АМПУ готова знизити портові збори після зменшення частки відрахувань до бюджету
Про це повідомив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, інформує прес-служба відомства.
"Ставки портових зборів в Україні дійсно вище інших портів регіону, і їх необхідно переглядати. Але у нас різні умови. В інших країнах інвестпроекти фінансуються за рахунок цільових фондів, за підтримки уряду. Наприклад, з 2000 по 2020 роки плановані інвестиції в об'єкти транспортної інфраструктури Євросоюзу — 13,5 млрд євро, а обсяг кредитів Європейського інвестиційного банку в портові проекти за останні 13 років перевищив 10 млрд євро. Сьогодні в Україні саме портові збори є єдиним джерелом коштів для розвитку причальної і під'їзної інфраструктури, днопоглиблення, тоді як в інших країнах портові збори найчастіше є цільовими і не обкладаються податком", - розповів Вецкаганс.
Він зауважив, що на сьогодні до 75% прибутку у вигляді дивідендів АМПУ відраховує до бюджету, і лише решта спрямовується на капінвестиції.
"Логічним кроком буде зменшення розміру дивідендів підприємства до бюджету, потім - зниження портових зборів і усунення їх оподаткування. Такі наші пропозиції змін до Податкового кодексу", - резюмує очільник АМПУ.
Водночас, як заявляв міністр інфраструктури України Володимир Омелян, можливе зниження відрахувань прибутку держпідприємств до держбюджету не призведе до різкого або значного зниження портових зборів.