В'ячеслав Богуслаєв, президент АТ «Мотор Січ»
Наші гелікоптери б'ють Гіннесса й хитають монополії
07.07.2016 11:11

- Я завжди наголошую - ми хочемо створити таку передумову, насамперед, для вертолітної складової авіабудування, щоб наші вертольоти літали швидше, вище й далі. А для цього потрібно мати хороші двигуни, чим ми і займаємося.

На сьогоднішній день ми не маємо ще більших успіхів у бойовому застосуванні. Але вже наші вертольоти «на висоті». Мі-2 піднявся на 7 кілометрів, Мі-8 МСБ піднявся на 9 155 метрів. Це світовий рекорд, він занесений в Книгу рекордів Гіннесса, і ці рекорди, які ми зробили, вони сьогодні похитнули монополію тих, хто займається вертольотами в світі. Ми довели, що гвинтокрилі машини здатні піднімати велику вагу, важкі предмети і озброєння, в тому числі, на велику висоту, і летіти для виконання завдання.

Хочу зауважити, що паралельно зі створенням цього вертолітного комплексу, куща такого, у Запоріжжі і в Україні в цілому, звичайно, з'являються нові професії, пов'язані з композитними матеріалами, з виробництвом того, що ми не робили раніше. Це і агрегатобудування, нове абсолютно агрегатобудування, це і лопаті, це редуктора. Ну а з двигунами у нас - все освоєно.

- Ми бачили сьогодні модернізований вертоліт Мі-2, МСБ-2. Це, як можна зрозуміти, чисто ваше дітище?

- Так. Наступного року ми плануємо зробити вже свій вертоліт. Він буде на 4,5 тонни злітної маси, чисто пасажирський. Люди за 10 років роботи по вертолітним програмами навчилися, навчилися контактувати з авіаційною адміністрацією, з різними центрами, які сьогодні здійснюють за всіма напрямами сертифікацію окремих вузлів або модулів вертольота. Це найважливіше, щоб люди могли захистити і відстояти те, що ми робимо. Люди - це головне. У нас більш як 300 осіб зайняті цією справою. Ми готові робити власний вертоліт.

- Як можна зрозуміти, цей вертоліт ще не вступив в серію?

- Це заплановано на наступний рік. Поки що ми зайняті, в основному, транспортними засобами, які від нас вимагають просто сьогодні. А МСБ-2 - це вертоліт майбутнього. Цього року ми його піднімемо, а наступного року будемо сертифікувати. Все йде за планом.

- Це буде розробка виключно українська. По цій темі працюють 27 КБ і заводів, які ми підключили, у нас є протокольний запис з цього приводу. Кожен займається своїм - від простих гідроциліндрів до авіоніки і кабіни. Люди займаються від Львова до Харкова включно, які займаються науковою обробкою того, що ми здійснюємо за завданням наших замовників. Думаю, в майбутньому, через 2-3 роки, з'явиться середньоважкий, я так його називаю, середньоважкий вертоліт зі злітною масою 6,5-7 тонн. Це найперспективніша машина з точки зору світового маркетингу. І з точки зору доцільності використання як у цивільних, так і у військових цілях.

Сьогодні всі вміють рахувати. Вираховують вартість однієї години польоту, обслуговування... Тому питома вага, яку буде піднімати машина - це не останній показник для вертольота. Навпаки, це перший показник. Можна, звичайно, машиною у 50 тонн піднімати 10 тонн ваги, і можна машиною у 10 тонн піднімати 10 тонн ваги.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-