Укрзалізниця надаватиме перевагу кредитам у гривні та національним виробникам

Укрзалізниця надаватиме перевагу кредитам у гривні та національним виробникам

Укрінформ
Укрзалізниця надаватиме перевагу кредитам у національній валюті та купуватиме рухомий склад у виробників з локалізацію щонайменше 30% виробництва на території України.

Про це Укрінформ повідомили в ПАТ "Укрзалізниця".

"Укрзалізниця має надавати перевагу залученню кредитних коштів лише в національній валюті та надаватиме перевагу виробникам рухомого складу з локалізацією мінімум 30% виробництва на території України", - зазначив перший заступник міністра інфраструктури України – голова наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. 

За словами Кравцова, Укрзалізниця має амбітні плани щодо оновлення рухомого складу, у тому числі пасажирського, але для їх реалізації потрібне залучення коштів. 

«Укрзалізниця готова розглянути всі пропозиції кредитування для придбання нового рухомого складу. Але зважаючи на те, що на сьогодні кредитний портфель Укрзалізниці майже на 90% складається з кредитів у іноземній валюті та компанія має не більше 10% надходжень в іноземній валюті, – ми є надзвичайно вразливими до будь-якого коливання курсу національної валюти. Зважаючи на це, при залученні коштів ми маємо віддавати перевагу національній валюті та знаходити можливості встановлення найменших ставок. Одним із дієвих варіантів може бути спеціальна державна програма зі створення консорціуму українських банків для кредитування Укрзалізниці. Залучені кошти при цьому мають бути направлені на придбання рухомого складу, локалізація виробництва якого складає мінімум 30% на території України», – зазначив Кравцов. 

Також, за його словами, голова наглядової ради підтримує ініціативу Укрзалізниці щодо залучення кредитів у розмірі до 100 млн євро на придбання приміського рухомого складу місцевими громадами.

«Ми повністю допоможемо в його експлуатації та забезпеченні інфраструктури для роботи такого рухомого складу. Це буде високоефективно, адже місцеві ради будуть зацікавлені в тому, щоб ці електрички добре використовувалися, і це буде в інтересах пасажира перш за все», - пояснив Євген Кравцов.

Нагадаємо, для зменшення курсових ризиків ПАТ «Укрзалізниця» планує реструктуризувати вже існуючі кредитні зобов’язання й фінансуватися в національній валюті. Відповідні переговори з міжнародними організаціями вже ведуться. Крім того, Укрзалізниця працює і над підвищенням ефективності для пошуку внутрішніх джерел фінансування. Наприклад, джерелом фінансування може стати ринок внутрішніх облігацій у випадку, якщо Міністерство інфраструктури України передасть Укрзалізниці акції ПрАТ «КЕЗ Транссигнал», як це передбачено постановами Кабінету Міністрів України. Це єдине із семи приватних акціонерних товариств-заводів, що визначені постановою, акції якого досі не передані Укрзалізниці, через що затримується завершення корпоратизації ПАТ «Укрзалізниця» та стає неможливим випуск внутрішніх облігацій підприємством.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-