Зниження долара "дешевими" бренди не зробить - експерти

Зниження долара "дешевими" бренди не зробить - експерти

593
Ukrinform
Незважаючи на зниження курсу долара, продавці одягу не збираються переглядати ціни на літні колекції

UBR.ua з'ясував, на що, де і за скільки одягаються наші співвітчизники і як їх одежні настрої позначаються на ринку.

Продавців одягу в Україні стає все більше. В кінці травня в Асоціації рітейлерів заявили про вихід на наш ринок одягу одного з найбільших турецьких операторів — мережі DeFacto.

Кількома місяцями раніше в Києві відкрився магазин польського взуттєвого бренду ССС і перший в країні монобрендовий магазин американської марки спортивного взуття і одягу Saucony.

За даними консалтингової компанії JLL, активно розвиваються також старожили — та зарубіжні ритейлери, і українські. Помітно пожвавлення і в регіонах.

Так, у найбільший в Західній Україні ТРЦ Victoria Gardens зайшли бренди польської групи LPP, німецький бренд чоловічого одягу та взуття Roy Robson, бренд дитячого одягу фінська Reima і одна з найбільших мультибрендових мереж з продажу спортивного одягу та взуття Megasport.

На перший погляд, це свідчить про пожвавлення ринку після рекордного падіння на хвилі економічної кризи 2014-2015 років. З іншого боку, експерти сумніваються в колишній готовності українців витрачатися на обновки.

За словами генерального директора асоціації рітейлерів України Марини Черненко, ринок одягу почав оживати ще в минулому році. Тоді тільки в ТРЦ Києва відкрилися магазини 25 нових брендів, у тому числі Armani Exchange, Falke, Maje, Calvin Klein Underwear, Converse, Uterqüe і Tezenis.

У цьому році на український ринок вийшли Liu Jo, BraBraBra, Hanro, Adidas Originals, Argo анонсувала PINKO і Skoth&Soda.

«Розвиваються і вже працюють в Україні одежні мережі: і вітчизняні, і зарубіжні. Можна відзначити Arber, F'91, LC Waikiki, LPP, ARGO, в Lavina Mall скоро почнуть роботу торгові точки Inditex, Goldi, L. A. P. T. I, VOVK, Jasmine і багато інших. Всі ці відкриття, а також чутки про швидку появу в Україні H&M, Cotton та інших зарубіжних брендів однозначно свідчать, що найважчі часи для рітейлу залишилися позаду і галузь починає відігравати втрачені позиції», — з оптимізмом заявила Черненко.

Втім, якщо подивитися на батьківщину, звідки з'являються в Україні одежні бренди, стає ясно, що європейців серед них не так вже й багато. Зокрема, ті ж LC Waikiki, SuperStep, Adl і colin's — представники родини турецьких одяговиків. Більше того, саме прихід турецьких брендів — одна з найбільш яскравих тенденцій у розвитку українського одяго-взуттєвого ринку останнього року, оскільки для українців зараз на першому місці — ціна, а ці бренди реалізуються якраз в сегментах середній-плюс і середній-мінус.

Варто відзначити, що попит на брендовий одяг та взуття в Україні досі відносно невисокий порівняно з країнами ЄС — на традиційний фірмовий роздріб в Україні припадає близько 30% продажів, тоді як решта 70% — на невеликі безіменні магазини, ринки, стокові магазини секонд-хенди.

Експерти відзначають, що низький рівень доходів українців створює передумови для зростання подібної торгівлі. Всі або майже всі такі торговці працюють в тіні — отримують товари з незрозумілих джерел, не мають касових апаратів і не видають покупцям чеки, не працюють з кредитними картками, не оформляють персонал. Покупці і працівники нічим не захищені, а держава втрачає значущі цифри податкових надходжень.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-