Україна пропонує Словаччині перевозити вантажі через Закарпаття
Про це повідомляє Центр транспортних стратегій.
Із такою пропозицією звернулася українська делегація до румунської сторони під час переговорів Мінінфраструктури України з представниками Мінтрансу і МЗС Румунії.
Також уповноважені особи Мінінфраструктури передали румунській делегації проект Угоди між урядами України, Словаччини і Румунії про організацію залізничних вантажних перевезень ділянкою з шириною колії 1435 мм Дяково/Халмеу - Чоп/Чиєрна-над-Тисоу.
Відрізок Халмеу/Дяково - Батьово - Королево - Чоп/Чиєерна-над-Тисоу є комбінованим і здатний пропускати вагони двох стандартів - 1520 мм і 1435 мм. Це дозволяє організувати безперебійне перевезення вантажів з Румунії до Словаччини і далі в Європу без задіювання перевантажувальних терміналів і без заміни вагонних візків.
Наголошується, що спочатку відрізок Халмеу/Дяково - Батьово - Королево - Чоп/Чиєрна-над-Тисоу будувався під ширину 1435 мм. Після Другої світової війни, коли Закарпаття відійшло до Радянського Союзу, в більшості своїй євроколія була перешита, але на вказаному відрізку вона збереглася, а вздовж неї була прокладена ширококолійна залізниця. За часів "холодної війни" цією магістраллю перевозилося вугілля з Румунії до Чехословаччини. Зараз вантажні перевезення по вітці Халмеу/Дякове - Батьово - Королево -