В Укрзалізниці порадили трейдерам завчасно планувати перевезення зерна

В Укрзалізниці порадили трейдерам завчасно планувати перевезення зерна

925
Ukrinform
Укрзалізниця доклала максимально зусиль для того, аби зробити якомога ефективним вивезення експортного зерна цього року, тому звинувачення зерновиків у начебто зриві цього процесу є абсолютно безпідставними.

На цьому наголосив у вівторок директор з економіки та фінансів ПАТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев під час круглого столу щодо проблемних питань перевезення зерна залізничним транспортом, який проходив в Укрінформі. 

"Протягом 11 місяців цього року Укрзалізниця перевезла більше зернових вантажів, ніж за весь 2016 рік. На цьому напрямку ми зробили максимально багато для того, аби виключити корупційну складову, і зробили максимально ефективним з державної точки зору вивезення експортного зерна. Тому всі звинувачення на адресу Укрзалізниці є абсолютно безпідставними", - сказав він.

Як приклад Рязанцев назвав той факт, що за 10 місяців 2017 року в Україні було вироблено 52,8 млн т зернових і зернобобових культур, з яких Укрзалізниця перевезла 29,7 млн т, що становить 56,3 відсотка. "Торік за цей самий період ми перевезли лише 44 відсотки таких вантажів. Тому обсяги саме зернової продукції фактично є на сьогодні пріоритетними, і їх показники перевезення значно покращено", - зазначив він. 

За словами посадовця, це вдалося забезпечити в тому числі і завдяки запровадженню автоматизованої системи розподілу вагонів-зерновозів. У цьому  зв'язку він відкинув звинувачення зерновиків у начебто нерівномірному розподілі вагонів між замовниками. За його словами, ця автоматизована система навпаки усунула корупційну складову розподілу вагонів і дозволила збільшити як обсяги перевезень, так і самі відстані перевезень. "При цьому зростання відбувається по всіх залізницях. Звичайно, у нас не все ідеально, але те, що в нас відбулося значне покращення протягом останнього року саме на напрямку перевезення зернових культур, ми можемо абсолютно чітко про це заявити", - наголосив Рязанцев.

Водночас  директор філії "Центр транспортної логістики" ПАТ "Укрзалізниця" Сергій Підгородецький, який також взяв участь у круглому столі, заявив, що  основними проблемами, які на сьогодні виникають при організації зернових перевезень, є відсутність адекватної системи планування перевезень з боку замовників та низька пропускна здатність українських портів і припортових станцій. 

Він зауважив, що раніше цільове використання портів і припортових станцій не було підготовлене до масового експорту з країни зернових та інших товарів, а тому нині на цій ділянці перевезень виникає чимало проблем, і це призводить до неефективного використання зерновозів клієнтами.  Як приклад, Підгородецький навів той факт, що у припортових станціях Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500-5000 вагонів із зерновими культурами.  

Читайте також: Автоматизований розподіл вагонів викоренить корупційні схеми - Укрзалізниця

Він також розповів, що нині в Україні порівняно з минулим роком з Укрзалізницею співпрацює понад 270 відправників зернових, і це приблизно на 80 відправників більше, ніж торік. Всього ж відправних пунктів зернових у нас близько 820, з яких лише 40 пунктів є абсолютно технологічно придатними до відправницьких маршрутів. У цьому зв'язку, підкреслив Підгородецький, великою залишається проблема планування, що часто є досить хаотичною. 

"Так, до прикладу, у вересні було заплановано 53 715 вагоновідправок, і лише 1940 з них були завчасно заплановані. Тобто наші учасники ринку здійснювали свою діяльність в абсолютно оперативному просторі. Вони ставлять нереальні завдання перед самою залізницею, і навіть при всіх технічних можливостях ми не в стані досконало реагувати на такі реактивні швидкості", - наголосив посадовець. 

Підгородецький закликав зернотрейдерів запровадити з наступного року завчасне планування своїх перевезень, аби потім не заявляти про зрив експорту зерна, як це робиться нині. "Треба зазначити, що через таке хаотичне планування, яке існує нині, від 4900 до 5000 вагонів цілодобово простоює. Ми розіслали всім замовникам запити, щоб вони завчасно склали плани вантажовідправлень, але ніхто з них не відповів. А це не дає можливості спланувати ні кількість вагонів, ні локомотивів. Нема завчасного планування, а лише оперативне, а тому цю систему обов'язково потрібно міняти", - заявив він.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-