КПВВ на Донеччині працюють вже краще, але проблеми ще є – дослідження АКМЦ

КПВВ на Донеччині працюють вже краще, але проблеми ще є – дослідження АКМЦ

Фото, відео
1644
Ukrinform
Протягом двох років існування контрольних пунктів в’їзду-виїзду (КПВВ) їх робота значно покращилася, особливо у плані благоустрою, однак продовжує існувати низка проблем, які потребують комплексного вирішення.

Про це йдеться у дослідженні, проведеному командою Антикризового медіа-центру (АКМЦ), результати якого були презентовані у вівторок на прес-конференції у Краматорську, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"За два роки роботи КПВВ поступово облаштовуються. Покращувати інфраструктуру допомагають громадські та міжнародні організації. Побудовані навіси, що захищають від сонця і дощу, стоять лавочки і баки з питною водою. Влітку людям роздають паперові головні убори, взимку поять гарячим чаєм і кавою. Встановлені намети ДСНС і медслужби, де можна відпочити і отримати необхідну медичну допомогу", - заявила журналіст АКМЦ Світлана Денисенко, презентуючи результати дослідження.

Команда АКЦМ в рамках проекту "Зміцнення довіри" відвідала КПВВ "Зайцеве" та "Мар’їнка" – два з чотирьох КПВВ у Донецькій області (інші два - "Новотроіцьке" та "Гнутове"). Пропуск громадян на непідконтрольні території і в зворотному напрямку здійснюють співробітники Держприкордонслужби та Державної фіскальної служби за участі СБУ, ЗСУ та Нацполіціі: "Прикордонники оглядають автомобіль і його конструкції на предмет заборонених предметів: наркотиків, зброї та вибухівки, до цієї роботи залучається службова собака. Податківці виявляють контрабанду: перевіряють, чи не перевищує вантаж, що перевозиться дозволених меж".

Згідно з встановленими правилами, дозволено провозити продуктів харчування вартістю не більше ніж на 5 тис. грн., а промтоварів - не більше ніж на 10 тис. грн. Загальна вага багажу не повинна перевищувати 50 кг на людину.

Відмітка про перевірку автомобіля і пасажирів ставиться в спеціальному талоні, з яким автомобіль прямує до контрольного поста (так званого нульового блокпоста). Там водій здає талон прикордонникам і проїжджає на непідконтрольну територію.

Якщо громадяни користуються громадським транспортом, то вони на автобусах доїжджають до КПВВ, висаджуються і в пішому порядку проходять контроль, що включає перевірку документів, електронних перепусток і багажу. Потім вони пересідають в інші автобуси, які везуть їх до "нульового" контрольного посту, де громадяни знову виходять з автобусів і пішки перетинають лінію розмежування.

"Такий же порядок і при перетині КПВВ в зворотному напрямку. На непідконтрольній території їх теж перевіряють, але вже підрозділи так званої "ДНР". До речі, багато, з ким ми спілкувалися, говорили про те, що ця перевірка часом займає більше часу, ніж на українській стороні", - зазначила С.Денисенко.

Згідно з дослідженням, розташування КПВВ "Зайцеве" створює значні проблеми для людей, які проживають у так званій "сірій зоні" – території між самим КПВВ та контрольним постом ("нульовим" блок-постом). Так, на "Мар'їнці" контрольний пост знаходиться в 1,5 км від КПВВ, а на "Зайцеве" відстань (до КП "Майорськ") становить 17 км. Оскільки на цьому проміжку дороги розташовано кілька населених пунктів, то формально громадяни мешкають на підконтрольній Україні території, але для того, щоб проїхати до найближчого міста, наприклад, в Бахмут, вони мають пройти перевірку на КПВВ. З метою спрощення проходження КПВВ такими мешканцями, їх пропускають поза чергою. Однак, з іншого боку – такий факт викликає невдоволення інших людей, які стоять у загальній черзі і не завжди розуміють, чому інші люди проходять поза чергою.

Власне, кілометрові черги з автомобілів і сотні пішоходів, які очікують на паспортний контроль -  найголовніша і найболючіша проблема. Так, власники автомобілів скаржаться, що часто в черзі -  взимку на морозі, влітку на спеці - потрібно простояти 5-6 годин. Поруч з цим, затримки з перетином КПВВ можуть виникати й через те, що людину не можуть знайти в базі електронних перепусток, що додає до очікування ще 1,5-2 години. А дехто з людей скаржиться на те, що організовано мало робочих місць по перевірці документів, що затримує чергу.

Пасажирів же з маленькими дітьми обурює принцип визначення статусу пільговиків. Згідно з правилами, у пільгову чергу дозволяють ставати з дітьми до 1 року - батьки ж з півторарічною дитиною вже мусять стояти у багатогодинній черзі.

"Перетинати КПВВ по пільговій черзі можуть сім'ї з дітьми до року, інваліди з підтверджуючими документами, літні люди і вагітні жінки з п'ятого місяця вагітності», - уточнив журналістам АКМЦ начальник відділу прикордонної служби "Мар'їнка" Олександр Павлик.

У Держприкордонслужбі також наголошують, що перевірка документів, транспорту і багажу здійснюється безкоштовно, про що свідчать оголошення, розміщені на павільйонах паспортного контролю. "Ми просимо всіх громадян не провокувати співробітників на отримання неправомірної вигоди, так як всі операції у нас проводяться безкоштовно. Тих людей, які пропонують хабарі за провезення багажу з перевищенням встановлених норм, або ж за проїзд без електронної перепустки, а також довіреності на автомобіль, ми передаємо співробітникам Національної поліції", - наголосив О.Павлик.

У зв'язку з тим, що на КПВВ накопичується велика кількість людей, а при цьому пункти перетину знаходяться поблизу зони активних бойових дій, тут постійно вживаються заходи задля забезпечення безпеки. На узбіччях КПВВ "Мар'їнка" встановлені бетонні стіни, які можуть захистити від куль і осколків, а також побудовані бліндажі та окопи для укриття людей і персоналу в разі серйозного обстрілу. Узбіччя доріг, прилеглих до КПВВ, поля і лісосмуги теж небезпечні, тому скрізь встановлені таблички, що попереджають про замінування.

І хоча інфраструктура КПВВ за останні два роки значно покращилася, проблемою залишається відсутність туалетів на території КПВВ: кабінки встановлені за його межами уздовж дороги, там де зазвичай стоїть автомобільна черга. "Туалети треба обслуговувати, очищати, але КПВВ - це режимна зона, на якій не повинні перебувати сторонні служби" - пояснив О. Павлик.

"Такий мінімальний набір зручностей одних влаштовує, а інших обурює: місць під навісами мало і якщо накопичується велика черга на перевірку, то доводиться стояти під палючим сонцем. Відсутність туалетів на КПВВ створює особливу проблему для тих, хто приїздить автобусом. Їх висаджують на території пункту, звідки до найближчої кабінки йти далеко. Також на КПВВ "Зайцеве" майданчик для очікування пішої черги не заасфальтований, а вкритий великим щебнем. Пройти по ньому навіть здоровій людині проблематично, не кажучи вже про літніх людей і матерів з колясками", - йдеться у дослідженні.

Говорячи про плани з благоустрою КПВВ, керівництво Держприкордонслужби насамперед звертає увагу на безпеку. Так, планується побудова додаткових бліндажів для укриття на випадок обстрілу. Також обіцяють більше навісів з лавочками та місць для пиття води.

Стосовно зменшення черг на КПВВ, то, переконані журналісти АКМЦ, необхідно збільшити кількість робочих місць для виконання контрольних заходів. Адже в даний час пункти пропуску працюють з перевищенням передбаченої можливості.

При цьому, особливе навантаження відчуває КПВВ "Зайцеве", який змушені перетинати мешканці Луганської області, оскільки там відсутній пункт пропуску для транспорту, а пішохідний КПВВ "Станиця Луганська" часто зупиняє свою роботу через обстріли. Зменшити черги на "Зайцевому" могло б відкриття повноцінно працюючих КПВВ в Луганській області. Втім, поки окупаційна адміністрація окремих районів Луганської області (ОРЛО) з різних причин блокує відкриття автомобільного пункту пропуску у Золотому.

Фото з КПВВ - АКМЦ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-