис. грн на місяць, що вдвічі більше, ніж у 2017-му.
  • Виплати керівництву мали скласти рекордні 720 млн грн.
  • Заробітна плата чотирьох членів правління та шістьох директорів напрямків разом із додатковими преміями сягнула за 2016 рік майже 87 млн грн. У фінплані на 2017 рік пропонувалося підняти цю цифру в кілька разів.
  • подальше зростання закупівельних цін на газ для населення. Різниця мала компенсуватися з державного бюджету, який у звязку зі зростанням соціальних видатків наразі не готовий до нових не запланованих надвидатків.

Цілком очевидно, що Урядовий комітет вказав керівництву «Нафтогазу» на неприйнятність різкого збільшення видатків на утримання компанії, запропонувавши їм шукати кошти в іншому місці. Наприклад, сконцентуватися в першу чергу на оптимізації видатків, зокрема у сфері державних закупівель.

В інтернеті постійно надходить інформація про «дивні закупівлі», які здійснює державна компанія. Так перед новим роком НАК «Нафтогаз» оголосив тендер на ремонт двох броньованих автомобілів «Мерседес» з очікуваною сумою в 935 тыс. грн.

По факту стартові пропозиції деяких учасників торгів були на рівні 490 тис. грн – це при тому, що і в цих пропозиціях, за оцінкою спеціалістів, вартість окремих оригінальних частин все одно була завищена у півтора-два рази. Например, оригінальна катушка запалювання A2751500680 в пропозиції учасників коштує 68 тис. грн без ПДВ, хоча в магазинах її можна придбати орієнтовно за 30 тис. грн. Система Прозорро дозволяє чітко прослідкувати цей дивний тендер.

Як бачимо, різниця лиш по цьому одному тендеру – з більш ніж сотні, які проводить НАК Нафтогаз за рік, – склала майже 500.000 грн.

То можливо, НАК «Нафтогаз України» при підготовці нового фінансового плану на 2018 рік варто сконцентруватися на мінімізації «дивних тендерів», які мають корупційні ризики, оптимізації своєї роботи та зменшення фінансових видатків на своє утримання, а не вимагати від Уряду виплатити з державного бюджету за рахунок громадян України додаткові 110 млрд гривен? 

Віктор Таран
 

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-