Український тиждень моди: наші дизайнери готуються завойовувати світ

Аналітика 11.02.2017 09:00 1571

Світові бренди формувалися десятиліттями, однак, на думку фахівців, українські модельєри успішно їх наздоганяють

Ukrainian Fashion Week, український тиждень прет-а-порте у сфері моди, що тривав з 4 по 8 лютого 2017 року, відзначає своє 20-річчя. Цим самим організатори події заявляють, що українська індустрія моди досягла міжнародного рівня, вітчизняні модельєри гідні зайняти своє місце поруч зі світовими законодавцями моди.

Не даремно саме в рамках Ukrainian Fashion Week був презентований практичний бізнес-посібник з експорту одягу та взуття до ЄС, підготовлений для малих та середніх підприємців у сфері легкої промисловості.

Традиційно на подіумах Fashion Week представляють свої колекції не лише досвідчені дизайнери, але й молоді таланти. І цьогоріч українські дизайнери постаралися вийти за рамки стереотипу, що мода - це лише одяг, підкреслюючи, що це й мистецтво, і соціальне явище.

У МОДУ ПОВЕРТАЮТЬСЯ ПОДОВЖЕНІ ЖАКЕТИ Й ГЕОМЕТРИЧНІ ВІЗЕРУНКИ

Якщо минулого року на подіумах були представлені усі можливі поєднання мережива з грубими тканинами, то цьогоріч дизайнери сфокусували увагу на геометричних візерунках: клітинка, смужки, закручені спіралі, ромбики, зірочки... а для особливо сміливих - поєднання всього цього у одному образі. Більше ніякого бохо та вбрання в стилі хіппі, наступних осені та зими у моді будуть класичні сукні, видовжені піджаки та спідниці. Багато дизайнерів акцентують увагу на спідниці довжиною до середини щиколотки. Кольорова гамма так само стримана: сірий, чорний, бежевий, коричневий, теракотовий, сріблястий. Мінімум блискучих тканин.

Для більш романтичних натур дизайнери пропонують блузки з легких шифонових тканин та з рослинним орнаментом, одяг з рукавами незвичного крою та воланами, багатошарові сукні, легкі бежево-рожево-блакитні кольорові гами.

На противагу стриманості та романтиці, що панувала переважно у вже відомих дизайнерів, молоді таланти виступили з одягом вільного крою, кричущими поєднаннями яскравих кольорів. Молодь пропонує носити яскраворожевий, синій, червоний, жовтий, однак також не забувати по засилля візерунків та незвичайні рукави. За бажанням - додайте трошки олдскульного футуризму, наче у фільмах 50-х років про майбутнє.

Мода часто помилково трактується як виключно одяг, однак це ще й соціальне явище. Його можна засуджувати, зневажати, не розуміти, однак з ним не можливо не рахуватися! Розуміючи це, українські дизайнери на ювілей української моди підготували кілька соціальних проектів.

Усі п'ять днів у локації Тижня моди працював проект, що став результатом співпраці ПАТ «Укрпошта» з представниками модної індустрії - «Пошта добра». Про що цей проект? Він закликає людей приєднуватися до всесвітнього руху обміну поштовими листівками, що має назву посткросинг. На думку організаторів та художників-дизайнерів, що приєдналися до проекту, такий обмін здатен зробити світ трошки добрішим, відправляючи частинку тепла у будь-який куточок світу.

До іншої проблеми привернув увагу дизайнер Олексій Залевський. Він стверджує, що в наш час існує лише один тренд, який ніколи не виходить з моди - безпечний секс. Дизайнер заявляє, що був шокований тим фактом, що 66% випадків зараження ВІЧ/СНІД відбувається через незахищені стосунки. В Україні, де смертельне захворювання набуло масштабів епідемії, про цю тему треба говорити, у тому числі, і мовою високої моди. Саме тому свою нову колекцію одягу Залевський присвятив Всесвітньому дню презерватива, використавши цей аксесуар, у тому числі, для створення деяких костюмів. Крім того, у Мистецькому арсеналі був підготовлений тематичний стенд від фундації Антиспід-США в Україні.

На нашу думку, якщо в двадцятиріччя Ukrainian Fashion Week українські дизайнери дозволяють собі говорити про моду, як про щось більше, ніж одяг, то це означає, що вони вже відчувають себе досить впевнено у модній індустрії. І справді, багато хто з українців вже відомий та продається за кордоном. Нехай наші дизайнери ще не вміють популяризувати себе на європейських ринках у достатній мірі, однак вони точно роблять впевнені кроки у цьому напрямку.

УКРАЇНСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ ВСЕ БІЛЬШЕ ОРІЄНТОВАНІ НА ЕКСПОРТ

Укрінформ спілкувався з засновником та головою оргкомітету Ukrainian Fashion Week Іриною Данилевською.

- Чому цьогорічний показ колекцій осінь-зима 2017-2018 в рамках Ukrainian Fashion week проводиться на місяць раніше, у лютому?

- Всі живуть роками, а мода живе сезонами. Ми перенесли цей сезон у зв'язку з тим, що українські дизайнери все більше і більше орієнтовані на експорт, і сезон експорту починається тоді, коли починаються великі тижні моди. На них дуже важливо презентувати себе спочатку в Україні, а потім з хорошими матеріалами, з публікаціями у пресі, з гарними фотографіями з подіуму та з готовими look-bookами, так би мовити, вже з усіма матеріалами - їхати далі до країни, в якій будуть стартувати і починати свій "бізнес сезон". Хтось поїде до Нью-Йорка, хтось до Мілана, хтось до Парижа.

- Чи в цьому сезоні було багато нових дизайнерів представлено?

- Так, вчора (6 лютого - ред.) у нас було два дебюти, позавчора теж були. Серед нових дебютів можна виокремити бренд - ANNAMUZA, DMDV,  MIALIYA by Liya Hmara, і DASTISH FANTASTISH, які надзвичайно успішно провели показ.

- Які ваші враження від нових дизайнерів?

- У когось був більш вдалий старт, у когось, можливо, трохи менш вдалий, але їх дебют на досить хорошому рівні.

- Чи можуть бути молоді дизайнері цікаві Європі?

- Вони вже цікаві.

- А чи в планах молодих дизайнерів виходити ще на якісь ринки, окрім Українського та Європейського?

- Перспектив у нас дуже багато, тим більше у нас є такий підручник (Бізнес-посібник з експорту одягу та взуття до ЄС - ред.) по експорту до ЄС і це стає набагато легше.

УКРАЇНІ ТРЕБА РЕАНІМОВУВАТИ ПРОФЕСІЮ ШВЕЇ

- Ви допомагаєте молодим дизайнерам виходити на зарубіжні ринки? Чи вдається їм це?

- Так, їм це вдається. У нас дуже багато моментів, які пов'язанні з виробництвом. Наприклад, ми втратили таку професію, як швея, і ми бачимо, що нам це треба надолужувати. Можливо, треба говорити з Міністерством освіти, щоб вони мали на увазі, що саме таку професію треба заохочувати. Адже у нас близько 80% швачок - це люди, які отримали освіту ще за часів Радянського Союзу. Тому, нам треба реанімовувати і омолоджувати цю професію, тим паче в останні кілька сезонів для цього є всі підстави - є і попит, і достойна зарплатня. Окрім цього це досить цікава робота, адже це не просто шаблонно шити одну й ту саму трикотажну білизну чи футболку, а це відшив дизайнерських колекцій, що значно цікавіше.

- Окрім пошиву, ще одним необхідним елементом є виробництво тканин. Наскільки українські потужності забезпечують вітчизняний ринок?

- Український ринок не дуже забезпечений тканинами власного виробництва, але він і не має бути. Є країни, де взагалі немає власних тканин. Весь світ купує у Італії, Франції. Колись в Україні було своє виробництво, але без уваги держави, без якихось спеціальних умов, без розуміння, що якісь галузі мають бути пріоритетними, нічого не розвивається. Ми фактично втратили свої льон, шерсть.

- Що, на вашу думку, є найбільшим досягненням Ukrainian Fashion Week за 20 років?

- Я думаю, головне наше досягнення - це створення фешн індустрії в Україні. Я думаю, це дуже важливо.

- Історія української моди почалася відносно не так давно, хто з наших дизайнерів уже зробив собі світове ім'я за цей час?

- Це і Лілія Пустовіт, і Антон Белінський, і Лілія Літковська, - з тих, що добре продаються. Це також Світлана Бевза, Володя Подолян, Крістіна Бобкова. Не можна казати про світову популярність, бо це потребує відповідних вкладень у піар та рекламу. Світові бренди - це бренди з десятирічною історією, але, на мою думку, ми дуже успішно їх наздоганяємо.

Руслана Чечуліна, Юлія Тетянич. Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-