Ігор Смілянський, гендиректор «Укрпошти» - 24.02.2017 17:30 — Новини Укрінформ
Ігор Смілянський, гендиректор «Укрпошти»
«Укрпошта» має надавати весь спектр послуг, хоча б тому, що більше нікому
24.02.2017 17:30 3482

- Я навіть не можу сказати, що «Укрпошта» конкурувала на цьому ринку. Вона просто скочувалася по похилій - з 68% частки до 18-20%.

Нашу конкурентну перевагу я бачу в трьох взаємодоповнюючих факторах. Перший - доступність по всій країні. Що стосується другого, то наші основні конкуренти концентруються на преміальному сегменті експрес-доставки - доставці на наступний день. Але цього не достатньо в нормальному світі електронної комерції. Не всім потрібно на наступний день і дорого. Тому ми не будемо ділити ринок - ми його розширимо і, сподіваюся, незабаром зможемо запропонувати клієнтам три тарифи. Крім доставки на наступний день, у нас буде більш дешева доставка за 2-3 дні й практично безкоштовна, якщо клієнт готовий почекати ще довше. При такому підході все, що раніше могло продаватися тільки в магазині, починає продаватися тут. І це величезний ринок!

Ще одна наша сильна сторона - це присутність на зовнішньому ринку. Нам належить 70% ринку міжнародних відправлень України, ми працюємо з 192 країнами. При цьому наше завдання - дати можливість громадянам не тільки купувати якісь речі в Китаї, але і продавати за кордон свої. Не дивуйтеся - в Україні є індивідуальні підприємці, які успішно продають свої вироби за кордон. Шкода, про це мало хто знає.

- У вас була ідея створення поштового банку, ви від неї відмовилися?

- Ні, не зовсім - ми будемо розширювати спектр фінансових послуг. Ця ідея важлива для країни, і я буду наполягати, щоб пошта надавала фінансові послуги. Але є обмеження щодо статутного капіталу, введені певні обмеження МВФ і т.д. Тому ми знайшли такий формат, коли змінами до Закону України «Про поштовий зв'язок» національному поштовому оператору, яким є «Укрпошта», надається право відкривати поштові рахунки.

Поштовий рахунок - це поточний рахунок, ощадний рахунок, а також картки. І це саме той бізнес, на якому ми хочемо концентруватися. Судіть самі, у нас 11,5 тис. офісів, а вся банківська система - це 10,13 тис., і їх кількість продовжує скорочуватися. За рівнем доступу населення до фінансових послуг Україна перебуває на рівні Танзанії. Тому,  давши можливість «Укрпошті» з таким покриттям вести звичайні банківські рахунки, ми вирішуємо проблему з готівкою, проблему з безпекою, тому що не проводитимемо величезні операції через готівковий оборот.

- По-перше, покращено якість і терміни доставки. По-друге, ми активно взялися налагоджувати комунікації з нашими клієнтами по всіх каналах - це й інтернет, і соціальні медіа, і кол-центр. В останньому ми в цьому році збільшуємо в три рази штат, щоб люди завжди могли додзвонитися і отримати адекватну інформацію. Конкретно у Києві налагоджуємо доставку посилок і листів на наступний день, а не через два-три дні, як було раніше. Плануємо в цьому році все-таки перезапустити кур'єрську доставку - у великих містах, як мінімум. І відмовитися від обідніх перерв у відділеннях. Не думайте, що це просте завдання, адже за всім цим стоять робочі графіки, переконання співробітників, які не хочуть міняти звички. Але людям зручно в обідню перерву вискочити з роботи і оплатити рахунки, це наш прибуток, тому ми, безумовно, продовжимо йти цим шляхом.

А ще працюємо над новим іміджем - буде новий логотип, новий бренд. Ми до цього дуже дбайливо ставимося, оскільки не стоїть завдання витратити гроші, щось перефарбувати в інший колір. Стоїть завдання вибрати правильний імідж, який буде комфортним для більшості наших клієнтів.

Конкурентам трохи простіше - вони обслуговують тільки головний сегмент ринку. А нам, щоб вибудувати загальнонаціональну мережу, потрібно вибрати такий імідж, який, умовно кажучи, буде зручним і для хіпстерів, і для бабусь. А це і зонування відділень, і вибір продуктів, вибір кольорів.

- Чи є вже якісь напрацювання?

- Є. Вибрали кілька кращих ідей, які хочемо зараз деталізувати, протестувати на фокус-групах і подивитися, як це сприймається. Буде веселіше, я вам обіцяю!

- Штат компанії залишиться незмінним? Нещодавно прем'єр порекомендував вам не скорочувати співробітників і підвищити їм зарплату, у той час, як «Укрпошта» мабуть потребує кадрової оптимізації?

Потрібно визнати як даність, що отримувати більше хочуть всі, а працювати більше готовий далеко не кожен

- У сільському відділенні зараз знаєте яке навантаження? В середньому за місяць обробляють 56 конвертів і 4,9 посилки. Для того щоб платити співробітникам більше, там повинен бути бізнес.

Однозначно буде змінюватися структура персоналу, когось будемо переучувати. У компанії є тямущі, амбітні люди, просто потрібно побудувати систему, при якій у кращих буде можливість себе проявляти.

Я не можу змусити всіх працювати добре, це неможливо. Потрібно визнати як даність, що отримувати більше хочуть всі, а працювати більше готовий далеко не кожен. І це нормально, адже у кожного свої пріоритети. Потрібно лише уникнути зрівнялівки і правильно побудувати систему мотивації.

- Говорячи про реформування «Укрпошти», ви наводите довгострокові і масштабні плани. Чому ви вирішили, що у вас і вашої команди все вийде?

- Уже виходить - цифри за останній квартал минулого року говорять самі за себе. Ми ж не пропонуємо нічого не реального - у всьому світі так працюють, давайте це просто повторимо. До того ж, ми сподіваємося, що буде незалежна наглядова рада, яка буде забезпечувати, у тому числі, прозорість витрачання коштів і їх цільове призначення. І взагалі, коли ви збираєте разом групу амбітних і талановитих людей, об'єднаних честолюбною метою, платите їм нормальні зарплати, коли у них є ще й моральна мета - змінити країну, коли з'являються перші результати, і вам кажуть за це спасибі - в таких умовах немає нічого неможливого!

Олексій Молчан. Київ

Фото: Тарасов Володимир, Сироткіна Анастасія, Шамкін Данііл

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>