1 вересня для експортерів: як підвищити знання та компетенції бізнесу?

1 вересня для експортерів: як підвищити знання та компетенції бізнесу?

Блоги
1039
Ukrinform
Зміцнення навичок і компетенцій українського бізнесу вкрай необхідні для їх участі в міжнародній торгівлі

В умовах переорієнтації та диверсифікації українського експорту, надзвичайно серйозно постає питання обізнаності українського бізнесу в питаннях виходу на нові ринки. Зокрема, це важливо сьогодні тому, що експортери мають адаптуватися до нових умов, вийти з природної зони комфорту. І цей процес адаптації виявився нелегким іспитом для українських компаній.

Тому ми розуміємо, що зміцнення навичок і компетенцій українського бізнесу вкрай необхідні для їх участі в міжнародній торгівлі. Відповідно, діяльність з покращення знаннь експортерів є одним із основних пріоритетів в проекті Експортної стратегії України на 2017-2021 роки.

Вже зараз питанням підвищення обізнаності та зміцненням компетенцій експортерів активно займається Офіс з просування експорту, консультативно-дорадчий орган при Мінекономрозвитку. Проектна команда Офісу вже два роки допомагає українському бізнесу ставати успішним на зарубіжних ринках, використовуючи для цього різноманітні інструменти. І однією з найбільш затребуваних послуг Офісу сьогодні є саме освітні заходи для експортерів. Нам важливий цей напрямок з метою не просто отримати збільшення експорту, а забезпечити зростання інноваційного, наукомісткого експорту з доданою вартістю.

На сьогодні проводяться тренінги для українських компаній, видаються інформаційні та освітні брошури, ведеться робота над організацією онлайн-курсів для експортерів. За результатами роботи, з одного боку, надається допомога по систематизації знань аудиторії, яка вже має досвід роботи на зарубіжних ринках, їх бізнес-стратегії доповнюються сучасними інструментами. З іншого – виникає інтерес до експорту в тих, хто сумнівався у своїх силах, або ж навіть не думав розширювати горизонти бізнесу. Важливо, що вже зараз ми спільно працюємо з багатьма існуючими ініціативами, ресурсами та проектами, а з багатьма обговорюємо майбутню співпрацю.

Освітній продукт виявився одним із найскладніших з точки зору його реалізації, проте життєво необхідним для українського ринку. Завдяки інтенсивному діалогу ми вже виокремили ті напрямки, в яких експортери потребують найбільше інформаційної допомоги. Це питання щодо створення експортної та маркетингової стратегії для своїх продуктів, митного оформлення та оподаткування, головні аспекти ведення зовнішньоекономічної діяльності та захисту бізнесу, аналіз потенційного ринку, інструменти для пошуку клієнтів та партнерів.

В новому сезоні Офіс і Міністерство ще більш інтенсивніше працюватимуть в цьому напрямку. Ще одним додатком до таких подій стануть регулярні вебінари – онлайн тренінги для бізнесу. Перший такий вебінар буде присвячений особливостям пошуку партнерів на зовнішніх ринках та запланований на другу половину вересня.

Крім того, ведеться робота над запуском системної програми для українських компаній, які зацікавлені у виході на нові ринки. Контент цієї програми націлено на тих, хто вже має базові знання і готовий далі розвивати свої навики та знання в сфері експортної діяльності. Цю освітню платформу планується запустити в кінці жовтня, а доступна вона буде для бізнесу як в Києві, так і в регіонах через онлайн-систему.

І всі ці ініціативи, в тому числі вже існуючі різні громадські та бізнес проекти, необхідно об’єднати в одну платформу, в рамках якої у співпраці з різними майданчиками підвищувати обізнаність підприємців. Нам дуже важливо, аби кожен з бізнесменів думав категоріями експорту, навіть якщо він ще не вийшов на зовнішній ринок.

Саме завдяки такій освітній платформі, яку ми зараз називаємо «Експортна академія», ми зможемо краще пізнати українських експортерів, їх потреби, а отже – надати необхідну допомогу й підтримку в майбутньому.  В такому форматі, в тісній співпраці всіх існуючих майданчиків і тих, які будуть ще створені, з залученням професійних викладачів, експертів, бізнесу, студентів можна досягти успіху.

Якщо підсумувати, нашою головною метою є створення повноцінної освітньої платформи з системними та комплексними продуктами для різних цільових груп – і тих, хто вже експортує, і тих, хто тільки оцінює свої можливості на зарубіжних ринках, конкретні рішення для пріоритетних індустрій. Звичайно, створення подібної платформи потребує ресурсів. В першу чергу така ініціатива може бути підтримана донорами з подальшою підтримкою з боку Уряду.

Тож ми відкриті до діалогу зі всіма, хто зацікавлений в розбудові і розвитку такої освітньої платформи, аби допомогти бізнесу систематизувати існуючі знання, побачити нові можливості на шляху до збільшення експорту на існуючі ринки та відкриття нових.  Ми закликаємо компанії користуватися вже існуючими інструментами для покращення своїх навичок та компетенцій, відвідувати онлайн-тренінги та семінари, долучатися до освітніх програм для бізнесу. Адже знання та компетенції експортерів важливі для успіху в світі.

#Експортуй!

Наталія Микольська, Торговий представник України - заступник міністра економічного розвитку та торгівлі

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-