У вересні ціна автогазу впаде, але проблем ринку це не вирішить - експерт

У вересні ціна автогазу впаде, але проблем ринку це не вирішить - експерт

1108
Ukrinform
Внаслідок заходів, що вживаються державою, до середини вересня 2017 року можна розраховувати на зниження ціни газу до 13 - 13,5 грн за літр. Але проблеми ринку при цьому залишатимуться.

Про це заявив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко на своїй сторінці у Facebook.

"До середини вересня можна розраховувати на зниження ціни газу до 13 - 13,5 грн за літр. Але фундаментальні проблеми ринку це не вирішить", - зазначив він.

"Монополії або олігополії в Україні відігравали та продовжують відігравати вирішальну роль. Але якщо раніше це відносилося переважно до промисловості, енергетики та сировини, то зараз вони контролюють практично усі сфери нашого життя", - підкреслив експерт.

За словами Дорошенка, дефіцит газу на кінець серпня становив 25 - 40%.

"З початку року йшло багато розмов про перевірки операторів скрапленого газу в Україні, і якщо навіть припустити, що вони закінчилися, то закінчитися без наслідків вони могли не для всіх. Тому рахуємо відбулось зменшення кількості гравців на ринку СПГ. Хоча кількість імпортерів за даними деяких спеціалістів за рік зросла у 1,5 рази. І сьогодні географія поставок газу до України постійно розширюється. А в лідерах є російський, польський, єгипетський та білоруський газ. Але дефіцит газу на кінець серпня становив 25 — 40%", - написав експерт.

Читайте також: Ринок автогазу не належить до сфери відповідальності Міненерго - Насалик

Також, за словами Дорошенка, проблеми ринку автогазу були цілком прогнозовані.

"Газ до України йде залізничним, автомобільним та морським транспортом. При забороні використання залізничних цистерн можна було спрогнозувати зменшення поставок газу до України з Росії. Автомобільного транспорту, який би міг це перекрити, в Україні не має. Крім того у декілька разів знизилась кількість перевізників небезпечних вантажів країною, за рахунок ліцензування, що призвело одразу до збільшення вартості перевозок. При поставках скрапленого газу до портів треба припустити, що вони не здатні за короткий час значно збільшити прийом палива. Для цього потрібен час та інвестиції у перевалочні потужності", - написав він.

При цьому, експерт закликав, звернути увагу, як подібні проблеми вирішувалися іншими країнами.

"Що стосується зміни географії поставок газу, то необхідно вивчити досвід Литви, яка це зробила. Результатом стало підвищення ціни на внутрішньому ринку, за даними литовських ЗМІ, у 1,5 рази. На початку серпня Литва проводила перемовини з іншими балтійськими країнами, Латвією та Естонією, щодо створення спільного ринку СПГ. Однак перемовини литовського прем’єра зі своїми прибалтійськими колегами показали, що Латвія та Естонія, бажають всупереч диверсифікації поставок отримувати більш дешевий газ. Тому що підвищення ціни на паливо приводить до зниження конкурентоспроможності економіки країн та зниження рівня життя громадян. Крім того, вони не бачать підтримки ЄС, в питаннях подальшого розширення географії поставок", - зазначив Дорошенко.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-